MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Hyundai i30u CW teszt – családi málhazsák

Hyundai i30u CW teszt – családi málhazsák

2017. május 25.

Induljunk egészen messziről: kombi. Szinte belefulladunk a lehetőségekbe, így hát menjünk is közelebb: fiatal, megbízható kombi. Itt már azért érezhetően szűkül a kör, de facsarjunk még egyet a szűrő résein: fiatal, megbízható, elfogadható árú, felszereltségű, és állapotú kombi. A Hyundai i30u CW itt bújik elő, nem szándékosan rejtőzött el, egyszerűen csak eltakarták a „nagyok”, pedig igazán nincs szégyenkeznivalója, sőt, most van igazán elemében! Használtteszt következik, méghozzá az ésszerűség oldaláról megközelítve.

Öt év, 45.000 kilométer, óvatos használat, ez így akár még „örök élet” is lehet, vagy egy jó üzlet az eladáskor, akárhogy is, ezzel az autóval egy realitás talaján lépkedő ember csak jól járhat. De ne rohanjunk ennyire előre, mert a történet nem itt kezdődik. Tesztalanyunk 2011-ben gurult le a gyártósorról, egy azóta már megszűnt Pest megyei márkakereskedés bemutató (és már kifutó) autójaként – 150 kilométerrel az órájában – éldegélt egészen 2012 júniusáig, amikor is jelenleg tulajdonosa egy combosabb kedvezmény keretei között, – 4.3 helyett – 3.3 millió forint ellenérték fejében hazavitte.

Ha most követném a sztenderd-véleményvonalat, arról írnék, hogy mennyire átlagos formát kapott a már faceliftes, de még javában az első generáció ábrázatát magán viselő, 4.47 méter hosszú és 1.77 méter széles kombi. Ehelyett viszont inkább azt hangsúlyoznám ki, hogy bizonyos szögekből egészen mutatósnak hat a Hyundai, ezt az érzetet a sokküllős felniszett, a gyári küszöbspoiler, valamint a sötétített hátsó ablakok és a fehér fényezés kontrasztja tovább erősíti. A ráncfelvarrásnál óvatosan, de okosan újították meg az orrát a modellnek, idő előtt felismerve a morcosítás divathullámának érkezését. Hiába, ebből a dizájnból érzésem szerint kihozták a maximumot, valahol a klasszikus és a modern közötti átmenet határmezsgyéjén egyensúlyoz, és még manapság is egész frissnek hat. Lényeges továbbá megemlíteni, hogy a hivatalos EuroNCAP törésteszten is jól teljesített, 5 csillagot vitt haza.

Belül már sokkal inkább érződik a múlt évtized és az árkategória, de azért itt sem lehet túlzottan zavaró pontokat találni, jóllehet az álló szellőzőrostélyok meglehetősen bután mutatnak, a kormánykerék és a váltógomb pedig olcsó tapintású. A középkonzolon formai tanácstalanság tapasztalható, arról nem is beszélve, hogy a kék háttérvilágítású kijelzők hideggé-rideggé teszik az összhatást – igaz a rádióé külön kikapcsolható. A könyöklő recsegésére egyből felkaptam a fejem, de kiderült, hogy az utólag került bele, így ezt semmiképp nem rónám fel. Pozitívum, hogy a kényesebb részeken sem észlelhető erősebb kopás, persze a futásteljesítmény tudatában ez egyáltalán nem meglepő. Az összeszerelés minősége meglepően jó, és a már említetteken kívül a beltéri anyagokat sem érheti kritika, vannak bőven puha elemek is, ráadásul a műszerfal köregységei is jól néznek ki, bár valami színt tényleg vihettek volna ebbe a szürke masszába.

De igazából nem ezek a lényegi dolgok, hanem a komfort, és a helykínálat. Vezetőként, első/hátsó utasként, de még csomagként is szívesen utaznék ebben az autóban, méghozzá azért, mert jó a kilátás, tágas a térérzet, sok kisebb-nagyobb tároló jár, az ülések egész kényelmesek, a fejnek-lábnak van elég helye, a csomagtér pedig nagy és jól pakolható. Utóbbinál alapból 415 literrel, és rejtett pakolórekeszekkel gazdálkodhatunk, az osztható támlákat ledöntve pedig közel 1.4 köbméteresre bővíthetjük a poggyászteret. A felszereltséget nézve sem lehet ok a panaszra, elektromosan állíthatóak és fűthetőek a külső tükrök, a vezető- és utasoldali mellett oldal, valamint függönylégzsák is védi az autóban ülőket, de jár első ülésfűtés és manuális klíma is, elektromos ablakemelők viszont csak elöl vannak, mint ahogyan a tolatókamera is utólagosan (visszapillantóba építve) került bele.

A már EURO 5-ös besorolású, 1.4-es, 109 lóerős, 137 Nm maximális nyomatékú benzinmotor ugyan nem egy erőmű, viszont teljesen vállalható módon mozgatja az 1267 kilogramm önsúlyú testet, a gyártó által megadott végsebesség 190 km/óra környékén van, a százas sprintet 11 másodperc alatt teljesíti a modell. Az autó „életkedve” 3500-as fordulatnál érkezik meg, alatta tartva viszont a fogyasztást mérsékelhetjük, mely országúton 6-6.5, városban 8, átlagban 7-7.5 liter körül van, normál használat mellett. A Hyundai vezetési érzetre kellemes, a pedálkiosztás jól eltalált, az ötfokozatú manuális váltó pontos és rövid úton jár. Bár a manőverezhetőségével nincs gond, a kormánymű mégis kissé steril, cserébe viszont kifejezetten kényelmes és stabil futóművet kapunk, pattogásnak, esetleges bizonytalankodásnak nyoma sincs, az úthibákat is ügyesen küzdi le. Tesztünk főszereplője szervizigényeit nézve sem kér sokat, az éves kötelezők mellett mindössze a bal első ajtónyitó bowden szakadt el, továbbá visszahívásos akció keretében cserélték a féklámpa kapcsolóját (igaz az eredeti is jól működött).

Szerencsés történet a mostani, mentes minden felesleges izgalomtól és cicomától – jelen esetben egyikre sincs szükség -, de ami a legfontosabb, hogy az élet írta/írja, és nem a marketingesek. A szóban forgó típus tesztje és jellemzői alapján pedig egyáltalán nem meglepő, hogy az autó tulajdonosának ez már a harmadik modellje a márkától, és az előző kettő is a családban maradt. Aki hasonló szegmensben keresgél, és biztosra menne, annak érdemes körülnéznie a Hyundai kombijai között – aki viszont a „sportosabb” hangolású koreaiak pártján áll, annak inkább a Kia Cee’d SW ajánlott. Az i30u CW megkíméltebb darabjai jelenleg 2-2.5 millió forint környéki összegekért cserélnek gazdát a használtpiacon.

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC300h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu