MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » BMW 520d xDrive menetpróba – fehér luxus

BMW 520d xDrive menetpróba – fehér luxus

2015. szeptember 17.

Mostanában egész gyakran kerül a kezeink közé újabb kiadású BMW, a legutóbbi kabrió élmény után ezúttal egy sedant próbálhattunk ki, a barátság pedig ismét hamar megköttetett. Ha valaki a hétköznapokban is használható, minden földi jóval ellátott, ám mégsem nagyképű autót szeretne, hát ezt bátran tudjuk ajánlani.

IMG_1440

Őszintén sajnálom néha a BMW-ket, mert tulajuk miatt időnként rossz fényben tüntetik fel őket. Felejtsük végre el, hogy az autókat emberi tulajdonságokkal ruházzuk fel, hiszen a gazdája irányítja ugyanúgy a tízmilliós BMW-t, mint a százhúszezres bontószökevényt is. Hogy mindezt miért is írom? Mert tesztalanyunk elegáns, nem kirívó, mégis hibátlan komfortot nyújt és egy ilyen autó felé bármiféle rosszindulatú megjegyzést is tenni nem feltétlenül illendő. Aki vágyja a szépet, annak – sok más márka mellett – ez is egy nagyon szerethető és tisztelhető négykerekű lehet, külső szemlélőként is. Nem kell rúgatni, nem kell százhússzal kanyarokat bevenni, nem kell dudálni, meg integetni. Siklani kell az aszfalt felett, vonulni, megérezni a motor erejét, ha úgy hozza a helyzet. Egy BMW ezt váltja ki egy olyanból, aki meg is érdemli, hogy birtokolja azt.

De oszlassuk fel szépen a rózsaszín ködöt, hiszen ez az autó nem csupán ennyiből áll. Igazából felesleges sok szót pazarolni a külsőségekre, száz teszt megtette már helyettünk, örök forma és magabiztos élek jellemzik az 520d-t, nem mellesleg rettentő jól áll neki a fehér szín. Behuppanva egy végtelenül kényelmes, minimalista űrhajóban érzi magát az ember, van valami megnyugtató abban, hogy a BMW megőrizte a klasszikus műszeregységek dominanciáját, nincs semmi felesleges csilivili, csak a tágas beltér és benne a kellemes tapintású anyagok, meg persze egy 560 literes csomagtér, amiben még tíz golfzsák bepakolása után is marad hely.

IMG_1452

A száraz, szilárd tények közé tartozik, hogy a 2014 májusában gyártott autóban már 40.000 kilométer van, viszont 100.000-ig nyugodtan lehet a márkaszervizbe menni, ingyen javítják, ha valami probléma akad, de ugyan mi lenne az, ami százezer alatt kifog rajta? Persze biztos vannak kivételek, de ezen a darabon jelenleg semmi olyan dolgot nem tapasztalni, ami zavaró lehetne. A kétezres dízelmotorral és automata váltóval ellátott modell kellemes morajlással lódul meg, a 184 lovas erőforrás dinamikusan mozgatja az 1.7 tonnás óriást, az úthibákból pedig szinte semmit nem érezni. A kormányzás élvezetes, belülről könnyebbnek érződik az autó, a manőverezés egyáltalán nem veszélyes. Az 520d meglepően csekély étvágyú, ez vegyes használat esetében 8.1 litert jelent, az autó méreteihez képest ez jó adat.

Felszereltségéről legalább két oldalt tele lehetne írni úgy, hogy csak a kulcsszavakat használom. Amit mégis megemlítenék az a vezetéstámogató, valamint a biztonsági rendszerek tömkelege (pl. gyalogosvédelmi rendszer, a LED-fényszóró, illetve a defekttűrő abroncsok, tehát összességében hasznos dolgok kerültek bele, az xDrive összkerékhajtásról nem is beszélve.

IMG_1445

Nehéz úgy írni egy autóról, hogy nem tapasztaltuk negatív tulajdonságát, idővel persze biztosan lesz, de most még /rövidtávon megtapasztalva/ hibátlannak tűnik. Nem vagyunk totálisan elfogult BMW-imádók, de ez a típus – oly sok más mellett persze – nagyon meggyőző, ha lenne hirtelen 12 gurigám csak autóra, elgondolkodnék a megvásárlásán.

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC300h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu