MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Kia Cee’d – magabiztos városjáró

Kia Cee’d – magabiztos városjáró

2016. augusztus 5.

A Sportage és az Optima után újabb Kia teszttel jelentkezünk, ezúttal a Cee’d került a kezeink közé, mi pedig kifejezetten örültünk, hogy a két nagyágyú után végre egy kisebb kaliberű Kiával is megismerkedhettünk.

Nem mondom, elég magasak voltak az elvárásaim, hiszen a Kia mostanában nemigen tud hibázni. A dél-koreai gyártó hosszú évekig kereste a megfelelő formulát, amivel sikeresen betörhet a nagyok közé, érdekes, hogy ezt pont egy kisautóval tudták elérni, ami nem más, mint a Cee’d. A 2006-ban bemutatott modellre nem lehet ráaggatni a legeredetibb jelzőt, de megérte – és egész jól tartotta – az árát, ez pedig meghozta a várva-várt sikert. Az elmúlt tíz évben a márka és maga a típus is sokat formálódott, ügyesen lépett be a vállalható méretű és árú modern autók közé a Cee’d, ezt saját tapasztalatainkkal is alátámaszthatjuk.

c1

A forma időtálló, bár már átesett egy kisebb ráncfelvarráson a modell, ez csak egy amolyan kötelező frissítés volt féltávnál. A Cee’d-ről sokadik ránézésre is ordít, hogy ez bizony már nagyon nem az olcsó belépők kategóriája, ez persze meglátszik az árcédulán is, cserébe viszont egy mutatós, nem kényszeredetten szigorú, de kellően karakteres dizájn jár, ami már eleve egy jó alap, pedig még be sem ültünk. Az utastérben szintén kellemes az összhang, az ülések kényelmesek, a kormány tökéletesen hozzászabható, nagyobb a lábtér, mint amekkorának kinéz, a második üléssoron is egész kényelmesen el lehet férni.

A szürke műanyagot ezüst betétek próbálják meg feldobni, itt nem várható nagy csicsa, ám szükség sincs rá. Lehet, hogy nem fognak egész estés filmet forgatni a műszerfal és a középkonzol egyediségéről, de legalább nincs lakkozott dekor, és egyéb felesleges rongyrázás, az anyagminőség pedig teljesen rendben van.  A négy apró kijelző viszont már inkább tűnik soknak, mintsem praktikusnak, akkor már inkább sűrítették volna össze a középen találhatóakat egy kisebb érintősbe. Navi nincs, automata klíma, hat légzsák, tempomat, multifunkciós, varrott kormány van, no meg ügyesen elhelyezett pohártartó, nagy kesztyűtartó, és könyöklő is, pont mindenből annyi, amennyi kell. Ha már a tárolókról is szót ejtettünk, a csomagtér 380 literes, a hátsó ülések 60/40 arányban dönthetőek, teljes méretére bővítve pedig 1318 literes, síkpadlós rakteret kaphatunk.

c6

Az 1.4-es, 100 lóerős benzines erőforrás alapmotornak ideális, városban és országúton is ügyesen húz, a hatgangos váltó kényelmes és pontos, a kormánymű megkapta a Flexsteer rendszert, Comfort, Normal és Sport módok közül lehet választani, itt érvényesül az arany középút, a Comfort nagyon könnyed, a Sport kissé bárdolatlan, a Normal pedig méltó elnevezéséhez. A futómű pont annyira feszes, amennyire szükséges, a közepes úthibákat egész szépen képes elnyelni, a fékrendszert is megilleti a dicséret, első érzésre nyúlósnak hat, de ha elkapja az ember a ritmusát, tökéletessé válik. A gyári fogyasztás 6 literben lett meghatározva, ehhez mérve 1.1 literrel evett többet a Cee’d tesztünk alatt, a 7.1-es átlag vállalható.

A 4.2 millió forintos ár a 7 év, vagy 150.000 kilométeres garancia fényében reálisnak tűnhet, viszont az Optima 6.5 milliós akciós céduláját nézve már kevésbé, azért lássuk be, hogy a két autó egészen más ligában játszik. A Cee’d ügyes konstrukció, a Kia pedig minden kategóriájában igyekszik a legmagasabb szinten teljesíteni, és ezt nem egy tesztzáró púdermondatnak szántam, hiszen már a Sorento is nálunk van, ő következik a sorban!

A tesztlehetőségért köszönet a Jász-Plasztik Kft.-nek!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu