MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Technika » Fejlett üzemanyagcellás modell a Hondától

Fejlett üzemanyagcellás modell a Hondától

2017. május 9.

A Clarity Fuel Cell merőben különbözik riválisaitól, hiszen az ultramodern műszaki alapoknak köszönhetően semmilyen téren nem kényszerültek kompromisszumra a tervezők. Ez azt jelenti, hogy megvalósult a Honda mérnökeinek célkitűzése, és olyan üzemanyagcellás jármű született, ami hétköznapi használatra éppúgy tökéletesen alkalmas, mint hosszabb utazásokra.

Mindezt az üzemanyagcella-csomag továbbfejlesztésével érték el a márka tervezői. Az elődmodellnél még a teljes kardánalagutat kitöltötte, most már elfér a motortérben, méghozzá a hajtáslánccal együtt… Hála az innovatív konstrukciónak, a Clarity Fuel Cell a világ első sorozatgyártású üzemanyagcellás szedánja, ami ötszemélyes utastérrel büszkélkedhet.

A modern műszaki alapokhoz fejlett aerodinamikai tulajdonságokkal felruházott kocsitest társul, ami úgy irányítja a levegő áramlását, hogy minél hatékonyabb legyen a modell. Mindez kis tömegű, nagy szakítószilárdságú vázszerkezetre épül, melynek különlegessége, hogy a – világon elsőként – lambatípusú acél felhasználásával gyártották.

h2

Maga a vázszerkezet és a karosszéria 55 százalékban készül ultranagy szakítószilárdságú acélból, alumíniumból és kompozitból, tehát nagyjából 29 százalékkal nagyobb arányban, mint a többi Honda szedán esetében. Hála a speciális anyagoknak és eljárásoknak, a Clarity Fuel Cell nagyjából 15 százalékkal könnyebb az azonos méretosztályú belső égésű motorral felszerelt személyautóknál, és közvetlen vetélytársainál is jóval hatékonyabb. Az Advanced Modern Lounge névre keresztelt utastér egyedülállóan hangulatos és harmonikus, ami nem meglepő, tekintve, hogy fejlettség és kényelem terén egyaránt a legmagasabb színvonalat képviseli.

106341_Honda_Clarity_Fuel_Cell

A Clarity Fuel Cell a világ legfejlettebb és legnagyobb hatótávolságú üzemanyagcellás járműve, egyfeltöltéssel akár 650 km megtételére is képes (a Honda mérései alapján, NEDC-szabvány szerint). Csúcstechnológiás üzemanyagcella-csomagja kisebb, mint az FCX Clarity néven ismert elődmodellben, de nagyobb teljesítményt ad le – 100 helyett immáron 103 kW-ot. A cellák egyenkénti méretcsökkentése lehetővé tette, hogy a teljes üzemanyagcella-csomag elférjen a motor, a váltó és a PCU (Power Control Unit – teljesítményszabályozó-egység) tetején.

A vadonatúj Clarity Fuel Cellt nemcsak méretes utastere teszi világelsővé, a kétlépcsős, elektromos levegőkompresszor szintén újdonság. Működésének lényege, hogy még nagyobb nyomás alá helyezi a – korábbinál vékonyabb – cellákat, ezáltal elősegíti a méretcsökkentést. Komoly előrelépést jelent az újonnan fejlesztett VCU (Fuel Cell Voltage Control Unit, üzemanyagcellafeszültség-szabályozó) is, tudniillik 500 voltot biztosít a hajtómotor számára, s 30 százalékkal több energiát szolgálatat, mint az elődmodellnél alkalmazott egység.

h1

A modell a Honda 2017-ben meghirdetett Electric Vision stratégiájának szerves része. Miként a Genfi Autószalonon tartott sajtótájékoztatón kiderült, a márka legfőbb törekvése, hogy 2025-ben már három Európában eladott Hondából kettő elektromos hajtású legyen. A modell érkezése a hidrogéninfrastruktúra fejlődésén is nagyot lendíthet, egyszersmind tovább népszerűsítheti az üzemanyagcellás járműveket a kontinensen. Tekintettel a piaci igényekre, a Honda több bemutatóprojekteket is indít 2022-ig. Ezek keretein belül Clarity Fuel Cell-flották demonstrálják majd képességeiket Európában, valós körülmények között bizonyítva a fejlett hajtáslánc előnyeit.

A Clarity Fuel Cell gyártása a Honda tochigi-i üzemegységében zajlik, a kapacitást a vásárlói kereslet növekedésével párhuzamosan fokozzák. A modell eleinte csak az Egyesült Királyságban és Dániában, a HyFIVE program részeként, korlátozott darabszámban lesz látható az utakon.

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu