MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Jöttünk, láttunk, visszamentünk – autóvásárlás a kánikulában

Jöttünk, láttunk, visszamentünk – autóvásárlás a kánikulában

2015. július 23.

Régóta napirenden volt nővéreméknél egy családi autó beszerzése, és néhány hónap alatt végre sikerült rászánniuk magukat a konkrétabb keresésre, melybe persze örömmel bekapcsolódtam, mint lelkes és valamennyire már tapasztalt autóvásárló. Három járgányt néztünk meg hétfőn, közülük került ki a győztes.

Sans titre 1

Kezdjük azzal, hogy a választás egyáltalán nem volt könnyű, márpedig azért nem, mert egy jól pakolható, nem leharcolt, ésszerű keretek között fenntartható, lehetőleg légkondis és műszakival is rendelkező autót kellett találni félmillióért. Külön-külön még teljesülhetnek is ezek a feltételek, de egyszerre elég ritkán, lévén a nagyobb autókat többet használják, és a strapabíróbbakat vagy nem adják el idejekorán, vagy jóval több pénzt kérnek értük, mint amennyi lenne rá. Leginkább az Opelek kerültek a fókuszba, ezeken belül is az Astra/Vectra Caravanok. Ezek közül is hármat választottunk ki, a képről legjobban kinézővel kezdtük, milyen kár volt.

A kitűnő állapotúnak füllentett, 1998-as, 1.6-os, zöld színű Astra G már külsőleg sem volt túl megnyerő, mivel a teteje nemes egyszerűséggel feketére volt mázolva, de rettentő igénytelen módon. A motorháztetőt felnyitva újabb sokk ért, az étolajjal csillogóvá varázsolt motortér lehet, hogy valakinél pluszpont, én inkább a kezembe temettem az arcomat. A jéghideg klíma nem volt kamu, viszont mind a két első ülés lötyögött, a jobb hátsó ablakemelő nem működött, az mp3 lejátszót hosszas kínlódás után sikerült csak bekapcsolni, a tetőkárpit pedig baldachinos szerelmi lyukká változtatta az Astra belsejét. A 200.000 kilométer már csak a rommá kopott kormánykerék miatt is hihetetlen volt, ráadásul a váltószoknyát is cserélték. Nagyobb bajnak számított, hogy az Opel nemigen húzott, a másodikat nehezen vette, kőkemény volt a fékpedál és valahol alul is szépen kopogott. Kitűnő állapot, na persze.

Csalódottan indultunk tovább, következő kiszemeltünk egy sötétzöld, szintén 1.6-os és 98-as B Vectra Caravan volt, bár látszódott rajta, hogy nem 2 napja állt a kereskedésben, és néhány harci sebesülés, valamint lakkhiba is volt rajta, mégis kapásból bizalomgerjesztőbb ábrázattal rendelkezett. Pöccre indult, a beltere vadiúj állapotban maradt meg, itt már hihetőbb volt a kétszázezres futás, kopások sehol, tetőkárpit patika, ülések feszesek. Az első örömittas pillanatok után szépen-lassan felkutattuk a hibákat, a balos ablakemelő kipróbálásakor konkrétan kiesett az ablaküveg (de miért???), amit végül kézzel visszaigazgattam. A klíma langymeleget fújt, a hátsó ablaktörlő beragadt, mint ahogy a csomagtérajtó is, a jobb hátsó zár nem nyitott. Sóhajok és összeráncolt szemöldökök társaságában soroltuk fel az egyébként nem túl nagy problémákat a kereskedőnek (persze tudjuk, hogy egy 17 éves autó ennyiért nem lehet tökéletes), aki megnyugtatott minket, hogy a hibákat az átvételig (!) kijavítja. Ugyanis, mint kiderült, a 2017-ig hirdetett műszaki a valóságban még nem létezett. A Németországból érkezett Opel a napokban „új személyazonosságot” kap, és átírva, friss műszakival 520 a vége. Meggondolandó volt a dolog, mert amúgy jól ment, vadi új téligumi-garnitúrával lett leadva, se a teljesítményével, se a fékekkel, se a váltóval, se a kormányművel nem volt probléma, legalábbis olyan nem, aminek a próbakörök alatt ki kellett volna derülnie.

opel2 11759564_1021321441219899_782625285_n

Becsületből megnéztük a harmadikat is, szintén kombi B Vecra volt, félmillióért, a hirdetésben szereplő kitűnő állapottal ellentétben már kívülről visszataszító volt, kulccsal végighúzott jobb oldal, randa beltér, redvás, leszakadt tetőkárpit, kopottas műszerfal és középkonzol, esélyt sem adtunk neki. A másik sarokban egy ütött-kopott F Astra bámult bele a júliusi forróságba, négyszázezres árcédulával. Gyanús, hogy a következő útja a MÉH-telepre vezet majd. Jobbnak láttuk, ha távozunk.

Végül visszatértünk a második jelölthöz, megtörtént a papírmunka, néhány nap múlva pedig már új családja lesz az Opelnek. Természetesen teszteljük majd, persze nem a családot, hanem a Vectrát.

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu