Autó Triplex Kft.

Amikor a Porschék összegyűlnek – Tíz Torony Túra 2016

Mi a kapcsolat tíz torony és ötven Porsche között? Első hallásra semmi, de aki kicsit is követi a hazai Porschés életet, az valószínűleg már hallott a Tíz Torony Túráról. A versenyt immáron hetedik alkalommal rendezte meg a Porsche Club Pannonia, mely mint minden évben, most is az eseményt támogató Porsche Centrum Budapesttől indult.

t5

Ahogy a nevéből is adódik, ez nem csak holmi autós összejövetel, hanem valami annál sokkal komolyabb dolog. A rendezvény központi elemét képezi a nevében is megtalálható tíz torony, melyek a veterán versenyekről is ismerhető, klasszikus 1/100-as időmérő szakaszok és egyéb kvíz kérdések, feladatok mellett szerves részét képezik a versenyszámoknak. Az itiner természetesen nem jelöli konkrétan, hogy a minden évben változó útvonalú túrán hol és milyen tornyokat kell lefényképezniük az indulóknak, erre a kapott utalások, információk alapján maguknak kell rájönniük.  Ahogy az autós ügyességi számoknál, a tornyoknál is komoly mennyiségű hibapontot szerezhetnek a versenyzők, amennyiben hibás épületet fényképeznek le, vagy éppen kihagynak néhányat a tíz torony közül.

t1

A közúton zajló versenyen tehát nem az autók teljesítménye számít, hanem sofőrjük és navigátoruk tudása, ügyessége és leleményessége, így nem beszélhetünk az újabb modellek igazságtalan erőfölényéről, ugyanis mit sem számítanak a lóerők a feladatoknál. Az autók létszámát 60-ban maximalizálták, ahogy a korábbi években is, azonban ebből 8-10 hely általában fent van tartva és rendelkezésére áll egyéb típusokkal nevező érdeklődők részére (így kerülhetett a galériába a gyönyörű, piros színű Chevrolet Corvette C1 is, mely kései modellként a módosított hátsó résszel és kerek lámpáival a C2-es formavilágát vetítette előre).

t8

 Október 8-án reggel össze is gyűlt a hatalmas mezőny a szalon előtt, hogy stílusosan 9 óra 11 perctől aztán egyenként elrajtoljanak a szebbnél szebb víz és léghűtéses csodák. Mondanom sem kell, mekkora ünnepély ez nekünk, Porsche rajongók számára! Az érdeklődők megcsodálhatták a legendás 911-es modell mind a 7 generációját a Porsche Centrum előtt, melyből engedjék meg, hogy kiemeljem két kedvenc példányom.  Az egyik egy a tulajdonos elmondása alapján originál, 1973-as Porsche 911 Carrera RS volt, mely százmilliós nagyságrendet képviselve a legértékesebb és legkülönlegesebb autó volt a mezőnyben. Ebből a típusból mindössze 1580 darab készült, 210 lóerős 2.7 literes motorjával pedig korának egyik legerősebb 911-esének bizonyult (nem véletlenül, hiszen verseny célokra született az eredeti koncepció alapján). Manapság nem tűnik soknak ez teljesítmény, ugyanakkor ne feledjük, az egy tonnát épp, hogy csak eléri az autó súlya.

t26

Az ős RS mellett minden idők legerősebb és leggyorsabb utcai, szívómotoros 911-ese is látható volt a rendezvényen, a legújabb, tehát 991-es kódszámú generációból származó 911 GT3 RS. A hivatalos nevén Lava Orange színben feszítő szárnyas fenevad hátsó tengelye mögött lapul A 6 hengeres boxer motor, nem véletlenül nagy A-val, ugyanis 4 literes és 500 lóerős. Kell még erről többet mondani? Ugye, hogy nem? Brutális minden szempontból és igen, pont úgy mehet, ahogy kinéz, eszméletlenül!

t24

A palettát színesítette még több orrmotoros, négyhengeres Porsche is. Ezekből az egyik 50. évfordulós, limitált kiadású 924-es, melyből mindössze 600 darab készült. Négyhengeres, ám boxermotoros  változat sem hiányozhatott, de nem az új 718 Boxster/Cayman párosra gondolok, hanem 356-osokra, kettő is megjelent a rendezvényen.  Szép teljesítmény és hatalmas élmény lehet 50-60 év közötti autókkal (te jó ég, most döbbenek rá, milyen idős gépezetek ezek) egy több száz kilométeres túrát lenyomni, még belföldön is.

t12

Nem szenvedtünk hiányt légterelőkben, a Carrera RS „Duck tail”, azaz kacsafarok becenevű spoilerétől kezdve a szintén klasszikus „Whale tail”, azaz bálnafarkon keresztül a 930 Turbo vasalódeszkáján át számos variációját meg lehetett találni a témának, érdemes ezeket a szárnyas modelleket alaposabban megfigyelni a képeken.

t3

A rajt nagyon jó hangulatban telt (de hát ki lenne mogorva ennyi Porsche láttán?), a felhozatal pedig fantasztikus volt és az elmúlt évekből talán a legerősebb. A többi fotós és nézelődő nevében is köszönjük az élményt!

Bacsa Zoltán

Címkék

Kapcsolódó tartalmak

Ez is érdekelhet

Close