MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » A Kia Stinger hazai bemutatóján jártunk

A Kia Stinger hazai bemutatóján jártunk

2017. november 20.

Pénteken a Boscolo Budapest Hotelbe volt hivatalos a Tesztelők.hu csapata, a szerencsés képviselő pedig én lettem, így részt vehettem a Kia eddigi pályafutása során talán legizgalmasabb modelljének a magyarországi bemutatóján. Stinger, így hívják a koreai fenevadat, mely szinte a semmiből előugorva, váratlanul rúgta be a private club ajtaját, melyben épp az aktuális 3-as, illetve 4-es BMW, az Audi A4/5 és a Mercedes C mulattak.

001

Manapság ritkán vállalnak be igazán tökös, kínálattól elrugaszkodó, nagy újdonságerejű modelleket a gyártók, a Kia azonban most pontosan ezt tette. Alapvetően a – szigorúan vett – prémiumságtól távol állva létrehozott egy a 10 millió feletti ligában játszó, hátsókerekes, családi, sportos, ötajtós modellt. Mennyire irreális már, nem igaz? De a világ autórajongóbbik fele nagyon is örül ennek, mi is izgatottan vártuk a bemutatót.

003

Amit tudni kell, illetve érdemes a modellről: két benzines, illetve egyedüliként Európában egy dízel erőforrással is elérhető a Stinger. A belépő modell az Optima GT-ből is ismert 2 literes, turbós, 255 lóerős négyhengerest kapja, 353 Nm nyomatékkal. Ezzel a motorral a katalógus szerint 6 másodperc alatt elérhető a 100, ami igen derék érték egy pusztán hátsó és nem összkerekes autótól, ami közel 1800 kiló. A dízel is már ismert, 2.2-es CRDi motor (200 lóerő, 440 Nm) – itt pedig már választható négykerék-meghajtás is, míg a csúcs GT változatot a V6-os duplaturbós, 3.3 literes benzines adja 370 lóval és 510 Nm nyomatékkal. Utóbbi verzió csak és kizárólag összkerekesen kapható, a váltó pedig mindhárom motorhoz 8 sebességes automata. A kiállított kék autó egy 2.0 T-GDI volt, melyről az egyik újságíró kolléga le is kapta rögtön a műanyag takaróelemet, így betekinthettünk kicsit részletesebben is a motortérbe.

014

EX, azaz alapfelszereltséggel a 2 literes változat 12,5 millióért kelleti magát, ugyanez GT-Line csomaggal már 14. 190. 000 forint, a morcosításnak ára van (így sokkal jobban hajaz a dizájn a V6-oséra, a különbségek finom, sportos részletekben keresendők. A dízel 13, illetve GT-Line-nal 14,69 millió, míg az igazi rock and roll 17. 490. 000 forint, vagyis a V6-os modell.

013

Az ár leginkább a dizájn és motor szerint változik, a rendelhető, feláras tételek szinte az összkerék-hajtásban, a GT-Line felszereltségben és a metálfényezésben kimerülnek. Az új Stingerben elérhető 360 fokos kamerarendszer, továbbá Kia szinten elsőként Head-up display is. Újdonság még a gyártónál az adaptív tempomat, mely most már nem csak követi a forgalom ritmusát, hanem adott körülmények (például városi dugóban állás) esetén állóra is fékezi az autót. A 2 literes benzines modellnél opcionálisan elérhető tartozék a mechanikus önzáró differenciálmű is. A további kényelmi extrákat nem részleteznénk különösen, ezt egyfelől az Optima SW GT-nél már kiveséztük, másfelől pedig gyakorlatilag minden megtalálható a Stingerben a legmodernebb biztonsági segédeszközöktől kezdve a fűthető hátsó üléseken keresztül a kábel nélküli telefontöltési lehetőségig, amit elvárhatunk ezen az árszínvonalon. Ha már szóba került az Optima, érdekesség: a Stinger alig 2,5 centivel rövidebb csak a Kia „business limuzinjánál”. Ekkora mérethez egyáltalán nem kiemelkedő, de még korrektnek mondható érték a 406 literes csomagtér, azonban az üléseket ledöntve már 1114 liternyi helyre tudunk pakolni.

008

A Kiánál reálisan látják a dolgokat, hiába rúgta be a szalon ajtaját a Stinger, valószínűleg páran méregetni kezdik, majd hagyják, hogy leüljön szépen egy asztalhoz és magában iszogasson. Átértelmezve: ez leginkább egy reprezentatív jellegű modell. A sajtóbemutatón fogalmazottak szerint a Stinger maga a márka. Minden Kia tulajdonos kicsit büszkébb lesz saját autójára, hisz tudja, az általa választott gyártó ilyen fantasztikus típusokat is készít. Presztízsmodell, kommunikálható, technikailag pedig az első külföldi tesztek és előzetes információk szerint abszolút felveszi a versenyt a konkurenciával, tehát van mire büszkének lenni. Azonban tudjuk, a márka reputációja nagyon messze van a német prémium márkákétól, mint a legnagyobb versenytársakétól a kategóriában.

004

A vásárlótábora nyugatra tőlünk valószínűleg azért nagyobb lesz, s bár a választ sejtettem, az értékesítésért felelős személyt megkérdeztem a bemutató után, hogy mik az eladási célok a Stingerrel. Kvóta nincs, alig használt kiállítási darabokkal pedig nem szeretnék teleszórni a piacot óriási kedvezményekkel. Ha pár darab elmegy jövőre, már jó, de a Stinger legfőbb célja az, hogy megmutassa, a Kia tud ilyet is. Minket rettentően vonz a dögös forma és az ütősnek tűnő technika, alig várjuk már, hogy egyszer utcán is a volán mögé üljünk!

Köszönjük a meghívást a KIA Motors Magyarországnak!

Bacsa Zoltán

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu