MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Az Infiniti Q60 bemutatóján jártunk

Az Infiniti Q60 bemutatóján jártunk

2016. december 5.

Az Infiniti újdonsült modellje, a januárban Detroitban bemutatkozott Q60 végre áthajózott Európába, hogy meghódítsa az öreg kontinenst és bevegye – lehetőségeihez mérten – a magyarországi hátsókerekes luxus-sportkupék piacát is.  Az új típus – mely legfőképp a 4-es BMW, a C-osztály Coupé, az A5 és a Lexus RC babérjaira igyekszik törni – pénteken mutatkozott be első ízben a hazai közönségnek, illetve a sajtó képviselőinek.

014

A Q60 kupé létére egész méretes , 4,69 méter hosszú, emellett pedig mondhatni súlyos is, kiviteltől függően tömege  1722-1890kg között mozog . Egy ilyen formás granturismo-hoz nem igazán dukál a dízelmotor, a nagyság pedig megfelelő erőt kíván, és ezt tudják nagyon jól a gyártónál is. Az újdonság 2 és 3 literes benzines turbómotorokkal lesz kizárólag elérhető.  Előbbi Mercedes eredetű, soros 4 hengeres, 211 lóerővel kínálja a hátsó kerekeket, 7,3 másodperces 0-100-as gyorsulási adatot ígérve ezzel a leendő vásárlóknak, illetve 235 km/h-s végsebességet. A csúcs változatokhoz tartozó nagyobbik (Nissan) motor természetesen V6-os, 405 lóerős, mely ebben az esetben már mind a 4 kereket hajtja. Az S modell így 5 másodperc alatt éri el a 100-at és gyorsul egészen 250-ig, ahol az elektronika lekorlátoz. Mindkét verzió csak 7 fokozatú automata váltóval érhető el.

009

A külső design egyenesen pezsdítő, főleg abban a piros színben, amiben az egyik bemutató autó feszített a pódiumon. A gyönyörűen ívelt, hosszan elnyúló és remek arányokkal rendelkező karosszéria áramvonalasra sikerült (0,29 Cd), a formába pedig ügyesen belekombinálták az Infiniti aktuális arculatelemeit, mint a kettős ívelt hűtőrács, vagy az egyedi módon visszakanyarodó oldalablak. Rengeteg érdekes és gusztusos részlettel találkozhatunk akár úgy is, ha csak ha a képekről figyeljük az autót, kezdve például a két szélén feldomborodó gépháztetővel. A legizgalmasabb talán mégis az autó hátulja, ahonnan a legújszerűbbnek hat. Ívelt, japános, de nagyon jól mutató hátsó lámpák, szépen kidomborodó far, gusztusos fekete betét a kipufogóknál és finoman visszakunkorodó légterelő-farokban végződő csomagtér fedél, hát nem gyönyörű?  Az összkép kicsit „amerikás” (nem tudom megmagyarázni, mitől), de ettől csak menőbb, egyébként pedig rendkívül izgalmas, modern és piszok vonzó. Valahogy így kell kinéznie egy vadonatúj prémium túrakupénak, ha le akarja venni a lábairól a közönséget és nagyot akar csobbanni, hogy felkavarja az állóvizet a kategóriában.

016

Belül klasszikusan középen osztott, szimmetrikus műszerfallal találkozunk, mely az utas oldalon ívelt, nagy üres felületével kicsit a 4. generációs Mustang belterét idézi fel bennem, ami valljuk be nem volt igazán szép, ellenben az Infinitivel. Finom bőr, egy pici lakk és egy-két ezüst betét, minőségi és kellemes az összhang. Érdekesség a dupla kijelző középen, ami nem is annyira haszontalan, mint amennyire elsőnek titulálná az ember. Gondoljunk csak bele, mennyire jól tud jönni a kettős felosztás, mikor egy ismeretlen helyen járva épp a navigációt követnénk, de a mellettünk ülő épp összekapcsolná a telefonját az autóval, vagy válogatna a rádióadók közül? A nagyságnak az előnye pedig, hogy van értékelhető második üléssor, ami nem csak kényelmes, de épp élhetőnek tűnt egy átlagos méretű ember számára is. A kupéhoz képest nagyon korrekt helykínálat pedig leghátul folytatódik, ahol egy 342 literes csomagtartó várja a poggyászt.

017

A Q60 technikailag is számos újdonságot kínál a friss külső és belső mellett. Az S modellben például már digitális, közvetlen adaptív kormányrendszer (DAS) található világelsőként, testreszabható kormányzási erővel és érzékenységgel. A független, elöl kettős, hátul többlengőkaros felfüggesztés a csúcsmodellben szintén digitális, elektronikusan vezérelhető. Kis túlzással a paletta csúcsán már minden számítógépes befolyásolás alatt áll és „aktív”, hűtőmaszk-rács is.

019

Az induló 2.0t Premium felszereltségű Q60 12.990.000 forinttól kezdődik, ebben az árban pedig már benne van a tolatókamera, a dupla érintőképernyő és számos biztonsági extra is, mint például a sávelhagyást figyelmeztető és holttér figyelő rendszer. Aki zajszűrős Bose hifi-re, 360 fokos kamerarendszerre és/vagy V6-os motorra vágyik, annak mélyebben a zsebébe kell nyúlnia, a 3.0t Sport verzió 18 millió forinttól indul, míg a full-extrás Sport Tech felszereltség ezzel a motorral már meghaladja a 20 milliót.

Bacsa Zoltán

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu