MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Kia Optima PHEV – jeges precizitás

Kia Optima PHEV – jeges precizitás

2017. február 3.

Az Optimát viszontlátni mindig öröm, nem először futottunk már össze a Kia zászlóshajójával – és remélhetőleg nem is utoljára –, de mint mindig, most is tartogatott magában meglepetéseket. Kezdjük azonban azokkal a fő tulajdonságaival, melyeket már ismerünk. Tudjuk, hogy az Optima elegáns, kimért, ám ezzel együtt, vagy inkább ezek mellett sikeresen kerüli a sznobságnak még a látszatát is. Az is világos, hogy célközönségét egy lojális, de igen vékony réteg képezi hazánkban, utóbbi miatt jelenleg esélye sincs arra, hogy tucatautóvá váljék. Mindezek mellé párosul a Kia folyamatosan felfelé ívelő minősége és neve, ezeket a jellegzetességeket összegyúrva és okosan felhasználva pedig mára már egy „egzotikus”, és meggyőző modellé nőtte ki magát a dél-koreaiak óriása. Ennél a pontnál tegyünk még rá egy púpos lapáttal a típus ismérveire, ugyanis tesztalanyunk nem más, mint egy plug-in hibrid variáns, amely már önmagában is érdekes, úgy meg végképp, hogy az Optima névvel van összekötve.

Laikus szemmel, első blikkre egy „mezei” kivitelnek gondolhatnánk, de ennyire azért nem egyszerű a helyzet. A Kia jó érzékkel választotta meg azokat az ismertetőjegyeket, melyek segítségével meg lehet különböztetni a többi változattól a PHEV modellt. A legszembetűnőbb talán (a zöld rendszámon kívül) az autó fara, a hátsó lökhárító tipikusan hibrides kialakítást kapott, erre az aerodinamikai tényezők javítása miatt is szükség volt. Elöl sem kell sokáig keresgélni a módosításokat, a hűtőrács fekete lapjait az elektronika állítja át nyitott állapotba, ha hűtésre van szükség. A felnik szintén a konnektoros változatnak készültek, az ECO plug-in felirattal pedig több helyen is találkozhatunk, az egyik plakett nem meglepő módon a balos sárvédőív szélén elhelyezett csatlakozó fölött van.

A beltérben jóval kevesebb egyedi részlettel találkozni, a középkonzolon a már jól ismert 8 colos érintőkijelző található, navival és (majdnem) körkamera-rendszerrel felszerelkezve. Az „ECO PHEV” azért árulkodik a jármű hibrid mivoltáról, a menüpontba belépve szembesülhetünk azzal, hogy mennyire vagyunk képesek környezettudatosan vezetni, illetve az energiainformációról is itt lehet tájékozódni, továbbá a töltési idők beállítására is van lehetőség, szükség esetén pedig az elérhető töltőállomásokat is megmutatja nekünk a rendszer. A felszereltség egyébként nagyon korrekt, biztonsági arzenálja többek között autonóm vészfékrendszerrel, sávtartóval, holttér- és keresztirányú forgalom figyelővel is rendelkezik, azt viszont le kell nyelni, hogy az opciós lista sok variálhatóságra nem ad lehetőséget, egyedül a TECHNO-csomaggal, a metálfénnyel és a fehér bőrkárpittal lehet egyedivé tenni a típust.

Visszakanyarodva a középkonzol alsó részéhez, az automata váltó előválasztó karja előtti rekeszben a vezeték nélküli telefontöltőt találjuk, mellette a már megszokott rolós tárolót, alatta pedig a módválasztók, valamint az ülésfűtés/szellőztetés, és a parkolási segédlet kapcsolói sorakoznak. A médiavezérlő és a klímapanel azonos a többi modellvariánséval, a műszerfal azonban már teljesen más képet mutat. A táblafelismerővel ellátott, fogyasztási adatokat és egyéb lényeges tudnivalókat közvetítő LCD balján az ECO-műszer jelzi az akkumulátor töltöttségi szintjét, valamint óriási, színes sávokkal jelöli, hogy éppen milyen módban autózunk.

Apropó, színek, az Optima talán egyetlen gyengéje a túlzott sterilitás, a hatalmas, szürke tér nem hordoz magában túl sok izgalmat, mentségére legyen, hogy a panorámatető próbál javítani az összhangon, az anyaghasználat pedig a beltér minden szegletében kitűnő. A helykínálat szintén az Optima előnyei közé tartozik, a lábtér mindkét soron remek, a hátsó ülések esetében már-már zavarba ejtően, bár itt bizonyos magasság fölött súrolhatja a fejünket a tetőkárpit, de ez akár kategórabeli tulajdonságnak is betudható. A csomagtartó mellett már nehezen lehet ennyire megengedően elmenni, ugyanis míg a korábbi tesztautónk 510 literes poggyásztérrel rendelkezett, addig a hibrid az akkucsomag elhelyezkedésének köszönhetően mindössze 307 literrel bír.

A kormány mögött ismét előtérbe helyeződik a már említett elegancia és letisztultság, az Optima PHEV nem száguldozásra termett, sokkal inkább az átgondolt, nyugodt vezetési stílussal rendelkező vásárlók autója lehet. A 9.8 kWh-s akkupakk papíron 54 km tiszta autózást garantál, ez a valóságban – használati módok sokaságát figyelembe véve – durván 40 kilométernyi zéró emissziós utazást jelenthet, töltési metódustól függően 3-6 óra szükséges ahhoz, hogy a telepek ismét készen álljanak. A 68 lóerős elektromotor mellett egy kétliteres, négyhengeres, 156 lovas szívó benzines GDI felel a közel 1.7 tonnás test mozgatásáért. A 205 lóerős rendszerteljesítményű hibrid a gyári adatok szerint 9.4 másodperc alatt futja a százas sprintet, végsebessége 192 km/óra, tisztán elektromos üzemmódban pedig 120 km/órás sebességig gyorsítható.

Vegyes fogyasztása 7 liter alatt tartható, városban, módtól függően átlagban 5 liter alá is vihető az étvágya. Az Optima dinamikájával nincs baj, a hatsebességes automata kellemesen dolgozik, a fék reakcióideje viszont az energia-visszanyerőnek köszönhetően sajnos hagy kívánnivalót maga után. A futómű kissé kemény, ám távolról sem pattogós hatású, a komolyabb úthibákat megérezni ugyan, de alapvetően komfortos utazást tesz lehetővé, a kanyardinamika kifejezetten jó, a kormányműre szintén nem lehet egy rossz szavunk sem.

Az Optima plug-in változata bármennyire is kerüli a túlzott feltűnősködést, saját szegmensében igazi egyéniségnek tekinthető, nincs túl sok konkurense a hazai piacon, ez, és a 7 évre, vagy 150.000 kilométerre kiterjedő garancia megkönnyítheti a Kia dolgát, azonban a 12.6 millió forintos (akciós) árcédula már kevésbé. Mindenesetre jó azt látni, hogy a konnektoros hibridek manapság még javában bővülő, ám annál zöldebb szigetén a Kia ezúttal egy igen komoly hajóval kötött ki!

A tesztlehetőségért köszönet a KIA Motors Magyarországnak!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu