fbpx

Isuzu D-Max – ütős tereppróba

Rövid idő alatt (majdnem) az összes lehetséges módon megismerkedhettünk az Isuzu D-Max felfrissített változatával, a februári bemutató után néhány hete tesztre kaptuk meg az Isuzut, legutóbb pedig a sajtó számára tartott offroad-tereppróbán vett részt a tesztelok.hu.

Ám mivel az RT-88 kódjelű modell első példányai mindössze néhány hete kerültek forgalomba, ezért a szervezők első dolga egy alapos tájékoztató volt, melyen nem a cukormázas marketingszövegen volt a hangsúly, hanem – munkaeszköz gyártójához méltó módon – a D-Max megújulásához kapcsolódó legfontosabb műszaki adatokon.

Isuzu D-Max

Öt év telt már el azóta, hogy az előző, RT-56-os széria bemutatkozott, az Isuzu pedig úgy döntött, hogy itt az ideje a frissítésre. A külsőn nem sokat kozmetikáztak (igazából nem is volt rá szükség), viszont fogyókúrára fogták a modellt, ezzel már sikerrel becsúszott két tonna alá a D-Max. Ami azonban még fontosabb, hogy faragtak egy teljesen új fejlesztésű, csökkentett károsanyag-kibocsátású, ám változatlan teljesítményű, 1,9-es, egyturbós motort az eddigi 2,4-es duplaturbós helyére. A változó geometriájú feltöltő a tapasztalatok szerint megbízható szerkezet, ráadásul hatékony, minden fordulattartományban optimális a feltöltő nyomása. Szintén lényeges a váltók újragondolása is, mind a manuálisat, mind az automatát átdolgozták, előbbit az Isuzu gyártja, utóbbi az Aisin Warner nevéhez kötődik.

Isuzu D-Max

A nap másik lényegi pontja maga a tereppróba volt, a felsorakoztatott Isuzu-flotta már várta a csapatokat, az úti cél pedig a Driving Camp volt. Már odáig is egész változatosak voltak a körülmények, de az igazi meglepetéseket a zsámbéki vezetéstechnikai centrum terepmoduljai tartogatták. Aszfalt/föld/murva, minden játszott, a különböző nehézségi fokozatú, lejtővel, emelkedővel, mélyedésekkel teli szakaszokon megmutathatta a tudását a D-Max, a legdurvább egyértelműen a mesterséges gleccser-patakot imitáló „fal” volt.

A tesztelok.hu csapata Kőváry Barnával kiegészülve is ment egy kört, a komoly pálya ellenére kedélyes volt a hangulat, és lényegében meg is egyeztünk abban, hogy a vásárlócsoport jelentős része – bármennyire is szükségük van a terepen is helytálló céleszközre, nehezen tudja kihasználni az Isuzu teljes tudását a nagy általánosságban vett munkakörülmények között. Ettől függetlenül remekül szemléltették a D-Max legerősebb tulajdonságait, nem voltak restek egy 3,5 tonnás vontatmányt kötni az új modell után, a futón pedig mi más lett volna, mint az előd!

Isuzu D-Max

Egyvalami biztos, az Isuzuval eltöltött harmadik „randink” (sorrendben: bemutató, teszt, tereppróba) bővelkedett akciókban – ezt Pénzes Ádám fotós kollégánk remek pillanatképei is bizonyítják.  De, hogy előre kiteregessem a kártyáinkat, lesz negyedik felvonás is, hiszen a manuális váltós kivitel még hátra van, ezzel folytatjuk a D-Max-sztorit, valamikor a nyár elején.

Köszönjük a meghívást a WAE Kft.-nek!

ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb