MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Dacia Dokker – egyszerűségében az ereje

Dacia Dokker – egyszerűségében az ereje

2015. október 26.

Joggal kérdezhetitek, hogy mi újat lehet mesélni a Dacia faék egyszerűségű „jómunkásautójáról”, azonban úgy éreztük, hogy igenis érdemes beszámolni a Dokker tulajdonságairól, főleg úgy, hogy a tapasztalataink egyértelműen pozitívak voltak.

P9290394

Már első ránézésre feltűnt, hogy a totálisan Renault beütésű Dokker nagyon egyben van, a 2.7 milliós alapárért ez az összkép megfelelő, igaz mi az extrákkal jobban eleresztett Stepway-változatot kaptuk meg, ami már 4.1 millióba kerül, cserébe szinte minden van benne, ami csak egy Daciában lehet. Tesztalanyunk valahol félúton van a családi, valamint a pakolós céges autó között. Előbbi célra azért a hétszemélyes Lodgy jobb választás, de a Dokker sem jön zavarba, ha cementes zsákok helyett gyerekeket kell szállítani.

A két tolóajtó egykedvűen, de masszívan siklik. A hátsó raktérajtó szélesre tárható, bár csak az egyik felén vannak fűtőszálak, de ilyeneken nem akadunk fenn, mint ahogy a látható hegesztési varratokon sem, melyet nemes egyszerűséggel lefényeztek, úgy, ahogy volt. Ha nem rugózunk az apróságokon, a Dokker igenis tisztességes járgánynak néz ki. Óriási belső térrel, hiszen alapesetben is egy 800 literes csomagtartóval van dolgunk, azonban ha szendvicsbe hajtjuk a hátsó üléssort 3 köbméteres, síkpadlós rakteret kapunk, azért ez igen korrekt.

P9290372

A tökéletesen egyszerű műszerfal és középkonzol jóformán egy mosogatószivaccsal tisztán tartható, a feszes, hátul kissé fapados, textilborítású ülésekről viszont nehéz eldönteni, hogy mennyit bírnak majd. A Stepway felszereltség teljesen rendben van, 16 colos könnyűfém felnik, állítható kormány, légkondi, valamint fedélzeti számítógép jelzi, hogy jobban ellátott Dokkerben ülünk.

Bár a könnyen kezelhető navigációval ellátott multimédia rendszer is rendelkezésünkre állt, ezért külön kell fizetni még a Stepway esetében is. Viszont jár a modellhez a kormány alól vezérelhető mp3 lejátszó, USB-bemenettel és Bluetooth-kihangosítóval. Az alapfelszereltségbe tartozik az ABS, elektronikus fékerőelosztóval, és fékasszisztenssel, a keréknyomás ellenőrző, a vezető- és oldallégzsákok, illetve az ISOFIX rögzítési lehetőség, szóval biztonság terén nem fukarkodott a gyártó, igaz az Accessben még első ablakemelők sincsenek.

P9290373

P9290378

Visszakanyarodva a Stepwayhez, az 1.5-ös, 90 lóerős dízelmotor meglepően halk járású, az ötfokozatú manuális váltó viszont kicsit nyers, a fedélzeti visszajelző pedig sokszor feleslegesen erőlteti a magasabb fokozatot. Városban a hármas bőven elég, négyesben szenvedősre veszi a figurát a Dokker. A meglehetősen nagy bódé országúton is szépen halad, ugyan a katalógusban szereplő 4.4 literes átlagfogyasztás nettó kamu, azért nem rendelkezik túl nagy étvággyal a Dacia, hat liter alatt meg lehet úszni vegyes használat esetében. Méreteihez képest egész jól lehet manőverezni a járművel, igaz a fordulókör átmérője valamivel több, mint 11 méter. A futómű szintén a hazai utakhoz van állítva, ugyan üresen picit pattog a hátulja, na de miért is maradna üresen a Dokker?

Összességében nagyon kellemes csalódás volt a Dacia. Stepway-változat ide, Stepway-változat oda, alapból is simán megér 2.7-et, még ha ezzel sokan nem is értenek egyet. Ami külön tetszett, hogy ez az autó valóban a használati értékével akarja magát eladni, és nem fog megsértődni, ha eszközként tekintünk rá. A maga műfajában a Dokker korrekt iparosmunka, érdemes kipróbálni és úgy véleményt alkotni róla!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Sierra 1.6 Pinto
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada Granta Liftback
Lada 4×4 Classic
Lada Vesta 1.6 Lux
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu