Duna Autó Zrt.

Íme a legkomolyabb terepképességű Navara

A Nissan a Navara OFF-ROADER AT32 bemutatásával új magasságokba emeli a „strapabíró és intelligens” pickupjának teljesítményét. Ez az első alkalom, hogy a Navara egy egész Európában elérhető változatát a Nissan egy partnermárkával együtt fejleszti.

A Navara OFF ROADER AT32 az eddigi legnagyobb teljesítményű Navara. Az alapfelszereltség része a hasmagasságot 20 mm-rel megnövelő egyedi felfüggesztés, valamint az alváz legfontosabb részeinek teljes védelme és a nagyobb abroncsok. A tökéletes teljesítményt olyan opcionális felszerelések szolgálják, mint a magasan kivezetett szívócső, mely növeli a jármű gázlómélységét, valamint az első differenciálmű-zár.

A Navara OFF-ROADER AT32 kialakításában részt vett az Arctic Trucks, egy nagy megbecsülésnek örvendő izlandi vállalat, mely a világ legkeményebb terepeire épít összkerékhajtású járműveket. Az AT az Artic Trucksra, míg a 32-es szám a jármű terepabroncsainak méretére utal. A Navara OFF-ROADER AT32 a 2016-os Pickup-díj győztesére épül, és kiegészítői a duplafülkés Navara minden változatához elérhetők.

A leginkább szembetűnő fejlesztés a Navara futóműve, melyet az optimális teljesítmény és a nagyobb hasmagasság érdekében megemeltek. Számszerűen 243 mm szemben a standard modell 223 mm-ével. Az első terepszög 35°-ra (30,4°-ról), míg a hátsó terepszög 24°-ra (22,2°-ról) nőtt. További könnyen észrevehető fejlesztések a hangsúlyos kerékjáratív-szélesítések, melyek jobban kiemelik a magasabb építést és nagyobb védelmet nyújtanak a karosszériának extrém terepen. Kevésbé könnyen észrevehetők a motort, sebességváltót, kardántengelyt és az üzemanyagtartályt takaró alvázvédő lemezek.

A 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákat az Arctic Trucks tervezte. A 32 hüvelykes abroncsok kiválasztása során az volt a szempont, hogy úgy nyújtsanak nagyobb tapadást terepen, hogy közben közúton is kiváló teljesítmény jellemezze őket. Az ilyen nagy átmérőjű abroncsok már arra is lehetőséget kínálnak, hogy a vezető csökkentse nyomásukat a még jobb tapadás érdekében, például finom homokban vagy hóban. A 20 mm-rel növelt hasmagasságnak és nagyobb gumiabroncsoknak köszönhetően a jármű 40 mm-rel lett magasabb.

A szívócső az A-oszlophoz van rögzítve és 800 mm-es gázlómélységet biztosít, 200 mm-rel nagyobbat, mint a Navara standard változata. Mindemellett növeli a beszívott levegő mennyiségét, és megóvja a motort a portól és a víztől. Az első differenciálmű-zár együttműködik a standard Navara hátsó differenciálmű-zárával, és együtt a lehető legjobb tapadást nyújtják minden felületen.

Az új funkciói kiegészítik a Navarában már eddig is megtalálható modern technológiákat. Az alapfelszerelés része a visszagurulás-gátló, a lejtmenetvezérlő, az Intelligens Vészfékezési Asszisztens és az Intelligens 360 Fokos Parkolókamera is.

A többi Nissan haszonjárműhöz hasonlóan a Navara OFF-ROADER AT32-hez is jár az iparágvezető öt év/160 000 km garancia, illetve az Arctic Trucks öt éves garanciája az új alkatrészekre.

Skoda Octavia
Cimkék
Lotus Cleaning tesztelok.hu

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet

Close
Back to top button
Close