MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Emil, a piros mindenes – Lada 2104 teszt

Emil, a piros mindenes – Lada 2104 teszt

2016. október 13.

A Lada 2104 éppen abban az átmeneti korszakban van, amikor már láthatunk belőlük megvigyázott hobbiautókat, és még munkára fogott darabokat is. Tesztalanyunk is valahol a kettő között ingázott éppen, és bár a tökéletestől messze van, állapotát tekintve mégis kedvelhetőnek és megbízhatónak mondható.

Emil és testvérei az elmúlt évtizedekben az utcaképek meghatározó elemei voltak, családi építkezések közelében, piacokon tömegesen fordultak elő, többségük mára már megette kenyere javát, de azért még manapság is jelen vannak, még ha számuk le is csökkent az utóbbi években. A kocka kombiból nem lett kultautó, ami igazából pozitívum, hiszen emberi áron lehet hozzájutni egy épkézláb darabhoz, azt azonban érdemes figyelembe venni, hogy kitűnő állapotú 2104-est kihívás találni.

A rendszámából adódóan Emilnek keresztelt Ladát is használták, viszont nem hajtották szét, a kettő között hatalmas különbségek vannak, főleg 22 év távlatából. Az 1994-es kombi idén nyáron került Székesfehérvárról Biatorbágyra, az elmúlt hónapok történéseit pedig jómagam is figyelemmel követtem. Amikor először találkoztunk, még a vásárláskori állapotok uralkodtak az autón, rémes gumik, az előző tulajdonos által cserélt küszöbök, szép beltér, összességében egy stabil jármű képe rajzolódott ki előttem, nem volt széthajtva, de sokáig letámasztva sem. A kilométeróra 41.000-et mutatott, természetesen átfordult már egyszer, de még így is csak évi cirka 6500-at gurultak vele, ez meg is érződött a Ladán. A már említett küszöb ugyan jó állapotban volt, ám a taposók eléggé el voltak már anyátlanodva, cserélve is lettek, majd teljes alvázvédelmet is kapott az autó alja. Szépen-lassan minden a helyére került, akadt néhány megoldás az utastérben, ami nem illett oda, az olcsó rádió kivételével azonban minden ki lett paterolva. A fotók többségén még a régi felniszett látható, de a nyár végén már felkerültek a felújított fehérek.

Az utastér amellett, hogy szinte újszerűnek hatott, funkcióiban is maximálisan betöltötte azt a szerepet, amit szántak neki annak idején. Hatalmas terek, nagy, kényelmes, süppedős fotelek, szép, mindössze egy-két helyen elengedett varrású kárpittal. Kétségtelenül kellemes volt benne az utazás, de még az üléspozíció is egész korrekt módon lehetett beállítani, a csomagtér óriási, 1.5 köbméterig bővíthető, az alacsony perem miatt pedig jól pakolható, de azt hiszem, hogy ez senkinek nem újdonság. Bármennyire is bódé-jellegű a 2104, a legkevésbé sem batár, a 2105-nél mintegy 15, a 2107-nél pedig 30 milliméterrel rövidebb, fordulóköre 11.2 méter. Tesztünk főszereplője az erősebb, 1.5-ös, 75 lóerős motorral rendelkezik, valamint gyárilag 5 fokozatú sebességváltóval, ebben a formában viszonylag ritka felénk a 2104-es! Meg is van a maga ereje az alig egy tonnás Ladának, igaz a sebességmérő szeretett szépíteni az aktuális tempón, ettől függetlenül egész fürge járgánynak mondható. Ráadásul a fogyasztása is piros pontot érdemel, egy hosszabb úton (300 km) – melyen én is jelen voltam – a városi-országúti átlaga 8 literre jött ki.

A pozitívumok mellett persze akadt néhány gyenge pontja is, kisebb, ám idegesítő gond volt a hátsó lámpa megzavarodása, az utángyártott panel minősége pedig hagyott némi kívánnivalót maga után, végül azért sikerült áthidalni a hibát. Aggasztóbb volt a Lada időnkénti bizonytalansága, úthibáknál zavaró volt, hogy túlzottan rázta a fenekét, a sebesség növelésével fordított arányosságban a biztonságérzet csökkenni kezdett. Mindezek ellenére ki merem jelenteni, hogy némi ráfordítást követően egy sokáig használható autó varázsolható a 2104-esből, ráadásul a Lada-életérzés is ott lapul benne.

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC300h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu