Autó Triplex Kft.

AutoTech Future – járműtechnológia és show egybegyúrva

Létezik olyan rendezvény, ami egyszerre jó az alkatrészgyártóknak, beszállítóknak, a viszonteladóknak, a hétköznapi látogatóknak mellette pedig még izgalmas is tud maradni az egész családnak? Igen, és el is néztünk rá múlt héten, egyrészt azért is, mert a Bárdi Autó Magyarország Zrt. részéről meghívást kaptunk, másrészt pedig első alkalommal rendezték meg az ATF-et, így arra is kíváncsiak voltunk, hogy miként lehet népszerűvé tenni egy viszonylag meghatározott célközönségű témát. Gyorsan lelövöm a poént: úgy, hogy ügyesen vegyítik a műszaki részleteket a showelemekkel. Jelentem, az AutoTech Future működött, és most meg is mutatjuk, hogy miért.

Május 4-5. között, a Hungexpo “A” pavilonjában közel száz standdal, mintegy 19 ezer négyzetméteren várta az érdeklődőket az idén debütáló expo&show, melynek első napjára a meghívott szakmai közönséget várták. Alkatrészbeszállítói eszmecserék helyett viszont szinte teljesen megtelt a pavilon és a külső helyszín is, ahol megérkeztünkkor épp a Tomracing driftbemutatója zajlott.

Odabenn a hazánkban is elérhető márkák és gyártóik rendezték be standjaikat, törekedve arra, hogy a jelenleg elérhető műszaki megoldásokat, illetve a jövő technológiáit is bemutassák. Ilyen volt többek között a Bilstein is, ahol a napjainkban csúcsnak számító lengéscsillapítókkal ismerkedhettünk, mellettük nyomatékosításképp egy Range Rover Velar is teljes életnagyságában terpeszkedett (bele is néztünk), amiben nem mellesleg szintén ezen márka gátlói dolgoznak.

Aztán ott volt a Schaeffler, mely több hazai nagyvárosban is jelen van, Szombathelyen LuK tengelykapcsolók, Debrecenben FAG csapágyak gyártásával, Budapesten pedig INA és FAG termékek forgalmazásával foglalkoznak. De említhetnénk a REPXPERT tréningjeiket is, ahol a legoptimálisabb diagnosztikai eljárásokkal és javítási folyamatokkal kapcsolatos, naprakész tudnivalókat adják át a szakembereknek. A pultokon kiállított termékekről egyébként bárki kérdezhetett a gyártók (Bosch, FRAM, Hella, Contitech, Nipparts, Castrol) képviselőitől, akik igény szerint akár szakmai, akár „konyhai” nyelven is készséggel válaszoltak. Érdekes pont volt a KS Tools standja is, ahol ezernyi szerszámmal/készlettel is lehetett ismerkedni, mindeközben pedig az ATF pulpitusán előadások zajlottak, szóval ha valaki pont ezekért látogatott ki, nem lehetett hiányérzete.

Aki inkább a rendezvény show részére volt kíváncsi, annak sem kellett csalódnia, a színpadon Szujó Zoltán és Hajdú B. István épp szimulátorversenyeket közvetített, mert hiszen ezeket is bárki kipróbálhatta, aki meg akarta csillogtatni tudását, az akár egy gyorskörre is benevezhetett.

Ha valaki kizárólag a kiállított autók miatt érkezett, annak sem kellett csalódnia, a Total standjánál Citroën/Kia/Peugeot uralkodott, talán a Velaron kívül a Stinger volt a leglátványosabb új autó az ATF-en. Azért emeltem ki, hogy új, mert a felmatricázott Lamborghinitől a Ford Mustangokon át egészen a Nissan GT-R-ig, volt jó néhány remek gépezet, és akkor a veteránokról még nem is beszéltünk.

Szerencsére a jövő mellett a múlt is bőven megfért az AutoTech Future-ön, keleti és nyugati vasak is szép számmal voltak jelen. A középpontban egy faros Ikarus állt, a gyönyörűen felújított 55-ös mellett egy Csajka és egy Skoda Felicia parkolt.

Amerikai gépekből sem volt hiány, a teljesség igénye nélkül láthattunk Buick Super 8 típust 1953-ból, Lincoln Premiere-t 1960-ból, Dodge Polara-t szintén 1960-ból, és Cadillac Eldoradót ’54-ből.

Ezeken kívül még két veterán ritkaságot emelhetünk ki, az egyik egy Rolls-Royce Corniche volt 1976-ból, a közel 2.2 tonnás brit luxusóriásban 6.75 literes V8-as erőforrás dübörög, minek köszönhetően a Rolls 190 km/órás végsebességre képes. A másik különlegesség egy Ferrari 365 GT4 2+2 volt, a Pininfarina dizájn jegyeit magán viselő típust 1972 és 1989 között gyártották, és mintegy 2907 példány készült, amiből egy éppen a Hungexpón pózolt.

Annak ellenére, hogy az Autotech Future-t most először rendezték meg hazánkban, kellemes meglepetést okozott, és az ígéretekhez hűen valóban minden érdeklődőnek tartalmas szórakozást biztosított. Bízunk benne, hogy 2019-ben is hasonlóan színvonalas módon jön majd a folytatás. Ezúton is köszönjük a meghívást a Bárdi Autó Magyarország Zrt.-nek!

Bense Róbert


Címkék

Kapcsolódó tartalmak