Autó Triplex Kft.

A Csacsi beltér…

A Beltér.

Ez egy hosszas és összetett folyamat volt. Nem egyszerre készült el, de most mégis egy sztoriba foglalnám. Így komplex! Erről nem biztos, hogy mindenkit érdekelne 3-4 cikk. Szórakoztatunk, nem untatunk. :) Így is hosszasan lehetne erről és minden apró részletéről mesélni. Komoly „kézimunka” a belső a kocsiban. Részemről is nagyon sok saját kezű kárpitozás, festés, igazítás látható majd; de a kárpitosomnak köszönhetem a javát. Az Ő keze munkája a legértékesebb. Nevezzük is meg. Fekete Rezső, egy 17. kerületi kárpitos zseni. Nyugodt és meleg szívvel tudom ajánlani! A meleget ne értsük félre, csupán kárpitos munkáról volna szó! :)
Szóval a kezdeti elgondolásom egy sportosabb, nagyobb oldaltartással bíró első üléspár lett. Bújtam a fórumokat, beszéltem régi Samarásokkal, utána jártam, keresgéltem. A célom a legkevesebb átalakítást igénylő, ám de nagyon kellemes tulajdonságokkal bíró ülés beszerelése volt. És ha hiszitek, ha nem megtaláltam az igazit! No most nem a magánéletemre értem. Ott is, de most az ülőkékről esik szó! :) Feltévedtem egy Opel fórumra és ott tetszett meg a Vectra GT-be, meg az Astra GSi-be szerelt, gyári Recaro típus.

első ülés

Több sem kellett, megnézegettem, hogy volt-e már valaki, aki befaragta Csacsikba. VOLT! És a nagy meglepetés itt jött. Nem is kell faragni. Egy az egyben bemegy, ugyan ott van a konzol csavarjainak elhelyezkedése, mint a Samarában. Ergo felcsavarozod rá a Csacsi síneket és mehet is a helyére. Ugyan a hátsó rögzítő pontokon van benne 1-1 milliméter eltérés, így kicsit szorul, ha állítani akarod. Nem tudod úgy beállítani, ha rajta ülsz, csak ha kiszállsz. De én beállítottam és meghúztam fixre. Ezek fix ülések lettek, de gyári konzollal. ÁTALAKÍTÁS NÉLKÜL! És ez volt a cél.
Szóval megvettem egy pár bontott Gsi Recaro-t és örültem magamnak! Tudtam, itt valami elkezdődött és sokba fog fájni. Anyagilag és munkaórámban is! :) Mit lehet tenni, ilyen ez a hobbi. Természetesen el volt törve az oldaltámasz, meg kellett lakatolni… de ezt is elintézte nekem Rezső mester. Azóta is imába foglalom a nevét! A szövet engem nem érdekelt, nem foglalkoztam az állapotával, hogy szakadt, vagy van-e bármi baja. Tudtam mik a tervek már akkor! Kibeleztük az ülést. A Csacsi gyári üléséről lenyúztuk a plüss borítást és azt kapta meg, beszabva a Recaro. Némi bőr és műbőr társaságában. Gyönyörű munkát végzett a mi áldott kárpitos mesterünk. Mivel a gyári anyagokat meg szerettem volna tartani egy részben, így nem volt más lehetőség: szétbombáztam a kocsit! :) Olyan szellemben építem az autót, hogy egy korhű, gyári sport jelleget alkosson. Szerintem egész jól sikerült idáig.
Bekerültek az első ülések és jött a többi magától… Csak úgy zúdította el az agyamat az ötletek kavalkádja.

üres belső

Amúgy is elborult vagyok ilyen téren, de most tele voltam. Rögtön néztem is mit lehetne hátra varázsolni. Nézegettem a Samara Baltic kiadásának hátsó üléseit; de azok ritkák, mint a fehér holló. Úgyhogy kreáltam egy saját, egyedi darabot. Vettem egy 110-es Ladából származó hátsó ülés sort. Az kicsit mélyebb, kagylósabb jellegű és fejtámlás. A Csacsi gyári vázára rá is tette nekem Rezső a 110-es ülő részének szivacsát. Méretre szabta, mert szélesebb volt kicsit. A háttámla megmaradt gyárinak, annyi volt a módosítás, hogy megkapta a fejtámlákat a már említett típusból. Természetesen itt is a gyári plüss és a bőr került fel mindenhová! Szép lett az is nagyon!
Ez nem maradt ennyiben. Gondoltam egyet és a kormányt is bebőröztük (a közepét én saját kezűleg, meg az emblémát is én festegettem, mint egy ovis a kifestőjét.), a váltógombot is, az A-oszlopot is (ezt is saját kezűleg) és a kilométeróra héját is. Aztán jött a többi pingálás. Festettem én a küszöb feliratokat, a kilincseket, az ablaktekerő karokat mindent. Olyasmi lett a stílus, mint a Gt Golfokon.

kormány bőrözés

kilincs

lada felirat

ajtó huzat

A jellemző piros csík.
Hozzávalók tehát: Gsi Recaro első, 110-es hátsó ülés, jó kárpitos, kitartó kézi munka és a pizza kólával! :) Az árakról nagyvonalakban mesélek, mert ezen nem érdemes mérgelődni, de tájékozódni lehet. Az első pár 70.000 Forintban állt meg, a hátsó sor 40.000, a kormány 15.000, a váltó 3.000, a km óra héj 15.000 és most készül egy könyöklő is, plusz az A-oszlop meg a többi kisebb kiadás. Szóval a beltér is elnyel kb. 150.000-200.000 Forintot gond nélkül.

1119885_672371176125538_1376295615_o 1078764_672361172793205_1189186907_o hátsó ülés fejtámlával

fotó beltér

Kellemes építkezést kívánok minden fanatikusnak. Ajánlanék egy általam alapított klubbot, a : Hungarian Samara Fanatics-ot. A Facebookon meg is találjátok. Várlak titeket szeretettel.

https://www.facebook.com/groups/hungariansamarafanatics/?fref=ts

Üdv: TiTi


Kapcsolódó tartalmak