fbpx

Csinos oroszlán – Peugeot RCZ

Nálunk viszonylag kevesen ismerik az RCZ-t, pedig a 2007-ben koncepcióautóként bemutatkozó francia sportkocsi igen szép karriert futott be az elmúlt években. Bár sokan még mindig fenntartásokkal kezelik a gall járműveket, el kell ismerni, hogy az RCZ igen szépre sikerült, a tavalyi ráncfelvarrás pedig még kecsesebb külsőt biztosított a sportos Peugeotnak.

rcz2

Nem véletlen, hogy a facelift előtti RCZ-ről sokaknak leginkább az Audi TT formája ugrik, hiszen konkurensnek szánták. De be kell látni, hogy a Peugeot kupéja önmagában is megállja a helyét az autópiacon, az elmúlt években ezt az állítást számtalanszor bizonyította is. A 2007-es Frankfurti Autószalonon még 308 RC Z néven bemutatott jármű fogadtatása olyannyira meggyőző volt, hogy a Peugeot nem sokat vacillált a sorozatgyártást illetően. Végül 2010-ben jutottak el odáig, hogy osztrákföldön beinduljon a gyártás, és egy pillanatig nem volt kétséges, hogy jó döntést hoztak a franciák. Már 2011. júniusában 30.000 eladott RCZ-vel büszkélkedhettek, ez a szám 2013 februárjában 50 ezerre nőtt, a jubileumi példány már a frissített vonásokat kapta.

A facelift is sikeres volt, mind a vásárlók, mind a média pozitívan fogadta a változtatásokat, melynek célja az volt, hogy az RCZ még inkább beépüljön a márka arculatába. Idén aztán egy speciális kiadás is megjelent, az RCZ R a Peugeot Sport csapatának munkáját dicséri, a 270 lóerős gép a gyár eddigi legerősebb sorozatgyártású autója. A ráncfelvarrott változat egyébként elődjénél lendületesebb külsővel rendelkezik, leginkább a műanyag karosszériaelemeken változtattak, de bővült a választható színek és kárpitok száma is.

Az RCZ magassága mindössze 136 centiméter, nem egy kényelmes családi autó, de nem is annak szánták. Az alacsony üléspozíció a sportosságra utal, a nehézkes kilátást radarrendszer segíti, viszont a hátsó ülések iszonyatosan szűkösre sikerültek, még apróbb termetűeknek is heringkonzerv-érzése támadhat. Mielőtt túl sokat problémáznánk a belső méreteken, azért halkan jegyezzük meg, hogy a 384 literes csomagtér (a hátsó üléseket előredöntve 760 liter) a kategóriában szép eredménynek mondható. Az autó műszerfala ismerős lehet a 308-ból, ami alapvetően kellemes a szemnek, a középkonzolon található analóg óra pedig egyenesen telitalálat. Érdekesség, hogy a hátsó szárnyat belülről is ki lehet nyitni, de ez a funkció inkább villogásra való, ugyanis 85 km/órás sebesség felett magától is kinyílik, alatta meg nem igazán van rá szükség. Az RCZ kétliteres HDi (163 lóerő) erőforrása mellett az 1.6-os turbó 156 és 200 lóerős változatban is elérhető, utóbbiról érdemes szót ejteni. A komolyabb erőforrással 7,5 másodperc alatt van százon az RCZ és 240 km/óra körül van a végsebessége. Ha mégis megvadulna a sofőr alatt a kupé, az intelligens kipörgésgátló, az ABS és a vészfékrásegítés (EBA) is jó szolgálatot tehet.

Az RCZ alapára 8,5 millió forint, a 2000 köbcentisért 9,3 milliót, az RCZ R-ért 11.8 millió forintot kérnek el. A hétköznapi használatra is alkalmas sportkupénak bőven vannak pozitív tulajdonságai, tény, hogy mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak, aki szeretne egyet, cserébe viszont egy kellemes, izgalmas megjelenéssel rendelkező autót kap.

Bense Róbert

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb