Duna Autó Zrt.

Jön az új McLaren

A New York-i autószalonon mutatkozott be a brit gyár legújabb sportautója, melyet egyfajta belépőmodellként aposztrofáltak, de az igazság az, hogy közel hatvanmilliós ára nem ezt sugallja. Az már szinte borítékolható, hogy a Porsche leigázása a cél, kérdés, hogy sikerül-e?

13847946

Élesben még le sem rántották a leplet a New York-i autóshow keretein belül bemutatkozó járgányról, ám néhány nappal a hivatalos premier előtt már közzétettek online fotókat, ezek alapján pedig már tudni lehetett, milyen nagy dobással készül a McLaren. A Ron Dennis által alapított cég nem az olcsó tucatautókról híres, talán ezért is merészelhetjük kimondani, hogy az ár egészen barátinak mondható, főleg a márka többi típusát nézve.

570s_ventura_orange_shot_04_hr

Ami elsőre szembetűnik, hogy az 570S első ránézésre a 650S kistesója, de az egymillió eurót érő P1-re is hasonlítanak a vonásai. Teljesítményben viszont már jelentős eltérések vannak, azonban az új modellnek semmi oka nincs a szégyenkezésre, ugyanis a Sport Series első fecskéje is valószínűleg az utakon lévő autók nagy részét pillanatok alatt állva hagyná. Hogy miért is? „Talán” az 570 lóerő tehet róla, mint ahogyan arról is, hogy az 570S-nek mindössze 3.2 másodpercre van szüksége a 100 km/órás tempó eléréséhez. A 3800 köbcentis, duplaturbós V8-as motor közel 330 km/órás végsebességre gyorsítja az 1313 kilogrammos McLarent, ami még így is jóval könnyebb, mint a versenytársak modelljei. De ha ez még nem lenne elég, az 570S kapott egy hétfokozatú, duplakuplungos SSG váltót is, valamint karbon-kerámia fékrendszerének köszönhetően a lassítás is biztonságosan és gyorsan megoldható. Dicséretre méltó, hogy a McLaren igyekezett a legminőségibb technikát pakolni az 570S-be, ez egyaránt igaz a motorra, a biztonsági felszerelésekre, az új fejlesztésű futóműre, valamint a karosszériára is, utóbbi egyébként karbonszálas anyagból készült, és pehelysúlya ellenére is megfelelő védelmet nyújt.

mclaren-570s-coupe-innenraum

Hogy az autó belsejéről is szót ejtsünk, az új McLaren sokkal „utcaibb” utasteret kapott, kellemes színek, strapabíró anyagok jellemzik, a bemutatóképek alapján a bézs színű belső kissé elegánsább, míg a fekete-sárga inkább sportosabb. A kezelőszervek szinte tökéletes elrendezéssel ölelik körül a sofőrt. Digitális kijelzőkből nincs hiány, a műszerfal és a középkonzol is érintős egységet kapott, melynek segítségével szinte az összes paraméter beállítható.

Az még a jövő zenéje, hogy a McLaren végül megtalálja-e azt a réset a sportautók szűk piacán, ahová az 570S be tud férkőzni, és ha igen, mennyire tudja megközelíteni a konkurens márkákat.

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

Kapcsolódó tartalmak

Ez is érdekelhet

Close