MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Infiniti Q30 – ha már unod a németet

Infiniti Q30 – ha már unod a németet

2016. május 20.

Infiniti, ízlelgessük a nevet. Mi juthat eszébe az átlag, kicsit is autószerető embernek hazánkban a szó hallatán? Japán, prémium, Nissan, talán Amerika. Esetleg beugorhat az FX 35-ös SUV, vagy a sportos G kupék valamelyike, de valljuk be, a legtöbben elég keveset tudnak a márkáról (bevallom, bár autókkal kelek és fekszem, én is ebbe a csoportba tartoztam sokáig).  Itt merül fel a kérdés: miért?

Az ok az eredeti célközönségben keresendő: az Infiniti a kezdetekkor amerikai autónak lett teremtve, mint a Nissan luxusmárkája, 1989-ben lépett a piacra az Egyesült Államok területén. Ebből adódik, az autók természetesen amerikai igényekre lettek szabva, ami a kényes európai befogadó számára nem feltétlenül jelent pozitív dolgot. Az előítéleteket és téves következtetéseket azonban ideje elengedni, hisz 2016-ot írunk és az évek múlása igencsak a márka javára vált. Ma már egy olyan prémium autógyártóval állunk szemben, mely modelljei igen komoly esélyekkel indulnak világszerte a szegmens többi résztvevője ellen. Nem túl szépen kifejezve europaizált kínálat, fogalmazhatunk így?

I1

Talán igen, kényes egy csoport vagyunk, ami pedig a világnak ennek a felén megüti a mércét, az bizony máshol is helyt fog állni nagy valószínűséggel. A lényeg, hogy manapság bárhol megmutathatjuk a japán gyár egy-egy típusát, az minden bizonnyal komoly prémium autónak fog hatni, el is kezdték a terjeszkedést világszinten. 2015-ben 215.250 darab autót értékesített a gyártó (új rekord, innen is gratulálunk), a megoszlás a következőképp alakult: a két legkiemelkedőbb piac nem meglepően Amerika (147600) és Kína (40200) volt, Európára összesen 7000 darab eladott autó jutott, azonban ez is 45%-os növekedést jelent a régióban.  Hogy miért oly ismeretlen, azt már ez alapján sejthetjük: bár 2008 óta van jelen az öreg kontinensen az Infiniti, továbbra is ritka látványnak számít az utakon, hisz keveset adtak el belőle. Az újabb miért-re ellenben már nem tudom a választ a Q30 ismeretében, amely meggyőzött, minden esélye megvan a japánoknak, hogy egy nagyobb szeletet kiharapjanak az európai piacból is. Azt tehát, hogy jó, már elismertem, de járjuk alaposabban körbe a témát.

I8

Épp csak az orra lógott ki a parkolóból, hirtelen fel sem ismertem, hogy ő lenne, akit épp keresek az autók között. Bevonzott, meg kellett néznem, mi az a szokatlan valami, mert még nem láttam ilyet, közelebb érve pedig örömmel tapasztaltam, hogy tesztautónkra bukkantam rá. Itt jegyezném meg, hogy az olvasó is tisztában legyen vele, a fotókon látható gép egy Infiniti Q30 Premium felszereltséggel (gyakorlatilag full extra), 6 fokozatú manuális váltóval, 1.5-ös turbódízel motorral. Kicsi is, dízel is, egyből jöttek a negatív előítéletek, de azt kell mondjam, hogy teljesen feleslegesen! Erről azonban később. Az első benyomások ettől eltekintve abszolút pozitívak voltak. Érdekes formaterv, gusztusos utastér, érezhetően minőségi anyagok, előzetesen ezt vártuk el egy 9-10 millió körüli autótól és meg is kaptuk. Ami rögtön feltűnt, az a bunker feeling a beltérben. A mai autók többségére jellemző a magas övvonal, ahogy a Q30-ra is, ez az egyik összetevője a dolognak. A másik az, hogy ez eleve nem egy nagy autó. No, nem is kicsi, pont jó méret. Kategóriájában a helykínálat kiváló, két felnőtt és hátul két gyermek kényelmesen elfér, de meg merem kockáztatni, hogy két hozzám hasonló, átlagos méretű felnőtt is, hacsak nem kosaras alkatú emberek ülnek az első sorban. A sötét tetőkárpit is rájátszhat az érzésre, de ez inkább észrevétel, mintsem kritika.

I9

Nézzük tovább, van itt még kiváló bőrülés, itt-ott egy kis fabetét és zongoralakk, ami az autós újságírók egyik kedvenc beszólási pontja, ettől viszont eltekintenék. Oké, könnyen karcolódik, de azért megettem, nekem bejön. Elegáns, illik az összképbe, minőségi hatása van az összes egyéb felhasznált anyaggal együtt. Alapvetően két fajta gomb létezik az autós kezelőszerveknél: amit szeretnél nyomogatni, és amit néha muszáj. Itt az előbbi kategóriával van dolgunk, hisz a prémium kategória is valami ilyesmiről szól, esztétikai és használati élmények kínálása a használati érték felett. Az elektromosan állítható és három fokozatban fűthető bőrülések kényelmesek, ahogy a hátsó szekció is. Ami elsőre zavart, az az ajtók szűk nyílású tároló rekesze elöl-hátul egyaránt, megszokásom szerint ide raknám rögtön a félliteres üveget, az pedig biztosan nem fér be. Hamar megoldást találtam a problémára, így pedig nem is nagy gond a rekesz, hiszen apróságokat ugyanúgy bele lehet dobálni. Elöl két nagy, palackok befogadására is optimalizált pohártartót találunk a váltókar mögött, hátul pedig egy kis trükkel varázsolhatjuk elő a pohártartókat a lehajtható könyöklőből, ahogyan az a fényképen látható.

I3

A külső dizájn egyértelműen japános, Mazdásan íves (aztán lehet vitatkozni, ki kezdte előbb a stílust), de semmiképp sem összetéveszthető az említett gyártó modelljeivel. Összességében nagyon egyedi, főleg hátulról.  A fekete betétek „színesítik az összképet”, mindig értékelem, mikor egyes részek sötétítésével vagy kiemelésével játszanak a gyártók, ez is az egyedi karaktert erősíti. Az összkép kicsit terep, illetve ne túlozzunk, telekjárós is a hasmagasságnak köszönhetően. Erre még jobban rájátszanak az imént említett fekete kiegészítők a kerékíveknél. Az autó, ami magasabbnak akar tűnni, ritka az ilyen! Említettem már, hogy készül ebből crossover kivitel is QX30 néven? A fazon adja magát, illik hozzá, ugyanakkor ebben az esetben én személy szerint lehet kicsit kevésbé emeltem volna meg az alapkivitelt. Tegyük hozzá, javunkra válik, legalább nem kell aggódni, hogy odaverjük az alját a néhol akkora fekvőrendőrökön, ahol ha nem vigyázunk, még egy átlag kisautónak is simán koppan az alja. A krómok aránya pont jó, a szín pedig ízlés kérdése, szerintem nagyon illik az autóhoz.  A forma kicsit nőies, de épp csak annyira, hogy azért férfiak se érezzék magukat a volán mögött kellemetlenül. A Q30 célközönsége egyébként Amerikában a fiatal egyetemisták, jó vicc, már ami Magyarországot illeti. Sajnos a nyugati országokkal, vagy akár az USA-val összehasonlítva kevesen engedhetik meg maguknak itthon, hogy ekkora összegekért autót vásároljanak. Azt hiszem, hogy az egyetemisták ezt nálunk kihagyják, illetve érettségi/diploma ajándék sem lesz belőle. Itthon ez véleményem szerint a jómódú fiatal házaspárok, kisgyermekes, fiatalos, trendi anyukák ideális autója lesz.

I18

Ezt az autót arra találták ki, hogy a városba elrohangáljunk vele, reggel ledobjuk a gyerekeket az oviba, iskolába, elmegyünk dolgozni, hazafele beugrunk a közeli szupermarketbe és feltankoljuk a kategóriában megfelelő méretű, 430 literes csomagteret, mindezt pedig kényelemben, minőségi körülmények között tegyük. Vagy elugrunk hétvégén vele kirándulni, lemegyünk a telekre vagy a balatoni kétnapos csapatépítő tréningre, erre mind kitűnő útitárs. Különösebben maradandó vezetési élményt nem kínál, de nem is ez a lényege az autónak, ebből a szempontból teljesen funkcionális és kész. A futóműt a feszesebb kategóriába sorolnám, de még pont nem kemény, a jól (és nem túl) szervózott kormánnyal nem alkot sportos elegyet, de nem is sportautónak készült. Aki pedig nem is ezt keresi benne, az tökéletesen elégedett lesz vele, mert a mindennapokra kellemes és kényelmes utazást biztosít a Q30. A fékek harapnak, elsőre nagyon is, de a harmadik fékezés után hozzászokik hozzá az ember. A hatsebességes manuális váltót jó használni, az 1.5-ös dízel pedig teljesen vállalható, sőt! Egyáltalán nem kell tőle félni, kicsinek hangzik, de ezt a kasznit még pont elég, hogy gond és erőlködés nélkül mozgassa. Alacsony fordulaton nem túl fickós, kell neki a fordulat. Igényli a kis pörgetést, de akkor érzésre egész szépen meg tud indulni, a 260 Nm nyomaték és 109 lóerő leadására képes 1.5-össel a Q30. A 12 másodperces 0-100 adat nem kiemelkedő, de pont elég, hogy még kellemesen élhető legyen, 50-ig pedig gyorsan szedi a lábát. Ha álló helyzetből gyorsan be kell szúrni a forgalomba, beszúrjuk. Szóval jó ez, korrekt, ahogyan azt a kollégával megfogalmaztuk a teszt végén, de a jó értelemben!

I21

Végül, de nem utolsó sorban szólnék még néhány szót a felszereltségről, mely felett nem szabad átsiklani. Kiemelném az autóban lévő Bose hifit, kiváló hangzást ad, csak fel kell csavarni és hadd szóljon, zenekedvelőknek érdemes lehet rááldozni a felárat. Tesztautónkban hasznos extraként holttér figyelő is megtalálható volt, mely az első ajtókon lett elhelyezve közvetlenül a hangszóró felett a képen látható módon. Ez egy diszkrét kis led, mely narancs színben világít, ha a holtterünkben érzékel valamit. Hogy az A-oszlop vaskos-e, vagy csak a fekete tetőkárpit teszi, hogy a megszokottnál nagyobbnak éreztem a holtteret, nem tudom, de megnyugtató, hasznos extrának találtam a rendszert. Két kijelzővel van dolgunk az autóban, az egyik a központi, mely gombnyomással és érintéssel is vezérelhető. Kezelni rendkívül egyszerű, szinte simán megy elsőre is. Ezen a képernyőn jelenik meg az első és hátsó tolatóradar képe is, mely az alapmodellen kívül mindegyik magasabb felszereltségű változatban széria tartozék a tolatóradar mellett. Ezek kellenek is, a hosszú orr és a kis hátsó ablak miatt nagyban megkönnyítik és biztonságosabbá teszik a parkolást. Szintén feláras a panoráma monitoros parkolás segítő rendszer, mely 4 kamerát tartalmaz, így a kijelzőn minden oldalról láthatjuk, akár virtuális felülnézetből is a körülöttünk lévő teret. Az üzemanyag takarékosság jegyében start-stop rendszerünk is van, melynek működéséről csak annyit mondanék, hogy az utazásunk vége fele tűnt fel egyszer, mintha beindult volna a motor, mikor sebességbe raktam a pirosnál. Hoppá, ezek szerint nyilván le is állt! Én meg nem vettem észre… Szóval megtréfált, vagyis inkább meglepett. Nagyon jó a hangszigetelés, a dízelből szinte semmit nem hallani alapjáraton, ahogy rezonanciát sem érezni. Fogyasztásunk valamivel 5 liter fölött alakult a tesztút során, de ebben volt néhány tempósabb rész is. Ezt az adatot a kilométeróra és a fordulatszámmérő között lévő képernyőről olvashatjuk le, melyet a multifunkciós kormányról vezérelhetünk.

I10

A Q30 összességében egy szerethető autó, nem elviselni kell, hanem arra hivatott, hogy kellemesebbé tegye a mindennapjainkat. Igaz Premium Tech felszereltséggel és a többi extrával együttesen már nem olcsó, de a konkurensek sem azok. A típus alapáron 6.355.000 forintba kerül, az általunk kipróbált példány pedig karcolja a 8.8 milliót. Nem mondom, hogy a fabetét, a különleges és persze feláras szín, a drága hifi és a hasonló dolgok haszontalanok, mert élveztem, de szerintem az alapverzió is abszolút élhető lehet. Egyébként pedig Premium felszereltséggel már a legtöbb fontos extrát magunkénak tudhatjuk, a többi ízlés, egyéni igények kérdése. Kell bele nagyobb motor? Az autó lényegét tekintve nem hiszem, bár elérhető még erősebb 1.6 és 2 literes turbós benzinesekkel, illetve egy nagyobb, 2.2-es dízellel is. Úgy talán izgalmasabb lehet, de arra, amire teremtve lett, bőven elég az 1.5-ös motor is. Aki unja már a német prémiumot, esetleg külsőleg valami izgalmasabbra, rendhagyóra vágyik, próbálja ki, ajánlom! Remélhetőleg sokan megteszik és színesebb lesz az utcakép jó pár Infinitivel, abszolút felveszi a versenyt a többiekkel, külsőre pedig kicsit fel is adja a leckét, tessék innovatívnak lenni!

A tesztautóért köszönet a budapesti Infiniti Központnak!

Bacsa Zoltán

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu