MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Fiat Fullback – partner minden helyzetben

Fiat Fullback – partner minden helyzetben

2016. december 29.

„Együtt fagyunk meg…” – morogtam félhangosan, miközben a -4 fokban elkövetett fotózás végeztével behuppantam a Mits…akarom mondani a Fiat pickupjának kabinjába. A Fullback sem volt éppen átmelegedve, kívül még az előző havazás fagyos nyomai látszódtak rajta, a beltérben viszont szerencsére gyorsan kellemessé vált az éghajlat. A Körös környékére vittem ki fotózni, kátyúból-kátyúba huppanva, úttalan utakon ismerkedtünk igazán össze, közben szólt az Aurorától a Nincs térerő, gondoltam is, hogy mennyire találó zene, ugyanis arrafelé tényleg nem volt térerő, kimentünk a világból, nem is ok nélkül, ez a járgány erre lett kitalálva!

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy a Fullback egyedi és forradalmi, hiszen – mint azt valószínűleg nagyon sokan tudjátok – a kissé átformált orrát kivéve lényegében a Mitsubishi L200 átlogózott változata. Engedjétek meg azonban, hogy ne ebbe az irányba menjek el, aki szeretné elolvasni az L200-ról készült tesztünket, annak az alábbi linket ajánlanám. Helyette inkább próbáltam a Fullback-et különálló alanynak tekinteni, és minél jobban megismerni, ugyanis a Mitsuval ellentétben itt egy egész hetem volt a barátkozásra. Ami egyébként szó szerint értendő, hiszen a Fiat óriásával egész jó párost alkottunk. Annak ellenére, hogy az 5.3 méter hosszú, 11.8 méter fordulókörű pickupot a többség első ránézésre nehezen szelídíthető batárnak véli, azt kell mondjam, hogy a tesztidőszak második napján már játszi könnyedséggel térültem-fordultam-parkoltam vele, nyilván nagyon jó, hogy került bele tolatókamera, de egyébként is gyorsan rá lehet érezni a manőverezhetőségére, a nagy visszapillantóknak köszönhetően pedig jól belátni a Fullback oldalsó szegleteit is. Ha már a méreteinél tartunk, a plató mintegy 1.52 méter hosszú és közel 48 centiméter falmagasságú, terhelhetősége pedig 1030 kilogramm. Ezek nagyon derék adatok, két tanácsom viszont lenne a leendő vásárlóknak, egyrészt vegyenek hozzá bélést/bevonatot/védelmet, mert karcok már így is akadtak a belsején, pedig 3000 kilométer alatt nem hinném, hogy túl sokszor pakolták meg. A másik, hogy a plató ajtaját érdemes alaposan becsapni, mert előfordult velem pár méterrel az elindulás után, hogy nemes egyszerűséggel kinyílt, pedig előzetesen sem óvatoskodtam vele feleslegesen.

A beltér teljesen funkcionalista, viszonylag könnyedén fel lehet pattanni a vezetőülésbe, a helykínálat bőséges, a második üléssoron úgyszint, a kényelemmel sincs gond, annak pedig kifejezetten örülök, hogy nem a bőrős változatot kaptuk meg, a szövetkárpit jóval strapabíróbbnak tűnik. Persze túl divatos megoldásokat ne várjunk az utastértől, van azért némi ezüst dekor, meg egy kevés zongoralakk is (minek?!), de egy munkaautó esetében nem ezeken van a hangsúly. Sokkal inkább az összeszerelés minőségén, amivel elégedettek lehetünk, minden masszív, ráadásul a kacatokat is bőven lehet pakolgatni, ajtózsebek, könyöklő alatti tároló, középkonzol- és kesztyűtartó tekintetében is jól áll a Fullback.  Ahogy a teszt elején már kitértem rá, a fűtés gyorsan dolgozik, a pára hamar eltűnik, a digitális klíma panelját hamar megkedveltem, a multifunkciós kormányt már kevésbé, nagyon rossz helyen vannak a gombok, akaratlanul is megnyomkodtam párszor, mire a telefonos kapcsolatot egyből szorgalmazni kezdte egy be nem álló géphang. A többi kapcsoló viszont jó helyen van, nincs gombrengeteg, a műszerfal egyszerű, mint a bot, a hatalmas, átlátható beltér kellős közepén pedig a szinte eltörpülő, 6 colos érintőképernyő kamillázik bele a nagyvilágba, sok más funkciója ugyanis – a már említett tolatókamera kivételével – nincs, a Gold felszereltségi szinten van navigáció is, a Silvernél be kell érni az egyszerűbb verzióval, USB-s zenelejátszás és Bluetooth kapcsolat azért jár. Mint ahogy a kézifék melletti tekerő sem dísznek van, itt lehet kiválasztani a hajtási üzemmódokat, a 2H (hátsó kerék), 4H (összkerék), 4HLc  (összkerék, központi diffi zárva), 4LLc (összkerék, felező, központi diffi zárva), ennek egyébként a műszerfalon is van egy visszajelzője. Az extrákat nézve fontos megemlíteni a lejtmeneti elindulássegítőt és sávelhagyást figyelő segédletet is, mindkettő nagyon hasznos tud lenni.

A Fullback lelke a szintén L200-ból ismert 2.4 literes, 181 lóerős turbódízel erőforrás, dinamikus, fickós blokk, közreműködésével 12.2 másodperc alatt teljesíthető a százas sprint. A Fiat hangszigetelése kitűnő, a motornak csak a kulturált duruzsolása hallatszik be, a gördülési zaj a 245/65R17-es abroncsoknak köszönhetően ugyan jelen van, de ki bánja, mikor a nagy papucsoknak és az elől kettős kereszt-lengőkaros, hátul pedig laprugós futóműnek, na meg az összkeréknek hála a kitűnő úttartás és kanyarstabilitás mellett a rosszabb utakon is legalább olyan magabiztossággal dübörög át a Fullback, akár egy tank. A hatgangos manuális váltó karja hosszú úton jár, kapcsolása időnként kissé nehézkes, ám a sebességfokozatokat alapvetően jól eltalálták. A Fiat pickupjának fogyasztása városban 10 liter környékén alakult, országúton ezt a számot nagyjából 7 literig sikerült csökkentenem.

Az utolsó 1-2 napban már partnerként tekintettem a Fullback-re, Starskynak és Hutchnak azért nem ajánlanám a Gran Torino helyett, ám aki egy jól terhelhető, cudar utakon is boldoguló, strapabíró munkaautót keres, annak érdemes felvenni a listájára, úgy meg főleg, hogy ár szempontjából (nettó 5.999.000 forinttól érhető el) is a Fiat modellje kínálja az egyik legkedvezőbb megoldást.

A tesztlehetőségért köszönet a Linartech Autó Kft.-nek, és a Formont Automobilnak.

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu