MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Blog » Celicával az élet – az első találkozó

Celicával az élet – az első találkozó

2016. október 5.

Húsz hónap Celicázás után épp itt volt az ideje, hogy végre ellátogassak egy találkozóra, mint ahogyan annak is, hogy helyzetjelentést adjak, hogyan is áll most a fekete bukólámpás. Jobban belegondolva a maga 26 évével Toyotám pont abba a korba tartozik, amikor bizonyos találkozókon a kora alapján már idősnek számít, más helyeken viszont még kicsit ferdén néznek rá, mert igazából elég fiatalnak fest. Szerintem a kilencvenes évek autóit nézve kifejezetten szépen öregszik az ötödik generációs Celica (már amelyik nem lett széthülyegyerekeskedve), és ha klasszikussá nem is fogja kinőni magát, azért ezt a formát még évtizedek múlva sem kell szégyellni.

„Merő véletlenségből” hol máshol debütált volna a Celica, mint az I. RetróVasak Találkozón? Persze nem csak annyiból állt a dolog, hogy begurultam az autóval és kacsintottam egyet a fényszóróival. Az igazság az, hogy az oda-vissza 320 kilométeres út előtt sokáig nem volt hosszabb távon megmozgatva az autóm, ez pedig felettébb aggasztott. Így hát a találkozó előtti napokban jó nagy karikákat mentem vele mindenfelé, a legnagyobb örömömre. Probléma nem akadt, hozzáfogtam az előkészületekhez, kapott egy alapos külső-belső takarítást, némi wax segítségével pedig a fényezését is tükörré varázsoltam. Igazán pofásan nézett ki, büszkén pattantam bele a találkozó előtti napon, majd egy rövidnek korántsem mondható, 3.5 órás út következett, amiből nagyjából másfelet a koccanásos balesetekkel fűszerezett péntek délutáni pesti csúcsban töltöttem, majd végül az esti órákban végre megérkeztem Biatorbágyra. Gyors állapotfelmérés következett, elégedetten nyugtáztam, hogy csak párszáz bogár kenődött fel a motorháztetőre és a szélvédőre, de nyilván nem maradhatott *úgy* a nagy nap előtt, ezért még kapott egy gyors kozmetikázást.

pontceli

Másnap reggel azonban a csillogó-villogó Celica helyén egy hatalmas, négykerekű, fekete páragombolyag állt, nem két percembe került, mire „kivakartam” belőle a kocsit, gondolhattam volna, hogy ez lesz, a szálláshelyen ugyanis csillaggarázsban állt az autó, ősz lévén pedig ilyesmik már előfordulnak, mindenesetre a mosolyom nem volt a legőszintébb. A találkozón már annál inkább, a legyek határozott seggeseket dobtak a karosszérián, szépen ki lehet azért csinosítani egy messze nem tökéletes verdát is. Az igazi katarzis viszont akkor ért, mikor hirtelen beparkolt a Celica mellé egy Pontiac Trans Am. Egyrészt elakadt a lélegzetem, hogy a két kedvenc járgányom egy helyen, egy pillanatban, egymás mellett állt, imádtam azt a momentumot, beleégett a memóriámba, másrészt viszont jót nevettem a helyzet komikumán, a szürke, szögletes amerikai óriás mellett azonnal eltörpült a gömbölyűbb formájú, apró japán masina. Két teljesen külön világ, nagyon nem egy kategóriába tartoznak, jóformán semmilyen szinten nem összehasonlítható autók ezek, de hihetetlenül örültem, hogy így összefutottak, ajándék volt ez nekem!

Mesélhetnék még a találkozóról, volt rengeteg szép gép, de helyettem inkább beszéljen ez a link, pöpec kis nap volt, az egyszer már biztos. A Trans Am-es eset után végképp letörölhetetlen lett a vigyorom, a hazaúton már dugó sem keserítette az életemet, a Celica pedig szárnyalt hazafelé, fúrta az orrát a kanyarokba, megint élt egy kicsit, talán meg is nézegették páran, az ilyen „kapuzárási pánik” kellős közepén lévő autóknak kell néha a megerősítés, hogy ők is számítanak, itt vannak, és még itt is lesznek egy darabig!

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC300h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu