MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Honda Civic teszt – kanyarbajnok

Honda Civic teszt – kanyarbajnok

2017. június 9.

„Végre egy Honda!” – szakadt ki belőlem a felkiáltás, amikor kézhez kaptam a Civic kulcsát, ugyanis túl sűrűn nem képviseli magát a márka a tesztelok.hu hasábjain. Mint ahogy az a képeken is látszik, nem egy friss generációs modellről van szó, és Type R-t sem tudok nektek villantani, de a lényeg nem is ezen van, hanem magán a Civic-fogalom átélésén. Legendás húzónévnek ugyanakkor nem egyszerű lenni, úgy érzem, az utóbbi években kikezdték a típust. Volt cikizés a megjelenés miatt, megint mások az árral jöttek, és bár a „régen minden jobb volt” ütőkártyát bármikor sikerrel lehet előhúzni a kalapból, azért én mégiscsak azt javaslom, hogy üljetek be a volán mögé, járjatok be néhány kedvelt útvonalat csak úgy céltalanul, és utána vonjátok le a következtetéseket. Aki igazán szeret vezetni, annak nehéz nem kedvelni egy ennyire kezes, és sofőrbarát autót, hadd bizonyítsam!

hon2

Minden találkozás kívülről vezet befelé, ezúttal sem volt ez másképp, az „UFO” jelleg ebben a szériában még ott motoszkál, de már jóval kevésbé megosztó, és sokkal inkább befogadható az összkép. Nagyon magabiztos külsővel bír a kilencedik generációs típus, a gömbölyded idomok miatt viszont mégis barátságos marad. Az orr kiemelése remek, a fényezés miatt különösen hangsúlyos, és semmivel össze nem téveszthető. A futurisztikus kialakítású hátfalról leginkább Toyoták ugrottak be, azon belül is a Prius, valamint a C-HR. Szép a végigfutó hátsó lámpatest is, más kérdés, hogy sérülés esetén lehetne az egészet cserélni, ami valószínűleg nem volna olcsó mulatság.

Nem csupán kívülről hat frissnek tesztünk 2013-as alanya, a beltér is jó állapotnak örvend, a közel 84 ezer kilométert mindössze a kormánykerék enyhe fényesedése jelzi, a kárpitok rendben vannak, a műanyagelemek sem kopottak. Időről-időre fülembe jutnak az összeszerelési minőséggel kapcsolatos kritikák, de jelen esetben nem tapasztaltam semmi olyan utastéri zajt, ami gyanús lett volna. Az ülések kényelmesek, tartásukra, állíthatóságukra sem lehet panasz, a helykínálat elöl egészen kellemes, viszont a második sor esetében azért ne várjunk báltermet. Cserébe 477 literes, ügyesen variálható, rekeszes csomagtér jár, ebben a kategóriában, a konkurenseket nézve ez egy szép szám.

A műszeregységek és a középkonzol első ránézésre szokatlannak tűnhetnek, mégis kifejezetten élhető eleggyé állnak össze, a lekerekített formák, a szinte kabinszerű kialakítás a vezető érdekeit és kényelmét szolgálják – még az ajtóbehúzó is ehhez lett szabva – ösztönös természetességgel kerül minden a kezünk ügyébe. Tárolóból is kapunk bőven, az oldalsó térképzsebek mellett egész tágas könyöklő alatti tartó jár, az előtte lévő rolós rejtek pedig az apróbb holmiknak lett kitalálva. A kormány mögött található hármas köregység és a digitális műszerfal ügyesen játszanak össze, a fordulatszámmérő középen kapott helyet, az aprócska, zöld gombbal az „ECON”-módot aktiválhatjuk. A kilométeróra mértani pontossággal lett beállítva, nem veszi el a figyelmet, nem takarja el semmi, egyedül a félkör alakú kijelző fényerejével nem voltam túlzottan kibékülve. Külön érintőképernyőt nem kapunk, helyette a fedélzeti számítógépet is az előbb említett panelen helyezték el. A középkonzol ennek köszönhetően viszonylag egyszerű kialakítású, csupán a médialejátszó gombjai, illetve a kétzónás, digitális klíma, valamint az ülésfűtés billenői foglalják a helyet.

hon5

Manapság egy csinos külső és egy otthonos belső már nem elég a megváltáshoz, de szerencsénkre itt jön képbe a Honda igazi ütőkártyája, ugyanis a Civic-et annyira élvezetes terelgetni, hogy szinte minden más tulajdonsága eltörpül mellette. Talán egy nem, ez pedig a műszaki megbízhatóság, ami szintén a modell egyik erőssége. Az 1.8-as, 141 lóerős benzinmotor nem éppen nyomatékkirály, viszont a gázreakció élénk, és a 9.1 másodperces százas sprint sem rossz, a gyártó által közölt végsebesség 215 km/óra. A fogyasztás „odalépős” stílusúaknál 8 liter körül alakulhat, óvatosabb duhajként 7 liter környékén tartható a Civic étvágya. A hatsebességes manuális váltó nem csupán ergonómia szempontjából dicsérendő, a pontossága, illetve a fokozatok hossza is kitűnő. A világ legtermészetesebb dolgának tűnik vele a gangolgatás, szinte csuklóból váltunk, ráadásul sehol egy baljós hang, akadásnak, abnormálisba forduló lötyögésnek a legapróbb nyomát sem tapasztalni. A csúcspont viszont egyértelműen a futómű, ennyire jól hangolt, kezes felfüggesztést ebben az árkategóriában szinte csak a Honda tud. Kényelmes, mégis van benne tartás, a kanyardinamika kitűnő, kigyorsításnál élmény tartani az autót, maximálisan stabil, ami persze a precíz kormányműnek is köszönhető. Ha ehhez hozzátesszük az első/hátsó tárcsafékek hatásfokát, tényleg élménnyé varázsolható a hétköznapi autózás is, és ez egy nagyon fontos tulajdonság!

3.5-4 millió között lehet hasonló darabokhoz hozzájutni, ami nem kevés, ám egyáltalán nem lepődtem meg azon, hogy mennyire jól tartja az árát a használtpiacon a Civic. Persze ez mindig is így volt, meg úgy általában a középkategóriás japán autóknál kevésbé látványos az értékvesztés, éppen ezért el kell fogadni, hogy még most is zsebbenyúlós móka egy ilyen vásár. Érdemes magatokban feltenni a próbakör után a kérdést: „élveztem?”, mert ha a válasz igen (és szerintem kevés esetben lenne nem), akkor a döntés valójában már meg is született!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu