MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » A bölcs japán – Subaru Forester 2.0 D teszt

A bölcs japán – Subaru Forester 2.0 D teszt

2016. március 3.

Volt egy olyan tipikus Subaru-érzésem, hogy kimehetünk vele a világból is, mindennemű megerőltetés nélkül. A Forester azoknak lett teremtve, akik kedvelik a masszív, tartós konstrukciókat, villogás helyett pedig a használhatóságot tartják a legfontosabb tényezőnek.

Az Outback után a Forester következett a sorban, két különböző liga két erős „játékosa” is tiszteletét tette nálunk mostanában az Emil Frey Import Kft. jóvoltából, és bár összehasonlító elemzést nem szeretnénk végezni, mégis a hasonlóságok és az eltérések felfedezése vezetett oda, hogy a Forestert igazán jól kiismertük tesztünk időtartama alatt.

for4

A markáns nagyvad épp a hetekben ránk telepedő jellegtelen időben vendégeskedett stábunknál, a fehér, kellően merész formájú modell kiemelkedett a szürke masszából, ami a környezetét jellemezte. A szemnek kellemesen szögletes forma így még inkább kiadta az éleit, bátran kijelenthetjük, hogy a kis híján 4.6 méter hosszú és 1.73 méter magas Subaru dizájnja nincs túltolva, de nem is doboz, jól eltalálták ezt a külsőt, a 18 colos felnik pedig igazán remekül festettek rajta! Mindenképp hozzátennénk még, hogy bár tesztalanyunkat SUV-ként emlegetik, erősen visszanyúlik a klasszikus terepjárókhoz, mind kinézetben, mind praktikumában, ami pedig a legszebb az egészben, hogy az állandó összkerekes Forester terepen (érdemes megnézni az ehhez kapcsolódó adatokat is) sem esik kétségbe, és persze az X-Mode sem dísznek van.

Mivel az Outbackben néhány hete már megtapasztaltuk a kétliteres, 150 lovas boxermotor teljesítményét és tudását, így a mostani teszt előtt úgy vélekedtünk, hogy meglepetés már nem érhet minket, lévén mindkét alanyunkban ugyanaz az erőforrás kapott helyet. Azonban elhamarkodott dolog volt ezt gondolni, hiszen a cirka 60 kilogrammal könnyebb Forester valamivel fickósabbnak érződött, bár a 9.9 másodperces százas sprint és a 188 km/órás végsebesség hallatán talán sokan nem hiszik, de az 1615 kilogrammos test meglepően dinamikus, és korrekt módon oda is lehetett neki lépni. A gáz egyébként hibátlanul adagolható, a fék pedig jól érezhető, az alumínium borítású pedálok pillanatok alatt megszokhatóak.  A Lineartronic automata váltóval szerelt modell átlagfogyasztása 7.3-7.5 liter környékére tehető, ez a kategóriában teljesen elfogadható adat.

for3

Méretei és felépítése ellenére a Forester kanyardinamikája, valamint úttartása is nagyon rendben volt, hihetetlenül stabilnak érződött, billegésnek, egyéb bizonytalankodásnak nyoma sem akadt, a kormányzás szintén kényelmesnek hatott. A futómű viszonylag kemény, sportosra hangolt (a szervorásegítés ehhez képest puha), ettől – és a nagy kerekektől – függetlenül egész jól elvitte az úthibákat.

A komfortos utazás persze nem csak ezeknek a tulajdonságoknak volt köszönhető. Ahogy egyik ismerősünk mondaná „ha becsukott szemmel ülünk be, akkor is tudjuk, hogy egy Subaruban vagyunk”, ezzel a kijelentéssel, ha akarnánk, sem tudnánk vitába szállni. A Forester helykínálatban bajnok, az ülések a végtelenségig variálhatóak, tartásuk és keménységük is jó, a mély textúrájú bőr pedig sokáig fogja bírni, a kormány borítása szintén első osztályú. Anyagfelhasználás szempontjából a minőség és a praktikum szépen eloszlik egymás között, ahol szükséges, ott elegánsak az anyagok, ahol viszont nem kell a flanc, ott nem is erőltetik, előbbire jó példa a műszerfal és környezete, utóbbira pedig az ajtópanel. Sok tárolórekeszt is találhattunk, (a könyöklő alattiban USB és AUX bemenet is van), talán az oldalzsebek lehettek volna valamivel nagyobbak. A motoros mozgatású ajtóval, illetve csúszásgátló védőtálcával ellátott csomagtartó alaphelyzetben 505 literes, mely az egy gombnyomással előrebillenthető hátsó ülésekkel 1573 literesre nő.

for8

Az összeszerelés kitűnő, érződött, hogy ezt az autót hosszú évek használatára tervezeték, a műszerfal és a középkonzol sallangoktól mentes, igaz, egyszerre három kijelző is zúdította ránk az információkat, ezeket azért szokni kellett. A legmagasabb, Sport felszereltségű Forester kapott egy 7 colos érintőképernyőt, Starlinkkel, valamint egy korrekt megjelenésű és használható navigációt, ellenben a vezetéstámogató rendszerek kimaradtak. Elkeseredni persze nem kell, az extrák között szerepelt a négy irányban állítható kormány, a mögöttük található sebességváltó fülek, valamint a nyomógombos motorindítás is, de járt esőszenzor, ablaktörlő lapát jégtelenítő, valamint nagynyomású fényszórómosó is. Ne felejtsük ki az elektromos mozgatású panoráma tetőablakot se, ami az amúgy is remek térérzetet még tovább javította. Szóval összességében egész jól el volt eresztve, ám ezt meg is kell fizetni, a tesztben szereplő modell ára 11.900.000 forint, de az alapfelszereltséggel, manuális váltóval rendelkező típust már 7.990.000 forintért haza lehet vinni.

Bármelyik oldaláról is nézzük – külső, belső, menettulajdonságok, felszereltség – a Forestert, világosan látszik, hogy két lábbal áll a realitás talaján, és éppen ez teszi meggyőzővé! A tesztlehetőségért köszönet a Subaru magyarországi vezérképviseletének, az Emil Frey Import Kft.-nek.

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu