Duster

Hazánkban is bemutatták a Lada Vestát

Újabb mérföldkőhöz érkezett február 28-án a Lada Hungary a márka legújabb modelljének, a Vestának magyarországi bemutatásával. A hazai importőr immáron 20 értékesítő ponttal rendelkezik országszerte, az itthon eladott Ladák száma pedig nemrég átlépte az 1600 darabot – ezzel jócskán meghaladva a forgalmazó korábbi becsléseit, elvárásait. Az eddig háromtagú modellpaletta a Granta, Kalina és 4×4 típusokból állt, ehhez a trióhoz csatlakozik most a Vesta, márciustól pedig már bárki hozzájuthat az újdonsághoz.

003

A bemutatóra a forgalmazó Zay utcai telephelyén került sor, a modern orosz járműipar színes lenyomata fogadott minket egy hosszú sor formájában a bejárat előtt, ahol sikerült megörökíteni még világosban, szabadtéren az új jövevényt. Néhány újságíró kolléga velem egyetemben körüllőtte gyorsan a környezethez képest színben és dizájnban egyaránt kirívó  gépet, majd helyet foglaltunk, kezdődhet a show! Vajon hogy próbálják eladni  nekünk a típust, mitől lesz ez jobb, mint eddig?

004

A lehető legjobb módját választották a Ladások a bemutatásnak – miután letudtuk a kötelező bemutatkozó és történeti áttekintő köröket, megemlékeztünk a legújabb értékesítési adatokról, továbbá miután Kirill Osadchy, az AvtoVAZ Export igazgatója köszöntötte a résztvevőket, jöhetett a lényeg. Unalmas prezentáció helyett azonban egy egyáltalán nem feszengős, diáról olvasós történetet kaptunk, komoly csavarral a sztoriban: videón követhettük, amint az autó a város különböző pontjain fel-fel bukkan, közeledve a szalonhoz. Egyszer azonban váratlanul rendőrök csípték el a Budapesten furikázó Vestát, a következő pillanatban pedig már kihunytak a fények és begurult a bemutatóterembe a várva várt zászlóshajó, egy szirénázó rendőrségi 2107-es kocka kíséretében.

010

A rendőr urak közül az igazoltatást végző személy nem más volt, mint Badár Sándor színész és humorista, innentől kezdve a többit sejthetjük. A rövid stand-up szerű „szituációs játék”, a típus bemutatása után nekiláthattunk az ismerkedésnek, közben pedig észrevétlenül kiegészült a flotta két szürke példánnyal a parkolóban.

017

Amit a Vestáról tudni kell, illetve érdemes: 2015-óta Oroszországban kapható a típus, tavaly pedig már több, mint 50.000 példány kelt el belőle hazai piacon, kint tehát nem muzsikál rosszul, ez tény. Ahogyan az is, hogy ebben a modellben már benne van a Renault keze is, aki pedig attól tartott (vagy abban reménykedett), hogy egy átcímkézett Logant kap majd, az nagyon is téved. Multikulti autó ez, a formaterv angol dizájner kezét dícséri, a gép számos nyugati beszállítótól hemzseg, a navigáció (igen, Ladában, gyárilag, ezt is megértük!) viszont például orosz fejlesztés, ahogyan a motor is. A Vesta csak és kizárólag 1.6 literes, 16 szelepes erőforrással lesz elérhető hazánkban. A koncepció sokat fejlődött a Kalinában és Grantában megtalálható 1.6-os óta, az Euro 6 norma teljesítése mellett erősebb is lett, ez pedig 105 lóerőt, 148 Nm nyomatékot és az 1250 kilós saját tömeg mellett 11,2 másodperces 0-100-as gyorsulást ígér. Plusz 6,1 literes vegyes fogyasztást, ami teljesen elképzelhető, a 8 literes városi adat megadása pedig kellemesen őszintének tűnik egy ekkora szívómotorhoz.

016

Kívül-belül komolyat fejlődött a Vesta az elődökhöz, illetve paletta többi tagjaihoz képest, legalábbis első blikkre mindenképp! Tegyük hozzá, volt honnan, talán ez az a minőség(érzet)i szint, amivel igazán nagyot szólhatott volna aktuális áraival a belépő Granta, vagy épp a nem sokkal drágább Kalina. A korábbinál valamivel kellemesebbek a felhasznált anyagok, a dizájn pedig kívül sokkal izgalmasabb és modernebb, mondhatni tetszetős, kategóriához mérten egész barátságos a látvány.

019

A kiállított autók a gazdagon felszerelt Lux változatok voltak, melyekben megtalálható többek között navigáció, elektromos ablakok, elektromos és egyben fűthető tükrök, digitális klíma, tolatóradar, kapaszkodjunk – tolatókamera és ülésfűtés is. Egy Ladában egészen irreálisan hangzik, de mégis igaz, a csúcsváltozatnak az ára 5 fokozatú manuális váltóval 3.899.000 forint. Így már nem feltétlenül tűnik az év vételének, de ne feledjük, hogy ezért egy full-extrás, 4,4 méteres szedánt kapunk 480 literes csomagtérrel. Badárt idézve ebbe belefér vagy 12 cementes zsák, de hogy szofisztikáltabbak legyünk, akár anya-apa és a két gyerek teljes nyaralási felszerelése is egy hétre. Ezzel szemben a belépőmodell a bűvös 3 milliós határt súrolja 2.999.000 forintos árával, azonban a Standard szinten az előbbi izgalmas extrákból semmit nem kapunk meg, még a manuális klímát sem. Ellenben könnyűfém felni már ennyiért is van, ahogyan oldallégzsák is, továbbá ABS, BAS (fék asszisztens), EBD (fékerő elosztó), ESP (elektronikus menetstabilizátor) és ASR, azaz kipörgésgátló is. 3.500.000 forintért Comfort felszereltséggel ehhez jön hozzá a manuális klíma, a ködfényszóró és az elektromos ablak is.

025

Igazán nagyot talán egy kicsit még alacsonyabb árral ütne a magasabb felszereltségi szinteknél, azonban így is egész olcsónak mondható a Vesta, ennyi extrát 4 millió alatt alig ha kapunk egy új autóba. Más kérdés, mennyire meggyőző a konstrukció, de azt mondom, elsőre bizalomgerjesztő volt a látvány, így kellett volna nyitni, avagy tervezni a korábbi modelleket is.  Ne felejtsük, 3 év garancia is jár az új modellhez, az első 200 értékesített autóhoz pedig további 2 évet vállal a forgalmazó. Nem hangzik rosszul, reméljük, hamarosan élesben is bizonyíthat a típus nálunk.

Bacsa Zoltán

Címkék

Kapcsolódó tartalmak

Ez is érdekelhet

Close