MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Keréknyom – Shelby GT500

Keréknyom – Shelby GT500

2017. június 29.

Fantasztikus, mikor az ember érzi, hogy elszabadul a ménes, tombol a V8 és a hátsó kerekek próbálják feltépni az aszfaltot. E csodás érzést legutoljára az 1967-ben kapható Mustang Fastback-ek legizmosabb változatával, egy Shelby GT500-assal élhettem át. Ezzel:

she3

Már korábban esett néhány szó a KeS Mustang által kezelésbe vett ’67-es Shelby-ről, a restaurálás akkor aktuális állásáról szerepelt néhány kép a Keréknyom blogon. Nos, kész az autó, és pont olyan, mintha most jött volna ki a gyárból. Vagy még jobb! És ízig-vérig Shelby, nem csak egy annak látszó tárgy, ami lehet ócska replika, vagy egy tökéletes Clone. Nem, ez nem csalás, nem ámítás, a cikkben szereplő Mustang 1967-ben a 8. GT500-asként gurult ki Carroll Shelby műhelyéből.

Nyugodtan kijelenthetem, hogy egy igazi ritkasággal van dolgunk, ugyanis ’67-es GT500-as Shelby-ből nem túl sok szaladgál mifelénk, de még Európában sem, és természetesen a tengerentúlon is kuriózumnak számít a típus, ilyen állapotban meg aztán végképp! És akkor a fényezést még meg sem említettem, ami szintén dob az autó különlegességén, ugyanis nem túl gyakori ebben a színben – az autó piros volt a munkálatok megkezdésekor, azonban a restaurálás alatt a kocsi visszanyerte eredeti színét. Egy-egy hasonló állapotú darabért akár 50 millió forintnak megfelelő valutát is elkérnek a piacon.

xx

Először márciusban csodálhattam meg a külsőre és beltérre tökéletes autót, ekkor a cég telephelyén készült jópár fotó a gépezetről. Az első fotózás után jött az ötlet, hogy lehetne készíteni egy videót is az autóról, így került sor áprilisban az újabb találkozásra. A gyors lemosást követően ültünk is be, és megindultunk a közelben alkalmas helyet keresni egy kis szórakozásra – persze, fényképezni és videózni mentünk, de hát valljuk be, piszkosul jól szórakoztunk, ez az elképzelhető legjobb móka munka egy autóval. “Kicsit kend el neki a száját, és írd fel, ha valami hibát észlelsz.”- hangzott a felsőbb utasítás a kollégához, így fel lettünk jogosítva, hogy toljuk neki, de hát ez egy érdekes videóhoz elengedhetetlen.

Pár kép, és a kocsi körbevideózása erejéig egy már ismerős helyszínen álltunk meg, korábban itt fotóztam a szürke 1965-ös Ford Mustang Fastback-et. Itt vettük fel a túráztatást is. Nagymamám szerint repedtfazék hangja van, mentéségre szóljon, hogy a laptop hangszórói nem adták vissza 100%-osan a videó hanganyagát. Természetesen szó sincs ilyesmiről, a GT500 kipufogóiból előtörő dallamok 10/10-esre értékelendők (legalábbis szerintem), az alap fordulaton lévő mély gurgulázástól – mikor szinte hallani, ahogy a hengerek egyenként öblögetik a benzint- kezdve lenyűgöző a hangélmény, a magas fordulaton lévő hangorkántól könnyen libabőrös lesz az ember.

Miután álló helyzetben kiélvezkedtük magunkat, akarom mondani elkészültek a videók, jöhettek az egy-egy gyorsulást megörökítő felvételek. Itt kell megjegyeznem, hogy a legutóbbi mérés szerint az autó 7000 köbcentis V8-as motorja 365 lóerő és 645 newtonméter nyomaték leadására képes. Azt hiszem, ezek az adatok magukért beszélnek, de ha valakit nem győznének meg az autó brutalitását illetően, az nézzen bele a videóba! Az csak természetes, hogy egyesben könnyedén el lehet füstölni a gumikat (egyébként 4 sebességes kézi váltóval szerelt ez a példány), de kettesben is nevetve kidobja a farát a Shelby. Egy nagyobb gázadásra simán kipörögnek a kerekek, úgyhogy az embernek kétszer is meg kell gondolnia, hogy mikor, és mennyire nyomja neki, mert ezzel az autóval nem nehéz kilinccsel előre venni a kanyart, vagy keresztbeállni. Ha a blogon már bemutatott szintén ’67-es Shelby GT350 Clone-ra azt mondtam, hogy brutális, akkor a GT500-ra nincsenek szavak.

Hihetetlenül nagy feeling ez az autó, a ’60-as évek amerikai izomautóinak legjobbja, egy ikon, egy legenda, mely él, köszöni, jól van, és lenyűgözőbb, mint valaha.

A posztért és a fotókért köszönet a Keréknyom blognak, kövessétek facebookon is!

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu