fbpx

Aston Martin DB11 – a nagy dobás

A DB9 12 évnyi „uralkodását” követően idén márciusban lépett hivatalosan is színre az Aston Martin legfrissebb nagyágyúja, a DB11. Nem véletlenül tartott hosszú ideig a fejlesztés, sok meglepetést tartogat az új modell.

Az Aston Martin valóban komolyan gondolta palettájának megújítását, a DB11-el pedig el is kezdődött a „Second Century”, mely nem csupán friss megjelenést, hanem új erőforrást is jelent. A Genfi Autószalonon leleplezett típust sokan és régóta várták már, no nem az átszámolva nagyjából 65 millió forintos árcédulája, hanem az 5.2 literes V12-es motor miatt, amely teljesen új fejlesztés.

ast2 A korábbi hatliteres, 510 lóerős V12-eshez képest a jelenlegi modell 608 lóerővel büszkélkedhet. Természetesen a sebességgel sincs probléma, a nyolcfokozatú ZF automatával ellátott DB11 3.9 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet, végsebessége pedig 322 km/óra.

Az 1.77 tonnás Aston Martin 4.74 méter hosszú, 5 centimétert nyúlt az elődjéhez képest, 3 centit szélesedett (1.94 méter), illetve némileg alacsonyabb is lett, így aztán nem meglepő, hogy jóval stabilabb, mint a DB9. A tágasabb beltér mellett a csomagtartó mérete is 270 literesre növekedett, a fő műszeregység egy 12 colos, digitális kijelző, a középkonzolon tetején pedig egy 8 colos érintőképernyő található.

Kétségtelen, hogy a brit gyártó nagyot lépett előre, hiszen foltozgatások és faceliftek helyett végre egy teljesen új konstrukcióval rukkoltak elő. A leendő tulajdonosok 2016 végén kapják meg az első darabokat.

Bense Róbert

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb