MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Dacia Lodgy – hős hetes

Dacia Lodgy – hős hetes

2016. augusztus 3.

Alaposan körbenéztem, kiszálltam-beszálltam, vezettem, végigültem az összes üléssort, mindegyiken gondolkodtam egy kicsit, hogy mégis mi az, ami igazán hiányzik? Aztán feladtam. Ezt nem az árcédula, vagy az udvariasság mondatja velem, egyszerűen meggyőzött a Lodgy, mindezt tette négy kerékkel a földön, mindenféle különleges mutatvány nélkül.

Őszinte leszek: nem gondoltam volna, hogy még bármi újat tud mutatni nekem a Dacia, hiszen szinte a teljes modellpalettát kipróbáltuk az elmúlt hónapokban. Ezt nem éllel mondom, szimplán már tudtam előre, hogy mire számítsak. A Lodgy azonban jó csattanó volt így a végére, vágjunk is bele!

lod3

A forma ügyes, nem egyedi, de egészen jól sikerült, felfedezni véltem benne egy adag Fordosságot. Kifejezetten kellemes a vonalvezetése, nem esetlen, pont annyira bumfordi, amennyire egy ilyen autónak lennie kell. A dizájn nincs túlbonyolítva (miért is lenne?), a nagy üvegfelületek és a meglepően formabontó hátsó lámpatestek viszont jól állnak neki. A beltere felüdülés, sokkal egyszerűbb és unalmasabb kialakítást vártam, ehhez képest a Lodgynak – árához képest – teljesen eltalálták az anyagválasztását. Az igaz, hogy minden műanyag, de legalább nem egyformák, a bézs betétek mellett a zongoralakk is megfér, nem kelt nagyon „olcsó” hatást, a szürke, óvatos mintázattal ellátot kárpitokkal egészen gusztusos az összkép. A középkonzol és a műszeregységek a szokásosak, ezekre különösebb figyelmet nem is fordítottam, szinte már ismerősként üdvözöltem minden kapcsolót. Talán egyetlen negatívumként tudnám említeni a zörgést, ami a műanyagok és a nagy „bódé” egymásra gyakorolt hatása miatt elég gyakran hallható.

A kilátás mellett a helykínálat is parádés, gondolom utóbbi egy hétszemélyes járműnél azért nem olyan nagy meglepetés. Ami viszont igen, hogy a harmadik üléssor is használható, még egy jól megtermett felnőtt is elfér rajta, mindennemű egészségkárosodás fenyegetése nélkül, és még kényelmes könyöklő és pohártartó is van. Ha már a tárolókról beszélünk, az oldalzsebek picit szűkösek, ám a középkonzol feletti kacattartó mindenért kárpótol. A leghátsó ülések pofonegyszerűen szendvicsbe hajthatóak, mögötte 827 literes csomagtér marad, ha nem hajtogatunk, hanem kivesszük, továbbá a második sort is előre döntjük, nagyjából 2.5 köbméteres rakodóteret lehet nyerni. Az Arctic felszereltség a megszokott szintet képviseli, négy légzsák, tempomat, manuális klíma, fűthető külső visszapillantók, első elektromos ablakok, a kivétel a billenthető hátsó ablakpár, ami csak a hétüléses változatban érhető el.

A 90 lovas 1.5 dCi elegendő az 1.2 tonnás test mozgatásához, de katarzist ne várjunk tőle, egykedvűen 12 másodperc alatt gyorsul százig, a 110 lóerős verzió azért némileg dinamikusabb lehet. Hatgangos váltó is csak az erősebb Lodgyhoz jár, tesztalanyunk ötsebességes manuálissal lett ellátva. Az 5.5 literes átlagfogyasztás szintén megér minimum egy osztályfőnöki dicséretet. Ha már az iskolai példáknál tartok, magatartásból négyest kap, a stabilitás nem az erőssége, enyhítő körülmény, hogy 4.3 méter hosszú a bárka. Kanyarban azért igyekszik kapaszkodni, a kormányzása is meglehetősen pontos, manőverezéshez egy tolatóradar jól jöhet, hatvanezerért be is pattintják, nem nagy ár érte.

4.2 millióért egy ilyen autó ajándék, az alapváltozat pedig közel egymillió forinttal olcsóbb, árban tehát abszolút verhetetlen a Lodgy. Emellett pedig még szerethető is, és bár nem egy presztízsmodell, viszonylag kevés kompromisszumot kell vele kötni a békés élet érdekében.

A tesztlehetőségért köszönet az Autó Triplex Kft.-nek!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Sierra 1.6 Pinto
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada Granta Liftback
Lada 4×4 Classic
Lada Vesta 1.6 Lux
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu