MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Citroën Grand C4 Picasso – Robotzsaru bárkája

Citroën Grand C4 Picasso – Robotzsaru bárkája

2017. május 18.

Egy alternatív univerzumban járunk, Robotzsaru ebben a világban nem Boddickert és bandáját üldözi a cyberpunk-banditák uralta Detroitban, hanem irodai munkát végez egy kisvárosi őrsön. Kertes házban lakik, imádja a tágas tereket, családját biztonságban és kényelemben szeretné tudni, nyugalmas sofőr hírében áll. Naná, hogy egy frissített Grand C4 Picasso áll a garázsában, felvértezve mindenféle különleges extrával. Példának okáért annyira szereti az anyósát, hogy vásárláskor beikszelte a masszázsülést, és a motoros lábtartót a jobb egybe. Megnézném azért, hogy Paul Verhoeven hogyan hegesztene ebből az alapsztoriból egy nyomasztó akciótrilógiát.

pic1

Ismertek már, egy-egy futurisztikus járgány láttán akaratlanul is elszabadul a fantáziám, és igazából addig jó, míg ez így van, mert hát unalmas egyenautók esetén egy idő után már nem sok mondanivalóm lenne. A Citroënnél viszont szerencsére tudják, hogyan kell felkavarni az állóvizet, legalábbis ami a dizájnt illeti – elég csak megemlíteni a C4 Cactus-t, az új C3-at, vagy az idén, Kínában debütáló, jövőre Európába érkező C5 Aircrosst. Előbbiekhez képest a Grand C4 Picasso csupán egy óvatosabb ráncfelvarrást kapott modellciklusának felénél. Így hát túl drasztikus változásokat felesleges is kereni, azonban még így is kijelenthető, hogy jó érzékkel frissítettek a franciák, hiszen ott és úgy nyúltak hozzá a modellhez, ahol és ahogyan az elvárható volt. Ennek köszönhetően ügyesen illeszkedik a márka jelenlegi formanyelvébe a mintegy 4,6 méteres egyterű. A szóban forgó módosítások leginkább az első lökhárítót érintették, itt egyébként egész jól össze tudjátok hasonlítani a fronton fellelhető különbségeket. Az autó faránál feltűnő az új króm díszléc, és ugyan a hátsó lámpák “mágnes” alakja megmaradt, a külső modernebb és mutatósabb belső világítótesteket takar.

17

Belül az elődmodellhez képest nem sok újdonsággal lehet találkozni, legalábbis ami az utastér kialakítását illeti. Az anyaghasználat remek, a bőr és szövet kárpit mellett az ajtóbehúzó dekorok is jól mutatnak (Hype Grey), és teljesen egyértelmű, hogy minden a kényelemnek lett alárendelve. Az első ülések komfortja hibátlan, ugyan a „ropi” kartámaszok maradtak a régiek, de ettől eltekintve a már említett masszázsfunkció, és a lábtartó miatt úgy érezheti a vezető melletti utas, mintha egy guruló nappaliban lenne. A második soron három teljes értékű, külön-külön állítható ülés található, a támlákból pedig világítással ellátott, úgynevezett repülőgép-asztalkák hajthatók ki. Az elektromos ajtóval ellátott síkpadlós csomagtér alapból 630 literes, de egészen 1.7 köbméteresig bővíthető, a harmadik, rejtett üléssor használatával 170 literesre csökken a mérete. Amit külön kiemelnék a beltér egészét tekintve, az a térérzet, mely a panoráma-szélvédővel –és tetővel kiegészülve nem csupán látványos, hanem szerethető tulajdonsága is a modellnek. Igaz utóbbinál a forgókapcsolóval, három állásban rögzíthető fedőlap elég vékonykára sikerült, valószínűleg ezt fogják először leszaggatni a lurkók, hacsak a gyerekfigyelő tükröt fürkészve elejét nem vesszük a dolognak.

A középkonzolon két képernyő terpeszkedik, felül a 12 colos látja el a műszerfal szerepét, informatív és szép képet ad, a sebességet számmal és sávokkal is jelöli a rendszer, a figyelmeztető jelzések mellett pedig a részletes fogyasztási adatokat, és alkalomadtán a navi jelzéseit is nyomon követhetjük, hátramenetbe kapcsolva a tolatókamera képe szintén itt jelenik meg. Utóbbit talán jobb lett volna meghagyni az alsó, 7 colos kijelzőnek, itt a média és a légkondicionáló egységei mellett a beállítások menüpontjai is helyet kaptak. Az érintőgombok hajlamosak a rakoncátlankodásra, a fordítások azonban okoztak néhány mókás pillanatot, a GPS-nél a hangbeállításokat az „ének” menüpont alatt találtam meg, de az „almalmazások”-nál is nagyot néztem, a „rádióadó elveszett” felirat már csak hab volt a tortán. Érdemes viszont megemlíteni a Safety & Drive Assist csomagot, (az opciós listán 370.000 forintos ár van feltüntetve mellette), melybe beletartozik a sebességtábla felismerő rendszer, az aktív sávtartó asszisztens, a csökkenő figyelmet érzékelő rendszer, továbbá az aktív fényszóróvezérlés, a STOP-funkcióval ellátott adaptív sebességszabályozó berendezés, és az Active City Brake városi vészfékező rendszer.

Kényelemből szerencsére nem csupán az utasoknak jár, a vezetési komfort is igen magas szinten van, ezt köszönhetjük többek között a tipikusan „franciás” futóműnek is, mely a rosszabb utakon is inkább átring a kátyúkon, mintsem elpattogna. Ugyan korábban már volt lehetőségem megismerkedni a 120 lóerős, 1.6-os BlueHDI erőforrással és annak tudásával, de az most is meglepett, hogy mennyire kulturáltan teszi a dolgát. A dinamikája is a helyén van, az üresen – többek között a számos műanyag idomnak is köszönhetően mindössze – 1360 kilogrammos testet 11.3 másodperc alatt gyorsítja százra, a hivatalos végsebesség 189 km/óra. Az – alulról teljesen burkolt – motortérből, valamint a külvilágból is csupán elhanyagolható zajmennyiség szűrődik be, pályatempónál is csendben suhanhatunk, remek szigetelés jellemzi a modellt. A hatsebességes automata váltó előválasztó karja igazán üdítő részlet, a kormány fölött kapott helyet, kezelése egyszerű, igaz számomra (vélhetően a tavaly nyári 2600 kilométeres túra miatt) leginkább a Trabant váltója ugrott be, eleinte zsigerből egyszer-kétszer el is kaptam az ablaktörlő bajuszkapcsolóját. Magán a váltón viszont időnként döntésképtelenséget éreztem, hajlamos későn elváltani, ilyen esetekben a váltófülekkel besegíthetünk, nem csupán M-módban használhatjuk őket. A fogyasztáskülönbség a hatos manuálissal összehasonlítva nem számottevő, az átlag 5.8 literre jött ki.

Egészében nézve modern, jól frissített, összeszedett képet mutat a Grand C4 Picasso, Shine-szinten pedig számos komfortnövelő extra jár, igaz ebben az esetben a listaár 10.8 millió forint, amely a kedvezményeket igénybe véve 9.2-ig mérsékelhető. Még így is borsos, de ne feledjük, ez egy tesztmodell, melyet igyekeztek a legtöbb földi jóval ellátni, Live felszereltséggel, alapmotorral viszont már akár 5.6 millió környékén is belefuthatunk egy-egy akciós darabba.

A tesztlehetőségért köszönet az Autó Triplex Kft.-nek, valamint a Citroën Őrmezőnek!

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu