MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Dacia Duster – második felvonás

Dacia Duster – második felvonás

2016. június 10.

Azért választottam ezt a címet, mert nem is olyan régen vendégeskedett nálunk egy Duster, és máris meglátogatott minket a testvére. Persze azért van különbség közöttük, éppen ezért nem is bánom, hogy ilyen hamar követte egymást a két jármű, hiszen így óhatatlanul is összehasonlíthattam a tapasztaltakat.

Ismerős volt minden porcikája, de viszonylag hamar kiütköztek az eltérések, mondjuk kezdjük azzal, hogy ez fehér volt. Óriási felismerés, valóban, de azért gyorsan hozzátenném, hogy a sötétbarna szín jóval komolyabb ábrázatot kölcsönzött a Dusternek. A hosszanti tetősín és színre fújt lökhárítók azért jól szemléltették, hogy ezúttal sem az alapmodell érkezett meg hozzánk, ami persze az árcédulán is meglátszott, 2.8-tól kezdődik az Access, összkerék nélkül, jelenlegi alanyunk pedig egy 4×4-es Arctic volt, melyhez mintegy 4.040.000 forintért lehet hozzájutni. Ha már az árnál tartunk, a legutóbb tesztelt Duster ötmillió környékén volt, tehát lehet itt azért szépen felfelé húzni a végösszeget.

Visszatérve a szóban forgó modellhez, a külsőségeken hamar túl lehetett lendülni, semmi baj nincs a jégfehérrel, és csak úgy mellékesen megjegyezném, hogy a fotózásnál kifejezetten előnyös volt ez az árnyalat. A beltérben a legfeltűnőbb „hiányosság” az LG érintőkijelző, azért az idézőjel, mert nekem egyáltalán nem hiányzott, lévén az előző Duster-teszt alatt feltűnt, hogy a központi egység elég mélyre került és a vezetés közbeni lefelé pillantgatás nem éppen veszélytelen dolog. Helyette standard rádiós/cd-s/usb-s lejátszó járt, korrekt hangzással és egy teljesen haszontalan középső tekerővel, amivel a menüben lehetett lépkedni, ellenben a hangot képtelenség volt állítani vele. Persze minek is lehetett volna, ha ott volt a kormány alatt/mellett a billenőgombos kapcsoló, amivel a bluetooth-kapcsolatot és a zenelejátszást is okosan lehetett kezelni.

A középkonzol egyszerű kivitelében is szimpatikus volt, megszoktam (és megkedveltem) már az új Daciák műszeregységeit, semmi nincs túlbonyolítva, szerencsére nem egy űrhajóról beszélünk. Két furcsa dolgot azért észrevettem – vélhetően ezek most azért tűntek fel jobban, mert 2,5 hétre kaptam meg a tesztautót – az egyik a bosszantó pohártartó, melyből folyton kibucskázott a félliteres palack, a másik pedig a csúnyán megoldott ISOFIX rögzítési pontok a hátsó ülésen, igazán elrejthették volna kicsit jobban. Viszont a csomagtérben elhelyezett csúszásgátló betétért még mindig jár a pont.

Ennél jóval nagyobb eltérések voltak a motortérben, ugyanis ez a kivitel 1.6-os, 16 szelepes, 114 lóerős motorral rendelkezett. Nem mondom, hogy egy erőmű, de sokkal vérszegényebb produkcióra számítottam, ráadásul egész kellemes hatfokozatú manuális sebességváltó párosult hozzá, ha ráérez az ember a gangolások ízére, kifejezetten komfortossá válik a Duster vezetése. Egy probléma van csupán, az pedig a fogyasztás, a 8.4 literes átlag (8.8-ról letornászva) – bár nem túl óvatoskodó, de nem is vaduló – lábak mellett elég soknak tűnt, még úgy is, hogy egy közel 1.3 tonnás járműről beszélünk. Nagyjából 500 kilométert lehet vele menni egyszuszra, mivel ennek majdnem a duplája került bele a teszt alatt, tankolgattam serényen. Persze került bele Start/Stop rendszer, és még ECO-mód is, ám ezek sokat nem segítenek, utóbbit nem is erőltettem, még városban sem. A fék/futómű/kormánymű trió ezúttal is jól vizsgázott, terepen most kevésbé kóstolgattam, azonban a korábbiakban ezekről a tulajdonságairól már bővebben is beszámoltam.

Ha választanom kellene, egyértelműen a dízel mellett tenném le a voksomat – száz kilométeren 2.5 liter az már jó néhány ezer forint különbség egy telitank esetén is – idővel bőven visszahozná azt a pluszköltséget, amivel többe kerül a vásárlásnál. Aki pedig inkább benzines párti, annak ott az 1.2 TCe. Félreértés ne essék, nem szeretném szekálni a Dustert, nincs különösebb gond ezzel a kivitellel sem, de valahogy ár/érték arányban annyira nem lett eltalálva, az előző után pedig elég magasra került nálam a mérce. Ha már így megszaporodtak a Duster-tesztjeink, akkor már szívesen beilleszteném a sorba az 1.2-es, 125 lovas erőforrással ellátott modellt is, meglátjuk, mit tehetünk az ügy érdekében.

A tesztlehetőségért köszönet az Autó Triplex Kft.-nek!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Sierra 1.6 Pinto
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada Granta Liftback
Lada 4×4 Classic
Lada Vesta 1.6 Lux
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu