MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Kicsi a bors – New Beetle teszt

Kicsi a bors – New Beetle teszt

2015. augusztus 17.

Újra használtteszttel jelentkezünk, egy igazi városi bogárkát mutatunk be, amely bizonyos szempontokból nagyon szimpatikus volt, összességében pedig kitűnő kisautó benyomását keltette.

IMG_1076

A VW Bogárról általában mindenkinek a klasszikus típus jut az eszébe, a Beetle pedig egyfajta különc vadhajtásként tudatosult az átlag autóvásárlóban. Nem is szaladgál belőle egyébként túl sok, ez talán annak is köszönhető, hogy nem tipikusan elsőszámú autó, viszont másodiknak kissé drága, a jelenleg 2-3 éves, már újgenerációs Beetle ára négymillió forint környékén van, meglehetősen nehezen veszít értékéből.

A legutóbbi, 2011-es modelfrissítés során számos ponton módosították a kisautót, az előző szériának ugyanis bőven voltak gyenge pontjai. Azonban tesztalanyunkba már nem igazán lehetne belekötni, a technika kiforrott. A Golf VI rövidített padlólemezére épülő Beetle nagyon kellemes vonalakat kapott, szélesebb és hosszabb is lett elődjénél, viszont egy kicsit alacsonyabb, ezért nem meglepő a sportos beütés sem.

Az Európában kizárólag turbós erőforrásokkal piacra dobott Beetle háromfajta kivitelben elérhető, tesztünk szereplője DSG váltóval szerelt, 1.2 literes TSI motorral, valamint 105 pacival rendelkezik, ennek köszönhetően városban (is) elképesztően dinamikusnak hat, valamint a sportfokozat sem dísznek van a VW-ben, a végsebesség valahol 180 km/óra körül alakul papíron, a százat 10.9 másodperc alatt éri el. A futómű feszes, emiatt megérezni a rossz utakat, a kormányzása, kezelhetősége azonban kitűnő, sportkocsikat megszégyenítő módon képes húzni a modern bogár. Fogyasztása turbómotorokhoz mérten elfogadható, az átlag 6-7 liter között volt.

IMG_1072

A kompakt ferdehátúként definiált Beetle belterében vannak retró elemek, de nem tolták túl a nosztalgiát a tervezők, azért a kesztyűtartó, meg a kapaszkodó a régi időket idézi. Az anyagminőség, ha nem is Golf, inkább Polo-jellegű, a műszerfal és a középkonzol egyszerű, kezelése könnyen elsajátítható, a felszereltsége átlagosnak mondható. A panorámatető nagyítja az amúgy is elfogadható helykínálatot, a hátsó üléseknek is van végre értelme, a csomagteret pedig 310 literesre növelték (az előző generációé 210 literes volt), a második üléssor előredöntésével majdnem megháromszorozódik, tényleg nagyon ésszerű módon faragták át a modellt.

A Beetle igazán szerethető járgány, bár használtan sem túl olcsó, minden szempontból felülmúlja elődjét. Akár a külsőt, akár a belteret, vagy a vezetési élményt nézzük, jóval többet adott az új bogár, mint amennyit első blikkre vártunk tőle.

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Sierra 1.6 Pinto
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada Granta Liftback
Lada 4×4 Classic
Lada Vesta 1.6 Lux
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu