MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Dacia Logan 1.5 dCi teszt – takarékos társ

Dacia Logan 1.5 dCi teszt – takarékos társ

2016. május 13.

A Dacia a Logannal képviseli a középutat, a városi kisautónak számító Sandero, a családra szabott Lodgy/MCV, az áruszállításra kitalált Dokker, és a terepre készült Duster mellett a jelen tesztünkben szereplő szedánnal teljes a paletta. A Logan régi játékos, annak idején ezzel a modellnévvel újult meg a márka, és a mai napig szép számmal vannak jelen hazánk útjain az első generáció tagjai, ráadásul árban is elérhetőek. A második széria 2012-ben érkezett, saját mércéjével mérve pedig nagy előrelépést tett a Logan II., melynek az 1.5-ös dízel kivitelét teszteltük.

Sokszor kapom meg a kérdést, hogy mi az igazán csalogató az árukon kívül a Daciákban? Viszonylag egyszerű megválaszolnom: többet adnak, mint amit előzetesen várnánk tőlük. Ez igaz a Loganra is,mely sikeresen újult meg, és jó példája az olcsó, ám használható autó fogalmának. Ez a szegmens meglehetősen szellős, talán a Grantát lehet riválisként tekinteni, ám úgy gondolom, hogy jelenleg a Logan veri a mezőnyt, és még egy darabig lesz is előnye a kategóriatársakkal szemben. Hogy mire alapozom ezt az állítást? Ássunk kicsit mélyebbre tesztalanyunk tulajdonságait illetően.

log2

Ez a külső bizony teljesen európai, és kulturált, az orrát nézve bőven drágábbnak tűnik, persze az ördög a részletekben rejlik, az idejétmúlt kilincsek (igaz legalább színre fújtak) és az apró abroncsok, valamint a burkolat és lehúzó nélküli csomagtérajtó-belső azért mégiscsak szemlélteti, hogy nem egy drága autóról beszélünk. Ám szemből tökéletes! A far már kevésbé izgalmas, nem mondanám, hogy baltával faragták, de látszik, hogy itt már kevesebb energiát fordítottak a formatervezésre. Az arányok és az összkép azonban teljesen rendben van, dizájn szempontjából még 2016-ban is megállja a helyét a Logan.

Szabvány Dacia műszeregységek és középkonzol köszön vissza az utastérben, utóbbi egyébként a korrekt kidolgozású, krómmal körülvett műanyag felületével már korábban is elnyerte a tetszésemet, mennyivel kellemesebb a szemnek és a kéznek, mint a zongoralakk, amely egyébként az olcsóbb autók többségében jóval bazáribbnak hat, mint a műanyag. Multifunkciós, varrott kormány nem járt az Open-felszereltségű tesztautóhoz, manuális légkondi, elektromos első ablakok és visszapillantók, valamint a műszerfalon található információs kiejlző viszont igen. A központi, 7 colos kijelzővel rendelkező rendszerért plusz 75.000 forintot kell fizetni, a navigációért további 35-öt. Az ülések is ismerősek voltak, tartásuk nem sok, de egész kényelmesek, a helykínálat elöl és hátul is tágas, az 520 literes csomagtartó bővíthető, ám alapból is lehet bele pakolni bőven, padlója alatt pedig pótkerék található. A Logan meglehetősen magas, a kilátással nincs probléma, parkolni is egész kényelmesen lehet vele.

loganbelso

Az 1.5-ös, 75 lóerős dízelmotor kulturált járású, magasabb sebességnél szépen kisimul a hangja, és egész jó lendületet ad az 1.06 tonnás Daciának. A fogyasztása pedig vitathatatlanul a legnagyobb erőssége, az 5.2 literes átlag több, mint vállalható, óvatosabb lábbal a 4 liter is összehozható országúton, és még ECO-mód is van (bár azzal elég harmatos a dinamikája). Az ötgangos manuális jól hangolt, a még kényelmesen puha kuplung és a jól adagolható gázpedál mellé harapós fékek párosulnak. A futómű feszes, de ügyesen megbirkózik a rosszabb minőségű utakkal, a kissé talán túl finom kormánymű pontosan reagál a mozdulatokra. A 4.34 méter hosszú jármű stabilitását és kanyartartását sem érheti panasz, szépen képes kapaszkodni ívesebb útszakaszokon is.

log10

A Logan a márkapaletta többi tagjához hasonlóan egy nagyon jó ár-érték arányú autó, amely nem akar drágábbnak látszani, mint amennyit kérnek érte, viszont feladatait maximálisan ellátja, ezért aki mellette teszi le a voksát, joggal érezheti, hogy azt kapta a pénzéért, amit szeretett volna. Ezért is működik a márka stratégiája, és ezért lett a megújult Logan sikeres modell. A Dacia továbbra is olcsó, az 1.2-es motorral szerelt Access felszereltségű kivitel kétmillió forint alatti árcédulát kapott, az Open-szint 2.8-tól indul, versenyképes ár, de ezt még lehet felfelé tornászni, az Arctic-ért 3.2 milliót kell fizetni.

Köszönjük a tesztlehetőséget az Autó Triplex Kft.-nek.

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC300h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu