fbpx

Citroën C4 Cactus – emberarcú citrom

Őszintén szólva, mikor először megláttam a Citroën C4 új formáját, egy modern Wartburg jutott az eszembe, aztán hamar megszokta a szemem a kissé szokatlan külsőt. A Cactus neve ellenére egyáltalán nem tűnik szúrósnak, bár tekintete kicsit flegma, a francia gyártó tudásban és dizájnban is egész szerethető autót alkotott.

NAZ_3989c958796a4d268fb432f6d58b6faf

A C4 Cactus jóval könnyebb, mint elődje, mindössze 965 kg, amely 2 mázsa súlycsökkentést jelent. A Citroën bevallása szerint ez a könnyű padlólemeznek, az új generációs motoroknak, valamint a könnyített beltéri elemeknek is köszönhetőek. Mindenesetre a súly a környezetvédelmi mutatókon is meglátszik. A modellt PureTech benzinmotorral, vagy Blue HDi dízel erőforrással lehet hazavinni. Mindkettő típus Stop & Go rendszerrel van ellátva, még takarékosabbá téve ezzel a Cactust, melynek fenntartási költsége a gyártó szerint nagyjából 10-15%-kal kevesebb, mint a konkurens kategóriatársaké.

Felszereltsége meglepően gazdag, több kreatív megoldást is alkalmaztak a tervezők. Kezdjük kívülről: az Airbump elemek nem csak a dizájn miatt kerültek a Cactusra, funkciójuk szerint csökkentik az ütközések erejét. A 4.16 méter hosszúságú autó kényelmes utazást biztosít elől és hátul is, kanapéhoz hasonló vezetőüléséről jól belátni az utat. Védelem szempontjából is újított a Citroen, az utasoldali légzsák a műszerfalról a tetőbe költözött, ahol egy hatalmas panorámatető található, amely szűri a napfényt, és hővédelmének köszönhetően az átforrósodástól sem kell tartani. Olyan okos megoldások is helyet kaptak, mint a Smart Wash, melynek segítségével az ablaktörlő kevesebb folyadékot használ fel, valamint a lapátok végébe épített fúvókák gyorsabb tisztítást tesznek lehetővé, rövidebb ideig korlátozva a kilátást.

07

A műszerfal teljes egészében digitális kialakítású, a középkonzolon pedig egy 7 colos érintőképernyő található, melyről irányítható az automata légkondicionáló, a navigáció, a média, és egyéb online szolgáltatások is. A vezetést segítő rendszerek sem maradtak ki az extrák közül, a tolatókamera mellett automata parkolási segédlet és sebességszabályozó rendszer is van a Cactusban.

A C4 Cactus várhatóan szeptemberben érkezik Magyarországra, alapára 4,5 millió forint körül várható.

Bense Róbert

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb