Autó Triplex Kft.

Audi A6 Sport 50 TDI Quattro Tiptronic teszt – öltöny négy keréken

Nincs annál kellemesebb érzés egy viselt ruhadarab esetében, ha megfelelően és tökéletesen illeszkedik viselőjéhez. Mint egy remekre szabott öltöny, mellyel kifejezhetjük kifinomultságunkat, sportosságunkat vagy akár mindkettőt egyszerre.

Bizony, ez a tendencia az autóiparban sincs másként, mi több, a szegmensen belül is talán a németekre vonatkozik leginkább ez az állítás, ugyanis a 2018-as évjáratú Audi A6 nem más, mint egy autóipari, remekre szabott öltöny. Öltöny, ami minden szituációban elegáns, kimért, de mégis markáns megjelenést kölcsönöz számunkra.

A külcsínt tekintve a 2019-as modellévjáratra talán egyetlen szót lehetne használni leginkább: határozott! Az Audi megtalálta ezzel a modellel azt a harmonikus egyensúlyt, amit a konkurenciának sok esetben sajnos nem sikerül megtennie. Itt egyszerre lehet találkozni finoman ívelt lejtésekkel és vonalzóval meghúzott, szigorú vonalakkal. Az 4,940 milliméter hosszú, 1,890 milliméter széles és 1,460 milliméter magas, Daytona-szürke A6 szigorú tekintete úgy tanít tiszteletre még egy külső szemlélődőt is, hogy egy pillanatig sem lehet azt érezni: „ez a látvány már túl sok”! Pedig egyáltalán nem az, sőt, erre a fajta megjelenésre volt szüksége az A6-nak ahhoz, hogy legalább annyira komolyan lehessen venni, mint a nagytestvér A8-at. Ezt a fajta akaratos temperamentumot lehet felfedezni az A6 farrészén is, ahol a Full-LED hátsó lámpák „lopják” el a showt.

Viszont nem szabad elsiklani afelett sem, hogy az autó formatervezésének egyetlen hatalmas negatívumát is itt találjuk. Ez pedig nem más, mint a dupla álkipufogó! Sajnos ez a megoldás kellemetlenül olcsónak hat egy ilyen kaliberű és komolyságú autó esetében, ugyanakkor, ha ezen túl tesszük magunkat, egy 530 literes csomagtartót találunk az A6 hátuljában, ami párját ritkítóan jónak mondható.

Szerencsére a beltérben még csak halvány nyoma sincs az ilyen fajta „ál” dolgoknak, mint a „desing-kipufogó”, ugyanis az új A6 belsejének optikai látványa példaértékű, csakúgy, mint az anyaghasználat és az összeszerelési minőség. Egyszerre elegáns és visszafogottan sportos. A hagyományos analóg műszereket ebből a típusból is száműzte a márka, azonban nem lehet okunk panaszra, hiszen az új, full-digitális Virtual Cockpit műszeregység részletgazdag grafikai megjelenítése és univerzális használhatósága talán az egyik legjobb, amivel eddig találkoztam. Ezek az állítások természetesen vonatkoznak a 10.1 hüvelyk átmérőjű infotainment és a szintén érintőképernyős klímapanel rendszerre is, amelyek érintésre egy kis kattanó, mechanikus hangot adnak ki, ami nagyon hangulatossá és valóssá teszi az egész kezelési folyamatot.

Érdekesség, hogy a klímapanel hőfokszabályzójánál az elöl és hátul ülők is hasonló megoldással találkozhatnak. Az elegáns beltérhez természetesen nagyon kényelmes, mégis igen jó oldaltartású elektromosan állítható ülések tartoznak, amivel párhuzamosan a vezetési pozíció is kellemesnek tekinthető.

A Bang&Olufsen Advanced 3D Hangrendszer nyújtotta hangélmény szintén parádés, csakúgy, mint a részét képző 2 pici magassugárzó, melyek az autó indítására szorgosan ugranak ki a műszerfal belsejéből. Ez a megoldás igen aranyosnak hat egy olyan beltérben, amely minden porcikájában a komolyságot sugározza.

A csinos megjelenésű, multifunkciós kormánykerék fogása komfortos, hosszabb utazások alatt sem fogja irritálni a kezünket, miközben vezetési módtól függően lágyabb vagy épp feszesebb reagálással kommunikál a sofőr felé, ami azért is kiemelten jó, mert az A6 futóműve bizony képes arra, hogy „fürgébben”, élvezetesebben közlekedjünk vele. Ha már említésre került a vezetési pozíció: az autó beltere rendkívül kényelmes, mi több, a hátsó lábtér már szinte fejedelminek tekinthető, viszont az elöl helyet foglalók lábtere oldalról egy kicsit szűkösebbnek érződik. Nem túlzottan, de egy magasabb sofőrnek már feltűnhet.

Itt az ideje megemlíteni, mi is szunnyad a motortérben. Jelen esetben a lendületes dinamikáról egy 3 literes, V6-os dízelmotor gondoskodik 286 lóerővel és 620 Nm-es forgatónyomatékkal. Azonban a dízelhajtás nincs egyedül, hiszen egy 48 voltos „lágy” hibridrendszer is segíti az A6-os mozgatását egy 8 fokozatú Tiptronic automataváltón keresztül, mely mind a négy kerékhez küldi a meghajtást. Ezt a rendszert leginkább arra találták ki, hogy segítsen optimalizálni a teljesítményt és valamelyest csökkentse az átlagfogyasztást, viszont hirtelenebb gázadásoknál jól érezhetően ad a gyorsításhoz egy kis pluszt, ha máshogy nem is, legalább illúzió szinten. És talán az a legérdekesebb, hogy felszereltségtől függetlenül ez a „lágy” hibrid rendszer minden újgenerációs A6-os modellbe bekerül!

Tudomásul kell venni, hogy a mozgatás oroszlán részéért a dízelmotor felel, ám a piciny kis villanyosításnak hála a turbólyuk érzésre szinte teljesen eltűnik. Persze itt nem arról van szó, hogy ezzel a modellel fogunk lemenni a legközelebbi pályára körrekord döntési céllal, viszont biztosak lehetünk benne, hogy tudnánk meglepetést okozni szinte bárkinek. Egy határozottabb gázadásnál olyan vehemenciával ugrik meg az egész felépítmény, hogy egy pillanatra el is lehet felejteni: egy tágas limuzinban ülünk, amit nem erre találtak ki. Mégis képes rá, hiszen az 5.5 másodperces 0-100 km/órás sprint már több, mint meggyőző! Viszont (mint az közismert) ahol fát vágnak, ott hullani fog a forgács, és sajnos jelen esetben sincs ez másként.

Dinamikus használat mellett egy igen kellemetlen szám éktelenkedik a pillanatnyi fogyasztás kijelzőn: 14.7 L! Nos, ez sok, bár tesztkörülmények között nem ritka adat, éppen ezért teljességgel megbocsájtható. Átlagos használat mellett a fogyasztási érték jelentősen mérséklődik és akár már 7-8 liter között is el tudunk gurulni 100 kilométeren, miközben az alapjárathoz közeli fordulatszámon a motor hangját szinte alig lehet hallani. Ezen adat eléréséhez természetesen hozzájárul a lágy hibrid rendszer is, hiszen segítségével akár 0.7 literes fogyasztáscsökkenést is elérhetünk.

Az új generációs A6 alapára kicsit több mint 18.6 millió forint, amihez még nagyon sok extralistás felszerelést lehet hozzárakni, aminek köszönhetően az árak máris elindulnak északi irányba. Tesztalanyunk, mely az S line 34.389.900 forintba kerül, viszont azt kell mondani, ha valakinek lehetősége van arra, hogy egy ekkora összeget kifizessen egy ilyen autóért, szinte biztos lehet benne, hogy nem fog csalódni legújabb társában.

A tesztlehetőségért köszönet a Juvenal Kft.-nek!

Teszt: Kis Sándor

Fotók: Bense Róbert

Címkék

Kapcsolódó tartalmak