Autó Triplex Kft.

Ez nem kályhacső apám! :)

Végre vége a “röfögésnek”, ismét suhanunk a szélben csendben szépen. A héten ugyanis vettem a bátorságot, a kis pénztárcámat és megint bedobtam egy köteg Mátyást a kútba. :D Lett szép kipufogóm, gyönyörűen is szól, picit talán halkabb mint a régi viszont az egy hónapos dobnélküli autókázás után mintha néma lenne. :) Kívülről azt mondják szépen szól ha közlekedek vele, de ekkor mindig a kocsiban ülök így nem tudom. Ha áll akkor szép hangja van, de erről majd talán csinálok egy videót. (tudom hogy nem adja át, de megpróbálkozunk)

IMG_8301

IMG_8303

IMG_8304

IMG_8305

De mint minden ez sem ment gördülékenyen. Végigjártam vagy 6 szervízt, a menő cégektől, a kis sufniban dolgozó bácsiig mindent. Célom volt, hogy ha már csináltatom akkor olyan legyen amilyet szeretnék és ne gyári. Ennek tükrében a gyári csövet 45-ös csőre cseréltük így picit nagyobb “rendszer” (?) került alá :D és egy sportdob hátra egy szép (jónagy, talán túl nagy) véggel. Az eredmény optikailag több mint brutális :)

Hogy visszakanyarodjak a választásom egy kedves úrra esett a Gizella utcán, korrekt volt a hozzáállása, láttam egy munkáját és nagyon szépen dolgozott. Így tett egyébként Körby esetében is, legalábbis első ránézésre… így aztán kifizettem neki amit ki kellett, majd rákérdeztem a garira ami egy év teljes körű gari. Szerintem ez sem egy rossz dolog, bár nem hiszem hogy ezzel gond lesz, új cső, új gumibabák + 3 heggesztési pont, új dob külön felfüggesztésen és a vég. Olyan stabilan áll hogy… :)

Külön kérésem volt és meg is úgy is csinálta a bácsi hogy a lehető legközelebb legyen az alvázhoz, nehogy valahol fennakadjak vele vagy ha további ültetésre kerülne sor nagyon ne legyen már útban… ennek tükrében felpakolta ahogy bírta a kocsi és az alváz különböző alkatrésze.
Elindultam vele élveztem a hangját és néztem a tükröt, hogy húú de füstöl pedig a keverék aránya most elég korrekt és előtte nem is füstölt… Megálltam megnéztem “szépen füstöl ez így is…” hát jó. Beértem a kolihoz, leparkoltam, összepakoltam a cuccomat és irány az állomás Anitával és Viktorral. Az út felénél vettem észre hogy megint nagyon füstöl itt valami nem oké, büdös is. Megálltunk felhívtuk a szerelőt mert nem láttunk semmi extrát, hogy ennek míg kiég ilyen büdösnek kell lenni? Mondja, hogy nem feltétlen, de lehet mert azért festék, új dob, ilyesmi…
Ekkor már ideges voltam mert éreztem valami nem jó. Anitát bekisértük és irány a parkoló Viktorral. Nézegetjük nézegetjük majd Viktor: “Tibi figyelj már miért ilyes sárga a felnid?” Ekkor a jött a “B*sszameg a fék”
Lámaság ide vagy oda nem éreztem, hogy csak a bal hátsó dobfék befogott. Oké ennek tuti köze van valahogy a kipufogóhoz, az öreg mondta hogy betett valami gumi vezetőt… hasalás ON. Nézd csak abba szorulhat, gyorsan szereztünk egy kombináltfogót mert lányos zavarunkban nem találtuk a csomagtartóban és ismét hasalás. Visszahúztuk a bowdent és woalá gurul az autó :) Nahh akkor most a szerelőt hívni, előadtam hogy mizu, mondta hogy lehetetlen, hogy az a gumi akasztotta meg, akkor elromlott a fékem. Nahh gyerünk ki az öreghez nézze meg mivan, mert ez nem oké.

Kimentünk vissza még 4 előtt pont belefért a dolog. A szervíz udvarán leparkolva reflex-szerűen újra berántottam a kéziféket itt jött a “b*sszameg második fejezet”. Bementünk a szerelőhöz, hogy kéne egy kombináltfogó aztán nézze meg mizu. Megnézte, hát a gumival tényleg nem volt gond, viszont az alváz és a cső között a bowden-t összekapcsoló csavar és anya nem fért át.  ezért a fék nem oldott.
Az Úr most is korrekt volt, azt mondta hogy megoldjuk. Leszedte a kipufogót, megkalapálta, újrafújta, a csavar “felesleges” részét leflexelte, visszatette a kipufogót, a kerekemet levette, kivette a felnikupakot, lefújta újra színre a felnit majd visszaszerelte. Egyszóval rendbehozta amit elrontott, leszámítva a féket, de mivel a kézifék ugyanúgy működik, ugyanannyit kattan, rendesen fog, így ezen tovább nem akartam problémázni és örültem, hogy elsimítottuk az ügyet. Irány Nyíregyháza.
Az első úton azért a paranoiánk tovább üldözött Viktorral és kb 2 km után újra megálltunk mert füstöt láttunk :D De nem volt semmi gond csak gyorsítottunk szerintem és már vagy 1 hónapja nem járt országúton a kicsike. :)
A kipufogó mire Nyíregyre értünk szépen fel is hangolódott, sokat mélyült az út során… :) Tetszik, nem túl hivalkodó, félhangos “csühös”.

Itthon egy kisebb projekt volt tervezve készülvén a télre, de ez elnapolódott, valamint az elektronikát tettem picit helyre mert nem klappolt minden de ezt is csak a következő bejegyzésben írom majd meg!
ui.: Nagyon kíváncsi leszek a fogyasztásra, mert most soknak tűnik kicsit…
szerző:
Vásárhelyi Tibor
korby-trabant.blogspot.hu

Kapcsolódó tartalmak