MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Citroën C4 – nemes egyszerűség

Citroën C4 – nemes egyszerűség

2017. február 2.

„Azt a funkcionalista mindenedet…de szeretem, hogy ilyen vagy.” – ezzel búcsúztam el a teszthét végén aktuális Citroënemtől. Sokáig gondolkodtam, hogy az elején kezdjem, vagy vágjak bele a közepébe in medias res módon, esetleg a végén fogjam meg a sztorit, végül az utóbbi mellett döntöttem, mert ebből a felütésből egyből megtudhatjátok, hogy mire számíthattok egy C4-től.

Facelift-modellről beszélünk, a 2010-ben megjelent második széria frissített változata minden, csak nem forradalmi divatdiktátor. De! A jelenleg túltengésben lévő jövőautók között nagyon is megvan a maga helye, és célközönsége. Hozzátenném, hogy a franciáknak ritkán kell átmenniük a szomszédba időtálló formatervekért, vagy elegáns vonalakért. Viszont azt sosem hittem volna, hogy -5 fokban, térdig érő ködben, a nyakamba zúduló zúzmarával megküzdve is lehet örömteli momentumokat találni egy klasszik szürke autó fotózása közben. A képeken látható Citroën azonban leszámolt az előítéleteimmel, méghozzá azért, mert azok a részletek, melyek a hétköznapokban nem tűnnek fel rajta, ilyen ingerszegény pillanatokban gyorsan kiütköznek, és óriási örömforrásokká nőnek. Értem ez alatt az orr részegységeinek kellemes harmóniáját, a kitűnő lámpatesteket, vagy a kissé kitolt visszapillantókat. A C4 arányai, méretei nagyon jól el lettek találva, bármelyik oldaláról is nézzük, és ehhez semmilyen extrém elemet nem kellett belevinni az összképbe, egyszerűen úgy jó, ahogy van!

A beltérben hasonló a helyzet, semmi nincs túlbonyolítva, a kezelőszervek egyértelműek, és való igaz, hogy alanyunk nem lett eleresztve túl sok kényelmi extrával, de azt kell mondjam, nem is hiányzik belőle semmi. A kilépőfény praktikus, az ajtózsebek és a méretes kesztyűtartó szintén. Az ülések komfortosak, jó a pozíciójuk és a tartásuk, az ülőlapok hossza ideális, az ügyesen levágott kormánykerék is megfelelően igazítható. A kompakt Citroën helykínálat szempontjából is jól teljesít, hátul sem kényelmetlen az utazás, a 380 literes alap csomagtér közel 1.2 köbméteresre növelhető.

Az anyaghasználat már becsapósabb, a fekete, enyhén puha műanyagra először furcsán néztem, de hamar rájöttem, hogy más felületekkel ellentétben sokkal kevésbé érzékeny a sérülésekre. Kétség sem fér hozzá, hogy nem nyújt túl izgalmas látványt, mint ahogy a középkonzol sem, de még mindig jobb, mintha csiricsári, lakkozott betétekkel próbálták volna meg feldobni. Van itt azért valami, ami igenis vonzza a tekintetet, ez pedig a hármas köregységekkel variáló műszerfal, mely a szükségesnél egy dekával nem mutat több infót a monokróm kijelzőin, sajnos a háttérvilágítás színét ezen a szinten nem lehet megváltoztatni.

A központi, 7 colos kijelző azonban szinte elveszik, ám ha komolyabb jelenség volna, akkor sem találnánk benne túl sok felfedeznivalót, a navigáció feláras, nem járt hozzá, a bluetooth-kapcsolat zökkenőmentes, a médialejátszó mindent felismer, ennyit épp elég róla tudni. Kicsit kegyvesztettnek és kényszeredettnek éreztem a jelenlétét, de ez tényleg csupán egy margóra szánt megjegyzés, mintsem kritika, egyszerűen nem szempont. A klíma már annál inkább, a kétzónás, digitális panel átlátható és nagy hatásfokkal dolgozik, az első és a hátsó ablak jégtelenítése is viszonylag gyorsan végbemegy, az utastérben hamar barátságossá varázsolható az „időjárás”.

A C4-ben a volán mögött is érződik a visszafogottság és a kiegyensúlyozottság, az 1.6-os, 99 lóerős BlueHDI erőforrás feltűnésmentesen teszi a dolgát, ráadásul dízel mivoltához képest szinte hangtalan, és bár nem lehet vele feltépni az aszfaltot, dinamikus motor benyomását kelti. Ehhez az érzéshez persze szükség van a remekül hangolt 5 sebességes manuális váltóra is, amely pontos és rövid úton jár, átlag városi közlekedés esetében pedig nemigen kér a hármasnál magasabb fokozatot.

A pedálsoron bármennyire is jó a kuplung keménysége és a fék adagolhatósága, nem tudok elmenni a nyiszorgásuk mellett, elég idegesítő jelenség, főleg egy ennyire „összerakott” autónál, szerencsére ez nem egy megoldhatatlan probléma, ám annál jobban az idegeire tud menni a sofőrnek. A feszültséget persze könnyen elengedhetjük, ha az autó fogyasztását nézzük, városban 5.7 literes átlaggal bírt (ebből még faraghattam volna), országúton 4.5 liter alá is be lehet kacsintani, egész szép számok ezek. A futómű kényelmes, ügyesen képes elbánni az úthibákkal, a stabilitásával sincs gond, bár kanyarban lehetne egy hangyányival magabiztosabb. A kormánymű visszajelzéseiről szinte mindent le lehet „olvasni”, precízen irányítható a C4 és kényelmes manőverezést tesz lehetővé.

A Citroën kompaktja tipikusan az az autó, melyre nyugodt szívvel lehet azt mondani, hogy egyben van. Csupán annyit kér és ad, amennyire szüksége/szükségünk van, semmi sallang, ettől válik igazán használhatóvá. Nem mondom, hogy nem lesznek hibái, de jelen pillanatában és valójában sehol nem lógott ki a lóláb, és sok esetben már ennek is örülni kell! A Feel Edition széria kedvezményesen 4.9 milliótól kezdődik, Live szinten pedig már 4.5 millióért is lehet találni C4-et. Árát, jellegét, egyszerűségét nézve igen meggyőző autó még úgy is, hogy már bőven nem sorolható a legmodernebb éra tagjai közé.

A tesztlehetőségért köszönet az Autó Triplex Kft.-nek, valamint a Citroën Őrmezőnek!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu