fbpx

Bemutató: Peugeot 508 – francia zászlóshajó testközelből

A tavaly bemutatott, vadonatúj Peugeot 508 megérkezett Magyarországra, a Peugeot Fábián telephelyén rendezett bemutatón pedig végre mi is megcsodálhattuk a francia márka friss zászlóshajóját testközelből.

A típust illetően nem is a megújulás, inkább a teljes átalakulás a megfelelő jelző. Bár továbbra is a családi / üzleti limuzin szerepét tölti be a kínálatban a modell, jóval egyedibb és rendhagyóbb lett elődjénél. Manapság egyre sűrűbben olvasni olyan gyártókról, melyek beszántanak egy-egy középkategóriás modellt (lásd Avensis, Mondeo), hisz a kereslet jól láthatóan eltolódott az SUV-k, illetve az emelt hasmagasságú szabadidőautók és kombik irányába. Ennek ellenére a Peugeot tovább harcol a szegmensben a vevők kegyeiért, ráadásul a napjainkban kapható egyik legszexibb formájú autóval teszi ezt.

Az új 508-as továbbra sem kicsi. Bár 4750mm-es hosszával nem kiemelkedően méretes autó, abszolút az ésszerű kategóriába tartozik, mindehhez pedig 2793mm-es tengelytáv társul. 487, ledöntött hátsó ülésekkel pedig 1537 literrel gazdálkodhatnak a leendő tulajdonos majd a csomagtartóban, itt pedig fontos kiemelni, hogy a szedános (és kissé kupés) forma igazából egy 5 ajtós konstrukciót takar, megkönnyítve ezzel a pakolást.

A típus egyik legnagyobb újdonsága a csodás karosszéria, ami Peugeot léptékben is kiemelkedően egyedi. Nem titkol cél volt, hogy egy sportos, dinamikus formát hozzanak létre a tervezők, melyet maradéktalanul sikerült is teljesíteni. Az agresszív orrot LED-es „csáprágók” határolják, bár hívhatnánk őket karmoknak is, nem tudom, milyen szó írná le legmegfelelőbben  a kialakítást. Ezek látják el a nappali menetfény funkcióját, de emellett a fényszórók is nagyteljesítményű LED egységek. A koncepcióautókhoz illő orr mellett a hátsó szekció is tartalmaz izgalmas megoldásokat. Látványos elem a lámpákat összekötő fekete csík – ezt az ötletet már a 3008-cal és az 5008-cal is ellőtték a franciák.  A három egységből álló lámpák négyrészes felosztása és „3D” dizájnja ugyanakkor egyedi, kizárólag az 508-ra jellemző megoldás. Mindent egybe véve a külső véleményünk szerint zseniális, a sportos és exkluzív érzet pedig a keret nélküli ajtókkal teljesedik ki. Azt hiszem, a formai finomságokról még oldalakon keresztül lehetne mesélni, a bemutatón is legalább egy 20 peres blokk övezte a külcsínt.

Egy fokkal a prémium liga alá van pozicionálva az 508, ennek megfelelően a belső anyaghasználat is finom, a dizájn pedig itt is kifogástalan. A műszeregység kizárólag digitális, a Peugeot féle i-Cockpit legújabb variánsa, emellett alapváltozatban 8, felár ellenében 10 colos nagyképernyőt is kapunk középre (telefonos képernyőtükrözés funkcióval ellátva), mely alatt a legfőbb funkciók zongorabillentyűkön kaptak helyet. Látványos a hangulatvilágítás, ahogy maga az egész beltér is, a közegidegen karbonmintás betét és a középső zongoralakk tenger helyett pedig akár elegáns fa borítás is rendelhető. A középkonzol alatt USB csatlakozási lehetőséget és indukciós telefontöltőt is találunk. Említendő kényelmi extra az új, 10 hangszórós Focal hifi rendszer is. A hely elöl bőséges, hátul 180 fenti fölött elvileg már lehet kissé szűkös a tetőív miatt, egyébként ott is megfelelő.

Az újdonságot felszerelték a ma elérhető legfontosabb vezetésbiztonsági és segédrendszerek szinte mindegyikével. Látványos és vadonatúj elem az infrakamerás éjjellátó (Night Vision), melynek képét a műszerfal közepén láthatjuk. Amennyiben a rendszer ismeretlen alakot, állatot vagy embert észlel a jármű előtt, a veszélyt sárga kerettel jelzi az objektum körül. Kiemelendő még az adaptív tempomat, mely adott helyzetben, például városi szakaszon, dugó esetében akár állóra fékezi az autót és tartja a forgalom ritmusát. Emellett aktív sávtartó elektronika is segíti a vezetőt, mely nem a sáv széléről tereli vissza a járművet, hanem automatikusan a sáv közepén tartja azt.

A futómű is fejlődött, míg elöl MacPherson, addig hátul többlengőkaros felfüggesztést találunk. Az autóhoz az alap, 1.5-ös, 130 lóerős dízel változatot kivéve kizárólag Aisin gyártmányú, 8 fokozatú automataváltó kapható. Az említett erőforrás elérhető 6 fokozatú manuális egységgel is. A motorpaletta ezen kívül még egy 2 literes dízel és egy 1.6-os turbós benzines erőforrásból áll. A BlueHDI verzió 160 és 180 lóerős kivitelekben érhető el, míg a benzines PureTech 180,  GT változat esetében pedig 225 lőerős.  2019 őszétől teljesedik ki a választék egy 180 lóerős plug-in hibrid verzióval.

Meglepetésként megtekinthettük a Peugeot másik újdonságát, a Partnerből kinőtt Riftert is, mely a doboz alakú furgon családi átirataként tölti be funkcióját. Róla jelen bemutató keretében nem regélnénk sokat, helyettünk beszéljenek most a képek. Reméljük ugyanakkor, hogy később lesz alkalmunk részletesen kivesézni a modellt.

A Rifter 5,9, míg az 508 körülbelül 8,9 millió forinttól lesz elérhető. Utóbbi a prémium autók előszobájában, a Ford Mondeo és a Mazda 6 territóriumában nem is olyan magas összeg, ha figyelembe vesszük az új típus tudását és azt a rendhagyóan izgalmas köntöst, amibe mindezt a Peugeot becsomagolja. A tesztautókra még várni kell, de mi már tűkön ülünk, hogy éles helyzetben is próbára tegyük a modellt.

Köszönjük a meghívást a Fábián Kft.-nek!

Bacsa Zoltán

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb