MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Dacia Dokker teszt – családi dobozos

Dacia Dokker teszt – családi dobozos

2017. április 7.

„Végre, egy életszerű teszt!” – gondoltam magamban, nem mintha nem ez lenne a cél minden alkalommal, de a járgányok kipróbálása alapvetően kétfelé oszlik: az egyik kategória, amikor nagyrészt valóban tesztelés miatt, kötelező jelleggel rójuk a kilométereket, a másik pedig, mikor teljes mértékben kihasználjuk az autó adta lehetőségeket, netalántán rá is vagyunk szorulva.

001

Dobozos Daciánkkal az utóbbi helyzetben voltam, a csillagok mondhatni összeálltak: nagymamát kellett költöztetni a hétvégén. Ez már beszéd, ha valahova, akkor pont ide kell egy furgon, még ha pont családi is, lesz alkalma villantani a Dokkernek, avagy zátonyra futni a befőttes üvegek és mindenféle bútorok tengerén, meglátjuk. A hétvégém a kocsival egy „rövid”, 180 kilométeres országúti szakasszal kezdődött irány Budapestről vidékre! Mindezt egy 1,6 literes, szívó benzinessel, benne 102 tomboló paripával és egy hosszú áttételezésű, 5 sebességes kézi váltóval kellett megtennem. Nem túl sok lóerő ekkora motorhoz, de talán pont elég, ehhez pedig 156 Nm nyomaték társul. A szamuráj nem bújt el a részletekben, ehhez a jelzőhöz gyenge, ugyanakkor mégis nagyon kellemesen lehetett vele tempósabban is autózni.

005

A 12,7 másodperces 0-100-as gyorsulási adat szintén nem túl acélos, de ez köszönhető többek között a hosszú áttételeknek is. Az előzés ettől függetlenül nem volt igazán szenvedős mutatvány, mint amennyire a számadat sejtetné, magasabb fordulatról indulva ugrik, mint a bakkecske. Sosem éreztem alulmotorizáltnak (igaz túlmotorizáltnak sem, de ez talán senkit nem lep meg), a 12,7-es adaton pedig őszintén mondom, meglepődtem. Azt hittem, nagyobbat megy, olyan jó volt forgatni és taposni neki, ha megkívánta a helyzet és/vagy a vérmérséklet. Pörgős erőforrás ez, 3500, de inkább 4000-től érezni jobban, hogy húz és örömmel pörgeti akár 6000-ig is az ember (a csúcsnyomatékot egyébként 5600-nál adja le). Nem is hittem a papírformának, inkább mértem egy saját sprintet 100 km/h-ra! 12,2 másodperc lett a vége, ami nem kiemelkedően jobb eredmény, no de tudtam én, hogy vérmesebb a katalógusadatnál a fenevad! Nem rossz ez a motor, 130-nál pedig 3600 körüli fordulatszámon gurulunk, ami a fogyasztásra nézve egész kedvező lehet. Nem mondom, hogy nem férne el egy hatodik, hogy rövidítsünk kicsit az első pár fokozaton, de nem éreztem nagy hiányát, összességében illik a váltó az autó karakteréhez.

008

És képzeljék, még Eco üzemmód is van benne! Ami még izgalmasabb, hogy érezhető a be és kikapcsolt állapota között a különbség. Bekapcsoltan vettem át az autót, majd mikor jó pár kilométer elteltével megvilágosodtam és felfedeztem az üzemmód választó gombot, egy pillanatig sem haboztam, nyomtam. Abban a pillanatban megindult az autó és most nem túlzok, érezhetően más a gázreakció és a karakterisztika. Mintha sportmódba kapcsoltam volna, egyből megváltozott az addig kialakult véleményem. Eco-ban lomha, visszafogott, ez tény. Érdekes tapasztalat: enyhe emelkedőn ötösben 130-nál padlógázzal stagnált a mutató, a környezettudatosságot mellőzve és átkapcsolva normál állásba viszont egyből megindult (még ha csak minimálisan és lassan is) a gép. Összességében tehát érzékelhető a két mód közötti differencia, ami nyilvánvalóan megmutatkozik hosszútávon a fogyasztásban is. Hosszú utazásokhoz hidegvérű, vagy épp csak higgadt autózásra vágyó sofőröknek ideális egy kis spóroláshoz. Utóbbi nem is jön rosszul, mert a pörgős motor kajás is: országúton 7 liter környékén mozgott a fogyasztás (nehezebb lábbal, hozzáteszem), városban az érték azonban simán fölment 8-8,5 liter közé, amit nem tartok elfogadhatatlannak, de illúzióink azért ne legyenek.

019

Az út alatt a futómű nagyon kellemesnek bizonyult, puhábbnak mondanám, ami nem hátrány, ha már cuccolós autóval van dolgunk, legalább nem rázza szét a rakományt sem. Bár fővárosunk egyes részeit semmi sem űbereli, Békés megyében is felfedezhetnek remek útszakaszokat a kedves érdeklődők, amik mindenre ideálisak, csak éppen biztonságos és tempós haladásra nem (hála az égnek azért fogyóban vannak az ilyen szakaszok, tegyük hozzá, ezeken a részeken is jól teljesített a technika és teljes kényelemben repített át a kátyúkon, imbolygás nélkül, egész jó útfekvéssel. A kormánymű magas sebességnél néha túlszervózottnak tűnhet, de a jelenség szokható és egy idő után magától értetődően figyelünk a kisebb, finomabb mozdulatokra. A nem megfelelő hangszigetelés az, ami menet közben felmerült, mint negatívum, egy-egy kerékjárati ívbe felpattanó kavics elég ijesztő hangokat tud generálni belül, ami első hallásra szokatlan lehet.

015

A pakolás során meg kell hagyni, bizonyított a Dokker, az alapból 800 literes, de az üléseket teljesen síkba ledöntve a hátsó lábtérbe 3 köbméter pakolóhelyet kapunk. De hogy szemléltessem, inkább mutatok egy képet. Ha nem tudjuk kihasználni a rakodótér magasságából adódó extra helyet (kivehető a kalaptartó, így még több dolgot fel tudunk halmozni hátul, már ha nem törékenyek), akkor is befér jó pár üveg, ez meg az:

A mindkét oldalon lévő tolóajtó és a teljesen kinyitható hátsó ajtó segítségével egy egészen jól pakolható csomagtartót kapunk. Itt leginkább a közepes minőségű csomagtértálca volt az, ami zavaró volt. A nehezebb tárgyak könnyen nyomot tudnak rajta hagyni, és bár rugalmas, részben kartonszerű anyagából adódóan könnyen kirúgja magát az anyag, nem keltette a rendkívüli tartósság benyomását bennem. Ami feltűnt még, az az ajtók nehézkes csukása. Szó szerint ütni vágni kell őket,nem egyszer volt olyan, hogy indulás után meg kellett állni, mert valamelyik rendszerint nyitva maradt, mert nem lett rendesen becsapva. Ez egy nap a tizedik után már bosszantó jelenség.

014

A beltérről nem regélnék sokat, a Stepway változatot egyébként is már kivesézte főszerkesztőnk egy korábbi cikkében. Kopogós, de még nem bántóan olcsó műanyagok, egyszerű formák uralják a belsőt. Jelen modellünk Artic felszereltségű, van benne klíma, multifunkciós kormány, a műszeregységnél fedélzeti computer, elektromos ablakemelő (hátul ellenben csak kibillentős az ablak), továbbá a tesztautó még tempomattal is fel volt szerelve, melynek kapcsolója kicsit érthetetlen és szokatlan módon a középkonzol alsó részére lett elhelyezve.

013

A fényezett lökhárítókkal és már ködlámpával is ellátott 1.6-os Arctic 3.280.000 forinttól indul, ami egy elégségesen felszerelt, alapvető biztonsági extrákkal ellátott családi autóhoz nagyon korrekt ár. Ha valakit nem zavar az egyszerűség, esetleg olyan autót keres, melyet néha jó kevésbé félteni, emellett kiemelkedő fontosságú számára a jó használati érték és a pakolhatóság, próbálja ki, ajánlom a Dokkert! Még az 1.6-ossal is, bár az 1.5 dci-vel minden bizonnyal takarékosabb, de drágább is ez a verzió. Néhány hiányossága és egyszerűsége ellenére megnyert, a konstrukció és a motor is!

022

A költözést az Autó Triplex Kft. támogatta, köszönjük a tesztlehetőséget!

Bacsa Zoltán

triplexban

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu