Autó Triplex Kft.

A bölcs japán – Subaru Forester 2.0 D teszt

Volt egy olyan tipikus Subaru-érzésem, hogy kimehetünk vele a világból is, mindennemű megerőltetés nélkül. A Forester azoknak lett teremtve, akik kedvelik a masszív, tartós konstrukciókat, villogás helyett pedig a használhatóságot tartják a legfontosabb tényezőnek.

Az Outback után a Forester következett a sorban, két különböző liga két erős „játékosa” is tiszteletét tette nálunk mostanában az Emil Frey Import Kft. jóvoltából, és bár összehasonlító elemzést nem szeretnénk végezni, mégis a hasonlóságok és az eltérések felfedezése vezetett oda, hogy a Forestert igazán jól kiismertük tesztünk időtartama alatt.

for4

A markáns nagyvad épp a hetekben ránk telepedő jellegtelen időben vendégeskedett stábunknál, a fehér, kellően merész formájú modell kiemelkedett a szürke masszából, ami a környezetét jellemezte. A szemnek kellemesen szögletes forma így még inkább kiadta az éleit, bátran kijelenthetjük, hogy a kis híján 4.6 méter hosszú és 1.73 méter magas Subaru dizájnja nincs túltolva, de nem is doboz, jól eltalálták ezt a külsőt, a 18 colos felnik pedig igazán remekül festettek rajta! Mindenképp hozzátennénk még, hogy bár tesztalanyunkat SUV-ként emlegetik, erősen visszanyúlik a klasszikus terepjárókhoz, mind kinézetben, mind praktikumában, ami pedig a legszebb az egészben, hogy az állandó összkerekes Forester terepen (érdemes megnézni az ehhez kapcsolódó adatokat is) sem esik kétségbe, és persze az X-Mode sem dísznek van.

Mivel az Outbackben néhány hete már megtapasztaltuk a kétliteres, 150 lovas boxermotor teljesítményét és tudását, így a mostani teszt előtt úgy vélekedtünk, hogy meglepetés már nem érhet minket, lévén mindkét alanyunkban ugyanaz az erőforrás kapott helyet. Azonban elhamarkodott dolog volt ezt gondolni, hiszen a cirka 60 kilogrammal könnyebb Forester valamivel fickósabbnak érződött, bár a 9.9 másodperces százas sprint és a 188 km/órás végsebesség hallatán talán sokan nem hiszik, de az 1615 kilogrammos test meglepően dinamikus, és korrekt módon oda is lehetett neki lépni. A gáz egyébként hibátlanul adagolható, a fék pedig jól érezhető, az alumínium borítású pedálok pillanatok alatt megszokhatóak.  A Lineartronic automata váltóval szerelt modell átlagfogyasztása 7.3-7.5 liter környékére tehető, ez a kategóriában teljesen elfogadható adat.

for3

Méretei és felépítése ellenére a Forester kanyardinamikája, valamint úttartása is nagyon rendben volt, hihetetlenül stabilnak érződött, billegésnek, egyéb bizonytalankodásnak nyoma sem akadt, a kormányzás szintén kényelmesnek hatott. A futómű viszonylag kemény, sportosra hangolt (a szervorásegítés ehhez képest puha), ettől – és a nagy kerekektől – függetlenül egész jól elvitte az úthibákat.

A komfortos utazás persze nem csak ezeknek a tulajdonságoknak volt köszönhető. Ahogy egyik ismerősünk mondaná „ha becsukott szemmel ülünk be, akkor is tudjuk, hogy egy Subaruban vagyunk”, ezzel a kijelentéssel, ha akarnánk, sem tudnánk vitába szállni. A Forester helykínálatban bajnok, az ülések a végtelenségig variálhatóak, tartásuk és keménységük is jó, a mély textúrájú bőr pedig sokáig fogja bírni, a kormány borítása szintén első osztályú. Anyagfelhasználás szempontjából a minőség és a praktikum szépen eloszlik egymás között, ahol szükséges, ott elegánsak az anyagok, ahol viszont nem kell a flanc, ott nem is erőltetik, előbbire jó példa a műszerfal és környezete, utóbbira pedig az ajtópanel. Sok tárolórekeszt is találhattunk, (a könyöklő alattiban USB és AUX bemenet is van), talán az oldalzsebek lehettek volna valamivel nagyobbak. A motoros mozgatású ajtóval, illetve csúszásgátló védőtálcával ellátott csomagtartó alaphelyzetben 505 literes, mely az egy gombnyomással előrebillenthető hátsó ülésekkel 1573 literesre nő.

for8

Az összeszerelés kitűnő, érződött, hogy ezt az autót hosszú évek használatára tervezeték, a műszerfal és a középkonzol sallangoktól mentes, igaz, egyszerre három kijelző is zúdította ránk az információkat, ezeket azért szokni kellett. A legmagasabb, Sport felszereltségű Forester kapott egy 7 colos érintőképernyőt, Starlinkkel, valamint egy korrekt megjelenésű és használható navigációt, ellenben a vezetéstámogató rendszerek kimaradtak. Elkeseredni persze nem kell, az extrák között szerepelt a négy irányban állítható kormány, a mögöttük található sebességváltó fülek, valamint a nyomógombos motorindítás is, de járt esőszenzor, ablaktörlő lapát jégtelenítő, valamint nagynyomású fényszórómosó is. Ne felejtsük ki az elektromos mozgatású panoráma tetőablakot se, ami az amúgy is remek térérzetet még tovább javította. Szóval összességében egész jól el volt eresztve, ám ezt meg is kell fizetni, a tesztben szereplő modell ára 11.900.000 forint, de az alapfelszereltséggel, manuális váltóval rendelkező típust már 7.990.000 forintért haza lehet vinni.

Bármelyik oldaláról is nézzük – külső, belső, menettulajdonságok, felszereltség – a Forestert, világosan látszik, hogy két lábbal áll a realitás talaján, és éppen ez teszi meggyőzővé! A tesztlehetőségért köszönet a Subaru magyarországi vezérképviseletének, az Emil Frey Import Kft.-nek.

Bense Róbert

Címkék

Kapcsolódó tartalmak