MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Audi A8 – álmok és ébredések – I. rész

Audi A8 – álmok és ébredések – I. rész

2017. augusztus 24.

Nagy szappanopera lesz ez, és egyben egy nehéz történet is, no nem az A8 1.7 tonnája miatt, hiszen ennél sokkal súlyosabb hegyeket kell megmozgatnia annak, aki egy ilyen kaliberű autót szeretne vásárolni, fenntartani, betegségeiből kigyógyítani. Ebből a felütésből talán már sejthető, hogy ez nem egy kandalló melletti, teaszürcsölgetős esti mese lesz, hanem inkább kérdésekkel, megkésett válaszokkal, és olajos kézzel vakargatott fejbúbokkal dúsított sztori, ami nem fér, és nem is férhet bele egyetlen írásba, és persze nem is ezzel a vészjósló gondolatmenettel kezdődik! Ássuk magunkat az A8 bugyrainak mélyére, egészen az elképzelt kezdetektől a közelmúltbeli valóságig, melynek a végén egy tesztben derül fény arra, hogy az a bizonyos fejbúb felbukkan-e a feneketlen mélységekből, és ha igen, lesz-e benne bármi köszönet?

Mindenki autókedvelő kerget álmokat, egyesek kisebbeket, mások megvalósíthatóakat, de vannak olyanok is, akik nagyobb terveket szövögetnek, és ha elérkezettnek látják az időt, nincs az a történet, vagy érv, ami visszatartaná őket. Egy felnőtt korú luxusautó vásárlása óriási kockázatokat rejt magában, de legalább ekkora kísértés övezi, mert hát valljuk be, ki ne szeretne egy olyan járgányt viszontlátni a garázsában, melynek posztere előtt annyit ábrándozott kamaszként?

IMG_1094

1999-et írunk, Giorgio ezüstkeretes Oakley napszemüvegén megcsillan a fény, miközben beül az A8-ba, és magára húzza a ránézésre is legalább féltonnás ajtót. Járhatna egy sportos Alfával, de ő a tekintélyt választotta. Az Audi maga a megtestesült kényelem, hívogató, elektromosan állítható bőrfotelek, hatalmas terek és elegáns anyagok mindenütt. Kinn tombol a hőség, a mediterrán életérzést azonban elnyomja a (neppernyelven mondva) jéghideg légkondi. Giorgio egy hosszú pillanatig élvezi a helyzetet, majd indulás előtt gyorsan rendel estére egy üveg bort a könyöklőbe épített telefonon keresztül. 11 év alatt rengetegszer játszódott le ez a jelenet, ám egyszer az olasz aranyélet véget ért. Már nem volt menő az egykor imádott napszemüveg, és az Audira is egyre több figyelmet kellett volna fordítani, így gazdája már csak arra ügyelt, hogy minden hónapban kapjon egy külső-belső takarítást, illetve időnként egy alapos bőrápolást. Öt év telt el ebben az éber kómás állapotban, majd az A8-at trélerre pakolták, és Magyarországig meg sem álltak vele. Egy dunántúli kereskedésben várta a csodát, a végén már az újkori árához képest megalázóan alacsony árcédulával, de a külföldi papírok riasztó hátrányával. A szerencse azonban rámosolygott, nem egészen két esztendővel a kényszerű határátlépés után.

IMG_1096

A hazai A8-asok többsége végigment azon a ranglétrán, melyen az üzletemberek, a gazdag nehézfiúk, az éjszakai élet klubról-klubra vonuló „császárai”, majd később, jóval később, a megbecsülést korosodó, pusztuló luxusóriásokkal kiváltani kívánó alakok csücsülnek. Csakhogy ez a ranglétra felülről indult, alsó fokain pedig már méltóságuktól megfosztva kókadoznak a szebb napokat is látott Audik – tisztelet a kivételeknek. Nem egyszerű tehát korrekt darabot találni, de az Olaszországból érkezett példány külső és belső állapotát nézve is köröket vert az itthoni választék javarészére.

Törve vélhetően nem volt, az autó karosszériája nem meglepően makulátlan egészségnek örvendett. Mindössze egy hosszú, ám kisebb „szépészeti beavatkozással” eltüntethető karc, és az első lökhárítón lévő apróbb horzsolás rontott az összképen. Belül még ennyi hibát sem lehetett találni, szép bőr, még szebb kárpit, semmi kókány, minden díszburkolat a helyén. A próbakörön szépen duruzsolt a 3.7 literes V8-as, a futómű is vállalhatónak érződött. A kilométeróra 196 ezret mutatott, ezt a tényt azonban érdemes egy félmosoly és egy „kit érdekel”-féle karmozdulat társaságában elengedni, a számoknak itt már sok jelentőségük nincsen, az állapot, és a finomabb részletek jóval lényegesebbek.

IMG_1119

Végül a ’98-as A8 gombokért – pardon – üveggolyókért cserébe került jelenlegi tulajdonosához, aki úgy volt vele, hogy az általam is tesztelt, méltán imádott Sigma után szüksége van erre az autóra. Hiába azonban az olcsóság, ugyanis már maga a honosítás is félmillióba került, és akkor még csak a papírokról beszélünk. Ez persze bele volt kalkulálva a végösszegbe, mint ahogyan a „kötelezők” cseréje is, melynek alkalmával végül jött a Romero-féle horror, lesből támadó olajsár-zombival, pénztárcából kivándorló bankókkal, bontott alkatrészekkel, és segítő, vagy épp ártó kezekkel.

Mint ahogy már említettem, ezen cikksorozat egy tesztben fog kicsúcsosodni, a mostani, felvezető után a következő részben már jóval szigorúbb vizekre evezünk, és kiderül az is, hogy hol volt az a pont, ahol már nem volt őszinte a mosoly. Segítek egy kicsit, valahol ennek a képnek az elkészítésénél kezdődött.

IMG_1235

Folytatása következik…

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu